יום שני, 2 במאי 2016

פרסום: מדוע Criminal Minds לא חודשה עד כה ?



אנחנו נמצאים שבועות בודדים לפני חשיפת הלוח החדש של רשת CBS ועדיין לא שמענו הודעת חידוש לגבי הסדרה Criminal Minds, הודעה אשר אמורה להחזיר את הסדרה הוותיקה לעונה 12. מקורות בתוך הרשת גורסים שיכול מאד להיות שלמרות שהסדרה אמורה לשדר את פרק סיום העונה ה11 שלה ב 4 במאי הרי שלא נדע את גורלה עד לעליית הלוח החדש של הרשת. הסיבה לכך היא, שלמרות שברשת מעוניינים מאד להחזיר את הסדרה לעונה נוספת, הרי שהמשא ומתן בין ראשי הרשת לאולפנים מתארך מאד, כאשר צריך להגיד ששני הצדדים מעוניינים בשידוך.

למרות שהבשורות הנ"ל נשמעות מדאיגות המעריצים לא צריכים לדאוג. צריך גם לזכור, שזו הפעם השלישית בארבע שנים  שחידוש הסדרה מתארך. בשנה שעברה הסדרה, אשר נחשבת לאחת מסדרות הדגל של הרשת, חודשה ב 11 במאי, כאשר חוזי השחקנים עדיין היו תלויים באוויר.

בשנת 2013 הסדרה נעדרה גם כן מהודעת החידוש המוקדמת של הרשת למרבית הסדרות שלה ולא קיבלה הודעת חידוש לעונתה התשיעית עד ל 9 במאי, חמישה מהשחקנים הראשיים סגרו את החוזים החדשים שלהם, לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן. בשני המקרים, ההסכם בין CBS ואולפני ABC הגיע לאחר שהגיעו להסכם על חוזי השחקנים. השנה המצב, עושה רושם, מעט שונה.

מדוע המצב שונה השנה ? סדרות ישנות הן יקרות ולכן אנו שומעים על קיצוצי תקציב (רק לפני שבועות בודדים שמענו כיצד השחקנית סטאנה קאטיק לא אמורה לחזור לעונה התשיעית של Castle לאחר שזו תחודש ומדובר בשחקנית הראשית), אך המצב היה שונה לו הסדרה הייתה בבעלות מלאה של רשת CBS, מאחר ואז היא יכלה לחסוך בעלויות ההפקה וגם ליהנות מכל ההטבות. למרות שהסדרה מצליחה (בצורה יחסית), ומניבה נתונים סבירים ביותר עבור הרשת, אולפני ABC הם אלו שמקבלים כמעט את כל הצ'קים מהרווחים מעבר לים. רשת CBS פשוט רוצה להגדיל את הרווחים שלה מהעוגה.

השנה ישנו אלמנט נוסף, אשר משפיע על ההחלטה. הכוונה היא לספין אוף של הסדרה Criminal Minds: Beyond Borders, אשר יצאה לאוויר שבוע לפני שברשת הוציאו את הודעת החידוש המוקדמת למרבית מהסדרות שלה (מלבד מהסדרות החדשות שלה). ברשת רוצים, ככל הנראה, לחכות ולראות כיצד הסדרה החדשה מצליחה, וכנראה מעוניינים  לקשור את גורל שתי הסדרות, אשר אריקה מסר הינה המפיקה בפועל של שתי הסדרות, בהחלטה אחת.  מסר, דרך אגב, אשר שוחחה לפני מספר שבועות עם עיתונאים, הייתה אופטימית בכל הנוגע להודעת החידוש, אם כי ציינה שהייתה מעדיפה לגלות מוקדם יותר.

אם לשפוט על פי ניסיון העבר, הרי שההחלטה יכולה להגיע רק בדקה התשעים או אפילו מעבר לכך, אך אין טעם לחשוב שהיא לא תהיה חיובית. למרות הכל, הסדרה נמצאת במקום הרביעי מבחינת נתוני הרייטינג של הרשת ולכן היא עוגן חשוב עבורה. לא מדובר בהחלטה דרמטית בכך שהסדרה עדיין לא קיבלה הודעת חידוש, אך במידה זה יקרה גם לאחר ה 18 במאי זו כבר תהפוך להחלטה דרמטית.

מצד שני, האם באמת אנחנו זקוקים ל 22 פרקים נוספים לפחות מהסדרה הזאת ?



הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'ויס אנג', כתבת התרבות האמריקאית, אשר פירסמה את הכתבה באתר אשר ממומן על ידי רשת CBS. 

אין תגובות: