יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

שלב סיכום עונה: Agent Carter, עונה ראשונה: בסדר, רק בסדר



כידוע לכל מי שעוסק בעולם הטלוויזיה והסרטים האמריקאי בשנים האחרונות, סדרות הקומיקס הן אחד מהטרנדים החמים ביותר בשוק. בשל כך ניתן לראות סדרות רבות ברשת ה CW ואפילו רשת CBS השמרנית העלתה השנה את הסדרה Supergirl. ולכן, אפשר להבין מדוע ברשת ABC ניסו להפיק סדרת קומיקס נוספת בנוסף לסדרה "ש.י.ל.ד", למרות שהאחרונה לא הייתה להיט היסטרי. וכך נולדה הסדרה "הסוכנת קארטר" כסדרה אשר תמלא את המקום של "ש.י.ל.ד.", כאשר זו תצא לחופשה בין שני חצאי העונה שלה.

אולם, הבעייתיות היא, שהסדרה מתרחשת בשנות הארבעים ולאחרונה עושה רושם שסדרות שמתרחשות בעבר לא מצליחות כל כך. הדוגמאות האחרונות לכך הן Aquarius ו The Astronaut Wives Club. עושה רושם שלמרות ההצלחה של הסדרה Med Man, מדובר בהצלחה ספציפית ויחודית ואנשים לא כל כך נוהרים בכדי לצפות בסדרות כאלו. זו גם הייתה הבעיה העיקרית שמפיקי הסרט הראשון בסדרת סרטי "קפטן אמריקה" חששו ממנה.

בפועל, הסדרה דווקא נחמדה, אך בניגוד לאפקטים המשמעותיים אותם ניתן למצוא בסדרה "ש.י.ל.ד." הרי שב"סוכנת קארטר" האפקטים הרבה פחות גרנדיוזים. גם עלילת העונה הראשונה הייתה פשוטה ולא מסובכת יותר מדי, אודות סוכן ביון רוסי, אשר רוצה לנקום בהאוורד סטארק (דומיניק קופר), אשר המצאה שלו גרמה למותם של 247 אנשים והוא נאלץ לחזות בכך בשדה הקרב בשנת 1944 (העלילה מתרחשת בשנת 1946). הוא נעזר ביכולת שלו להפנט את הסובבים אותו וכן במתנקשת בשם דוטי (ברידג'יט ריגן), שהיא מעין זיקית מבחינת דמויות שהיא מגלמת, ואשר מצליחה להתקרב מאד לפגי (קארטר) לפני שזו מצליחה לתהות על קנקנה. אולם, העלילה הפשוטה נעוצה יותר בכך שהעונה הראשונה מנתה שמונה פרקים בלבד.

על פי צפייה בעונה הראשונה מתברר שהעלילה הפשוטה דווקא עוזרת לסדרה למלא את תפקידה כסותמת החורים בין חצאי העונה של "ש.י.ל.ד.". אך הבעיתיות בכך היא שכאשר העונה מסתיימת היא די נשכחת ואין ציפיה גדולה מדי לעונה הבאה. למרות גיליון השחקנים המרשים שהיא מציגה.

מבחינת הליהוק, כאשר דובר על כך שהדמות של פגי קארטר, אותה ניתן היה לראות בסרט הראשון של "קפטן אמריקה", תקבל סדרה משלה לא היה ברור באם היילי אטוול, אשר גילמה את הדמות בסרט תגלם אותה גם בסדרה. ההחלטה להמשיך עם השחקנית הייתה נכונה, משום שקשה למצוא שחקניות, אשר יכולות להחזיק סדרה בתפקיד ראשי. היילי מצליחה בכך. יש בשחקנית את הקרירות הנחוצה לתפקיד הסוכנת, אבל גם את החמימות הנחוצה, כאשר היא נזכרת בסטיב רוג'רס ("קפטן אמריקה"), או כאשר היא מגנה על אלו הקרובים אליה ובראשם אנג'י מרטינלי (לינדזי פונסקה המדהימה ביופיה והזכורה מהסדרה Nikita), אשר בתחילת העונה לא מיודעת לכך שפגי היא סוכנת פדרלית.

