יום שישי, 6 במאי 2016

שלב סיכום עונת 2016-2015: רשת NBC במצב הטוב ביותר מבין חמש רשתות הברודקאסט



מה עבד עבור הרשת ? 

למען האמת, די הרבה. בעזרתו האדיבה של דיק וולף, הרשת הצליחה לייצר שני ערבים די יציבים וטובים (שלישי ורביעי) עם המותג של Chicago ועם Law & Order: SVU, כאשר כל הסדרות הצליחו להניב (ביחד עם נתוני DVR) מעל 10 מיליון צופים. 

The Voice, למרות שהיא כבר לא מגה להיט, היא עדיין להיט בינוני עד גדול והיא הצליחה להשיק בהצלחה יתרה את Blindspot, הדרמה החדשה בעלת נתוני הדמו הטובים ביותר של השנה, כמעט כמו שעשתה שנתיים קודם לכן ל"אחותה" The Blacklist (אם כי עם נתונים מעט פחות טובים). נכון, רשת NBC העבירה את The Blacklist ליום חמישי ובכך הסדרה איבדה כ 40% מהקהל שלה, אך בכך לרשת לפחות הייתה תכנית אחת עם נתונים נורמליים בערב זה ולאפשר ל Shades Of Blue של ג'ניפר לופז השקה סבירה שאיפשרה לה גם עונה שנייה. התוצאה: הרשת חידשה 2 סדרות בעונתן הראשונה בשעה עשר בשעה שהסדרות של רשתות CBS ו ABC מתפוגגות לאיטן. 

הרשת אפילו קיבלה חדשות טובות בחודשי הפגרה של ינואר-פברואר, כאשר Superstore הצליחה להניב נתונים סולידיים גם אל מול The X Files ו"הרווק". לא מדובר בלהיט, אך לאור הכישלונות של הרשת בקומדיות בשנים האחרונות הם יקנו כל הצלחה בינונית. ולכך אפשר גם להוסיף את The Carmichel Show, אשר הציחה בעונת הקיץ וגם זכתה לביקורות אוהדות מהמבקרים. 

מה לא עבד עבור הרשת ? 

למרות ההצלחה הרגעית והבינונית עם שתי הקומדיות הנ"ל, ברשת עדיין לא הצליחו בצורה גדולה עם הקומדיות שלהם. הקומדיות של ערב יום שישי נכשלו בגדול בנתוני הרייטינג, Telenovela קרסה מהר מאד ואפילו הדרמה-קומית You Me & The Apocalypse התאדתה באותה מהירות שעלתה. 

הניסיון להשיק את Heroes נכשל (בניגוד ל The X Files שדווקא הצליח עבור רשת FOX) והסדרה בוטלה לאחר עונה זו ולא תשוב. 

ולבסוף, Best Time Ever של ניל פטריק האריס, היא הכישלון הגדול ביותר של הרשת , בעיקר בשל הציפיות הגדולות והתקווה הגדולה של הרשת ממנה, אשר התבטאה בקידום והשקעה בה של מיליונים גם גבי מיליונים. גם היא בוטלה לאחר עונה אחת. אחת מהשגיאות שלה היו בהצגתה כתכונית מגוונת, כאשר בפועל היא הייתה תכנית שעשועים. 

מה הרשת זקוקה לו לקראת העונה הבאה ? 

בראש ובראשונה: קומדיות. לא פלא שבגזרת הדרמות הרשת לא הזמינה העונה פיילוטים רבים. במידה והרשת תצליח לנפק אפילו להיט אחד בודד, במידה והוא יהיה להיט גדול בתחום זה, אזי ברשת עשו את שלהם לעונה הבאה. במידה ו The Carmichel Show ו Superstore יצליחו לשמר את הנתונים שלהן או לגדול במעט הרשת גם תוכל לסמן וי גדול. 

הרשת גם תשמח להצלחה אחת לפחות שהיא לא מבית היוצר של דיק וולף. 

צריך גם לזכור שהרשת איבדה לפני כשנה את הסדרות Park & Recreation, "חניבעל" ו Parenthood. נכון, הסדרות לא הניבו נתוני רייטינג גבוהים, אבל נחשבו מאד כסדרות איכותיות, בעיקר אצל המבקרים. הרשת תעשה בחוכמה במידה ותנפק סדרה אחת או שתיים אשר ייחשבו לאיכותיות, בכדי לקבל שוב אהדת מבקרים גם אם הן לא יניבו נתונים גבוהים. על פי המצב שלה נכון לעכשיו, היא יכולה להרשות לעצמה. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

בסדרה מחשבות פליליות חודשה לעונה 12.