יום ראשון, 29 במאי 2016

בוודאי שמתם לב ש...



בקומדיה Modern Family סיימו את אחד הנושאים בצורה מגעילה. אחד הזוגות היותר נחמדים בסדרות הטלוויזיה בשנה האחרונה היו היילי (שרה היילנד) ואנדי (אדם דיוויין). בסדרה גם בנו את הרומן במשך שלש שנים. לא ברור מדוע בחרו התסריטאים לפצל את הזוג ובהפתעה גמורה. לו ידעו שזה מה שרצו לעשות היו יכולים להכין את הצופים במשך פרק או שניים לפני כן. חבל. קשה גם לראות כיצד יצרו בכך קליף האנגר, משום שהפרידה נראית כל כך סופית, כך שגם לו יחזירו את הזוג בכל זאת להיות ביחד זה יראה מאולץ.

הסדרה Banshee הסתיימה בצורה יפה מאד. בדרך כלל, תסריטאי הסדרות אוהבים לסגור את הסדרות בהפי אנד, ולכן היה צפוי בסדרה שינסו לאחד את הזוג קארי\אנה ולוקאס הוד, במיוחד לאחר שבעלה של אנה מת בתום העונה השלישית. אולם, בהפקה החליטו לסגור מעגל ולעשות בדיוק את ההפך הגמור מהצפוי. הסדרה נפתחת כאשר הדמות הראשית מגיעה אל באנשי בשעה שהוא מנסה לחפש אחר אנה ואילו בפרק האחרון הוא עוזב בדיוק לאחר שהוא נפרד מאנה. כל שאר הנושאים נסגרו בצורה הרמטית. דרך אגב, סיום הסדרה נסגר בצורה שתאפשר אולי סרט טלוויזיה בעתיד, למרות שכרגע זה נראה רחוק מאד. ומילה אחרונה, כמה נהדר היה לראות שוב את אלייזה דושקו על המסכים ?

העונה שביעית של הסדרה NCIS:LA הציגה שוב אטרקציה עבור הצופים הישראלים: בר פאלי. הדוגמנית\שחקנית הישראלית חזרה לשחק בסדרה כשחקנית אורחת מתמשכת בעונה זו (לאחר שהופיעה "בקטנה" בעונה הקודמת). עד כמה שמדובר בדוגמנית יפה מאד (אולי יהיו צופים שיחלקו על כך) ובהתלהבות מכך שהיא ישראלית, כל פעם שהיא נראית על המסך עושה רושם שמדובר יותר בבובה יפה מאשר בשחקנית. היית מצפה מסדרה בסדר גודל שכזה לליהוק קצת יותר טוב. ענבר לביא עשתה עבודה טובה יותר בעונה השנייה של The Last Ship. דרך אגב, אתם זוכרים כמה התלהבו בארץ כאשר נועה תשבי שיחקה גופה ? או כאשר אקי אבני וסנדי בר קיבלו שתי דקות בסדרה The Unit ? ואילו היום, אפשר כבר לזהות שחקנים ישראלים שמקבלים במה רחבה בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, כאשר בראש ניתן למצוא את יעל גרובלס ואולנה טל. מי הבאה בתור ? אליאנה תדהר ? משום מה קשה לי להאמין...

הסדרה Fear The Walking Dead יצאה לחופשה. לא ברור לי מדוע העונה השנייה של הסדרה יצאה לחופשה לאחר שבעה פרקים בלבד. קשה לי להבין מדוע בכלל לפצל באמצע השנה עונה של 15 פרקים לשניים. כאשר סדרת האם עושה זאת לפני תקופת החגים בחודש דצמבר זה עוד מובן, אבל מה שעשו לסדרה זו היה פשוט טיפשי, בדיוק כמו שעשו לעונה האחרונה של הסדרה Hell On Wheels, כאשר העונה האחרונה שלה בת 14 חולקה לשניים. בדיוק כאשר הסדרה התחילה לצבור תאוצה מבחינה קריאטיבית. ואפילו הניסיון לקליף האנגר לא היה הכרחי, לא בשלב הזה. חבל.

הסדרה The Odd Couple הפתיעה רבים. כאשר הסדרה חודשה לעונה שנייה רבים חשבו שהיא לא תזכה לעונה שלישית, במיוחד כאשר היא עלתה בשלב כה מאוחר של העונה. הסיבה היחידה שאולי אני יכול לחשוב שהסדרה הצליחה לשרוד את עונתה השנייה היא הופעת האורחת המתמשכת של טרי האטצ'ר. בשנים האחרונות אנו עדים לכך שסדרות רבות מנסים לגייס שמות גדולים בכדי שיצילו את הסדרה שלהם ופרט לפרק אחד או שניים זה לא מצליח. אולם, בסדרה זו, עושה רושם, שזה עבד מעל למצופה. משום שכקומדיה מדובר דווקא באחת מהתכניות הפחות טובות על המסך, תכנית אשר גורמת לכך שמתחילים לראות את המגרעות של מת'יו פרי כשחקן.

הסדרה Stitchers סיימה עונה ואף אחד לא באמת שם לב. לא ברור מדוע ברשת העניקו לסדרה הזמנה מעבר לעשרת הפרקים, אשר שודרו בקיץ הקודם (0.33 נק' מדד ו 823 אלף צופים בממוצע). עשרת הפרקים האחרונים של הסדרה הניבו 0.15 נק' מדד ו 387 אלף צופים בלבד. ברור לכל מי שאולי עוד צפה בפרקים הללו, שפרקים נוספים הסדרה לא צפויה לקבל. ודרך אגב, מי שבכל זאת צפה בפרקים הללו לא יכול היה שלא להגיע למסקנה שמדובר בסדרה דלת תקציב ובעלת תסריט רע. במיוחד בעונה השנייה שלה. מישהו זוכר שהעונה השנייה של הסדרה The Lying Game (מישהו זוכר את הסדרה הזאת ?) בוטלה על ידי אותה רשת לאחר שהניבה 0.5 נק' מדד ו 1.27 מיליון צופים בממוצע ? היום הם היו יורדים על הברכיים ומתחננים לנתוני רייטינג דומים. איך שגלגל מסתובב...

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לא צריך להגזים: נועה תישבי לא רק שיחקה גופה אלא גופה שיש לה פלאשבקים... ;)
וברצינות, היא שיחקה גם זמן לא רב אח"כ בניפ טאק COUPLING US ובאנטרפרייז תפקידים קצת יותר מכובדים...
תודה