מצעד השחקנים המוכרים נמשך עם צ'אד מייקל מורי, הזכור מהסדרה One Tree Hill, אולם עושה רושם שדווקא צ'אד לא מצליח להעביר את הדמות שלו כג'ק תומפסון, בצורה טובה. לעיתים נראה שנער מתבגר מבצע את התפקיד ולא בן אדם בן 33. ללא ספק מדובר בחוליה החלשה בגזרת הליהוקים.

בעיתיות מסוימת קיימת גם בליהוק של דומיניק קופר כהווארד סטארק. סטארק אמור להיות מעין פלייבוי, אשר מצליח להשכיב כמעט כל אישה שהוא רואה, אבל בפועל הוא לא נראה יותר מילד חרמן, כאשר הדגש הוא על המילה ילד. בשל כך, המשחק שלו כמעט ולא אמין. הבעיתיות כפולה משום שניצוצות עפים בין הדמות שלו לזו של פגי, למרות שלא עושה רושם בהפקה התכוונו לכך יותר מדי. אולם לא נראה שהוא ראוי לדמות של פגי, גם אם בעונה הראשונה התייחסו אליהם בתור ידידים בלבד.

השחקנית ברידג'יט ריגן, אשר מגלמת את דמותה של דוטי, צריכה להביט על הדמויות שהיא מגלמת בעת האחרונה ולהתחיל לחשוש מ"טייפ קאסט", של המרשעת היפה והרצחנית. זה החל בדמות של רבקה בסדרה White Collar, נמשך בדמות של רוז בסדרה Jane The Virgin ועתה בדמותה של דוטי בסדרה "הסוכנת קארטר". נכון, לא קל לקבל עבודה בתעשייה וצריך לקפוץ על המציאות, אבל עלול לקרוא לה מה שקורה לרוברט נפר מאז שגילם את הדמות של טי באג בסדרה "נמלטים", בעיקר משום שעושה רושם שהיא מבצעת עבודה נהדרת בגילום הדמויות הללו.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי סדרות הקומיקס יכולים לצפות בה. מדובר בעונה בת שמונה פרקים בלבד והיא מסתיימת מהר, כאשר הסיבה העיקרית לצפות בה היא היילי אטוול. העלילה פשוטה, זורמת והתסריט סביר בהחלט. אולם, קשה לי להאמין שהיא תיזכר יתר על המידה. לא מדובר ביצירת מופת, בהחלט שלא. עוד סדרה בז'אנר. קשה לי להאמין שצופים שלא אוהבים את הז'אנר יאהבו אותה. אולי המצב ישתנה בעונה השנייה, אתם חושבים שזה יקרה ?

5 תגובות:

Gilad אמר/ה...

סדרה מעולה- תודה על הביקורת!!

JamesCrow אמר/ה...

אני אישית אהבתי ואחד הדברים היותר נחמדים בה זה שהיא לא מרגישה כמו "עוד סדרת קומיקס".

בנוגע ל"צ'אד מייקל מורי"
אני ממליץ לך לראות Chosen
-עונה ראשון עם מיילו (גיבורים,בנות גילמור)
-עונה שניה עם צ'אד שעושה את התפקיד שלו בצורה מעולה..לפי דעתי השחקן טוב השאלה איזה תפקיד הוא לוקח על עצמו.

ולחדשות שעדיין לא פרסמת:
לאחר שאמרו שWayward Pines בוטלה, רשת פוקס החליטה לחזור בעצמה וחידשה את הסדרה לעונה שניה :)

Gilad אמר/ה...

וואיי וואיי איזה כיף לשמוע שווייורד פיינס חודשה!! תודה ג'יימס :)

אורן אמר/ה...

אני מאוד אהבתי את הסדרה. יש לה סגנון ואיכות שונה משאר הסדרות של מארוול והיא כתובה טוב

שד משחת אמר/ה...

גם הומלנד חודשה לעונה 6
וגם The Affair חודשה לעונה נוספת