יום רביעי, 11 במאי 2016

פרסום: Supergirl בדרך לרשת ה CW ?



רשת CBS עדיין לא קיבלה החלטות לגבי הסדרות שעלו אצלה לראשונה בעונת 2016-2015, אך מתנהלות שיחות לגבי אחת מהן, הכוונה היא ל Supergirl, בכדי שזו תעשה את המעבר לרשת האחות הקטנה שלה, לרשת ה CW. השמועות לגבי מעבר שכזה צצות במשך השבועות האחרונים, אך נכון לימים האחרונים, המעבר הפך למוחשי מאד, במיוחד לאור העובדה שרשת CBS עומדת לסגור את כל הקצוות בנוגע ללוח החדש שלה לעונה הבאה. ברשת צריכים לקבל החלטה ביממה הקרובה לגבי Supergirl, אך קיימת אפשרות שהדד ליין יוארך מעט. דרך אגב, מעבר שכזה יכול להגיע משני כיוונים, גם מכיוון הרשת, כפי שציינתי, אך גם מכיוון האולפנים שמפיקים את הסדרה, "וורנר ברוס", אשר מצידם כבר החלו בתהליך אפשרי של קיצוץ התקציב על ידי המעבר מהפקה וצילום של העונה השנייה מלוס אנג'לס, ארה"ב לוונקובר, קנדה. כמו כן, מעבר שכזה יציב את סדרת הגיבורים לצד "אחיותיה" Arrow,
The Flash ו Legends Of Tomorrow, שגם הן מצולמות ומופקות בוונקובר.

מבין שאר סדרות השנה הראשונה של רשת CBS, הסדרה Code Black הציבה את עצמה במצב טוב לקראת חידוש, אך ככל הנראה היא תצטרך לעבור שינויים לקראת העונה השנייה. המצב של Limitless הוא בפירוש
50-50, אבל רק בשל העובדה שמדובר בסדרה שמניבה כסף עבור הרשת בשל היותה חלק ממותג מצליח (הסרט), ובשל היכולת שלה למשוך קהל צעיר, קהל אשר מגיע לצפות גם בסדרות כגון Scorpion ואף Supergirl.

צריך לזכור, שנכון לעכשיו, הפקת הסדרה Supergirl יקרה מאד, כאשר הפקת פרק אחד עולה לרשת כשלשה מיליון דולרים ! ולכן, האלטרנטיבה של הרשת היא לחדש את הסדרה למספר פרקים קטן יותר, קטן אף ממספר הפרקים שהופקו לה בעונה הראשונה (20). הסיבה שרשת ה CW הוזכרה כמועמדת לקבל אותה, מלבד העובדה ש"אחיותיה" משודרות שם היא, שהרשת פונה לקהל צעיר יותר, וכמו כן ברשת זוכרים למארק פדוביץ, ראש הרשת, את האמרה שהוא מתחרט שלא "הלך" על הפרויקט הזה כאשר הלה הוצע לו. ומאחר ורשת ה CW היא בבעלות משותפת של רשת CBS ו"וורנר ברוס". במידה ומהלך זה ייצא לפועל, לרשת יהיו ארבע סדרות גיבורים מובהקים, כאשר אחת מהן, The Flash, כבר יצרה פרק קרוסאובר איתה, ולכן המעבר להיות חלק מהעולם הטלוויזיוני של DC Comics יכול להיות מעבר חלק. דרך אגב, פרק זה הניב לרשת CBS נתונים יפים מאד.

זו הפעם השנייה שקיימות שמועות לגבי מעבר של Supergirl מרשת CBS לרשת ה CW. זו לא קרה לאחר שנוצר הפיילוט בשנה שעברה ויש עדיין אנשים סקפטיים רבים, שיהיה קשה מאד להפיק את הסדרה במחיר שבו שאר סדרות רשת ה CW מופקות, או במחיר שיהיה רווחי עבור הרשת. אולם זכור פרויקט נוסף שעבר מרשת CBS לרשת ה CW, הכוונה היא כמובן ל Ringer, כך שזה לא בלתי אפשרי, אך כמובן שהעלויות היו שונות מעט.

בסופו של יום, מי שמחזיק את כל הקלפים הינו לס מונבס, יו"ר רשת CBS, מאחר והחברה שלו גם שולטת על לוח המשדרים של רשת ה CW. מאחר והסדרה מבוססת על רכוש של DC, במידה ו Supergirl תבצע את המעבר לרשת ה CW, היא תהיה בבעלות מלאה של WBTV ולא בהפקה משותפת עם אולפני CBS, כפי שקורה בדרך כלל לרבות מסדרות הרשת.

למרות העבדה שנתוני הרייטינג של הסדרה ירדו מאד לאחר פתיחה מרשימה, הרי שנתוני ה DVR סייעו לסדרה לשמר נתונים של 2.4 נק' מדד בקרב קהל בגילאי 49-18 וזאת בשעת שידור תחרותית מאד ואף נגד סדרת קומיקס אחרת (Gotham). כמו כן, צריך גם להבין שמדובר בדרמה החדשה בעלת נתוני הדמו (קהל בגילאי 49-18) הטובים ביותר של רשת CBS ובמקום הרביעי מבין כל הסדרות החדשות של חמש סדרות הברודקאסט (אחרי Blindspot, Life In Pieces ו Quantico). מדובר בסדרה שפונה לקהל הצעיר ביותר של הרשת והיא הניבה בעונתה הראשונה כמעט כעשרה מיליון צופים (ביחד עם נתוני ה DVR).


הערה: הידיעה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: