יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע האחד עשרה של עונת 2016-2015



ברשת NBC כדאי להתייחס אל הניסיון להשיק את הקומדיה החדשה Superstore ביום שני שעבר. לאחר חצי עונה בה Blindspot שודרה אחרי The Voice והניבה נתונים טובים, אשר נעו מעל 2.0 נק' מדד, שודרו בשבוע שעבר שני פרקים של הקומדיה החדשה Superstore ואפשר להגיד שברשת התאכזבו. נכון, הפרק הראשון הניב 2.0 נק' מדד, אבל הפרק השני כבר כשל והניב 1.6 נק' מדד בלבד. גם במספר הצופים הכללי חלה ירידה גדולה מ 7.21 ל 5.35 מיליון צופים. שאר הפרקים לא ישודרו אחרי The Voice וקשה להאמין שהם אפילו יגיעו ל 1.6 נק' מדד. הניסיון הנ"ל גם מאשר את ההנחה שלי, שברשת ביזבזו עד עתה את משבצות השידור של ימי שלישי לאחר The Voice בעבור קומדיות, כאשר ברור לכל שבשנים האחרונות זה לא מצליח לרשת. אז, מדוע לעשות את זה בשלב הזה ? לרשת יש מספר דרמות שיכולות להחליף את הקומדיה הזאת בימי שני והסיכוי שלהן להצליח גדול יותר. ממש לא ברור לי תהליך קבלת ההחלטות של הרשת. אפשר היה להשתמש רק בשעת השידור של ימי שישי בשעה שמונה. דרך אגב, מבחינה קריאטיבית, הקומדיה החדשה היא הכלאה של The Office ו A To Z. התוצאה ? לא טובה.

ברשת FOX, אין ספק שהנתונים המשמעותיים היו של פרק סיום מחצית העונה של Gotham. הסדרה הצליחה לאחר זמן רב לטפס לנתונים של 1.57 נק' מדד. מדובר בנתונים הטובים ביותר של הרשת מאז הפרק השני של העונה. מצד אחד, ברשת יכולים לחייך שהסדרה שומרת על יציבות ונעה בין 1.4 ל 1.5 נק' מדד במשך מרבית העונה, בניגוד לשאר הדרמות של הרשת שאפילו לא מצליחות להגיע לנתונים הללו פרט ל Empire ובשבועות האחרונים אפילו Rosewood, אשר משודרת אחריה לא מגיעה לנתונים הללו. מצד שני, הנתונים הללו מוכיחים את מה ש Supergirl, The Flash ו"ש.י.ל.ד." מראות גם הן, זהו טווח הנתונים של סדרות הקומיקס וקשה לראות אותן ממריאות הרבה יותר מעבר לכך. התחלת העונה הראשונה של Gotham הייתה בגדר יוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל. הרשתות צריכות לקחת זאת בחשבון, כאשר הן מחליטות באם לאשר סדרת קומיקס נוספת.

ברשת ABC צריכים לדבר על נתוני הסדרה Modern Family. פרק סיום העונה השישית הניב 2.3 נק' מדד ובאם חשבו בהפקה שמדובר באנומליה הגיעו נתוני הפרק בשבוע שעבר והראו שלא כך הם פני הדברים. נתונים של 2.4 נק' מדד הראו שהקומדיה נמצאת הרבה מעבר לשיא שלה והיא כבר לא נחשבת ללהיט גדול, אלא עוד אחת מהקומדיות של הרשת. הנפילה שלה מזכירה מאד את מה שקורה כעת עם Criminal Minds ברשת CBS. למרות זאת, עדיין מדובר בקומדיה המצליחה ביותר של הרשת. בהפקה וברשת צריכים להיות עם היד על הדופק בכדי לראות באם הירידה תימשך והיכן היא תיעצר, או שמא מדובר באירוע חד פעמי. בכל מקרה, מדובר בחדשות רעות עבור הרשת, אשר רואה עוגן חזק מאד שלה יורד לנתונים סבירים בלבד. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הפרקים הבאים.

ברשת ה CW מעניין לעקוב אחר הנתונים של ערב יום חמישי. בשבוע שעבר The Vampire Diaries הניבה 0.5 נק' מדד ו 1.31 מיליון צופים. הנתון המעניין עוד יותר הוא ש The Originals הצליחה לשמר כמעט את כל נתוני הסדרה ששודרה לפניה, כאשר הניבה 0.5 נק' מדד ו 1.17 מיליון צופים. הנתונים הללו מצביעים יותר על מצבה הרע של The Vampire Diaries, מאשר על מצבה של The Originlas. מהבחינה הזאת, ההחלטה של הרשת להעביר את שתי הסדרות לימי שישי נראית כהחלטה הנכונה, אולי בימי שישי הן יצליחו לשרוד עוד שנה או שנתיים נוספות. הנתון המעניין הוא, שבמספר הצופים הכללי לא מדובר בנתונים הגרועים ביותר של הסדרה, אשר הניבה 1.195 ו 1.103 מיליון צופים בפרקים 3 ו 7 של העונה. בכל מקרה, עושה רושם שזה רק שאלה של זמן עד שהן יגוועו ופרט לשמירה על הנתונים הללו בימי שישי, עונה נוספת אמורה להיות גם האחרונה עבורן.

ברשת CBS חייבים לדבר על נתוני Code Black. בשבוע שעבר, מגמת השיפור של הסדרה נמשכה והיא הניבה 1.5 נק' מדד 8.50 מיליון צופים. עבור סדרה, שעד לפני שבועות בודדים הניבה נתונים גרועים מאד, עושה רושם שהיא חווה עדנה מסוימת. הסדרה הניבה נתונים טובים יותר מאלו של Limitless בפרק האחרון שלה והאחרונה נחשבה עד עתה כבעלת סיכויים יותר מסבירים לקבל עונה נוספת. נכון לעכשיו, במידה ושתי הסדרות ישמרו על הנתונים שלהן בפרקים האחרונים שלהן קיימות שתי אפשרויות: למרות ש Code Black קיבלה 18 פרקים בלבד לעונה ו Limitless קיבלה 22 פרקים, הרי ששתיהן יכולות לשרוד. האפשרות השנייה היא, ששתיהן יבוטלו. במידה ושתיהן יחודשו, או אפילו רק אחת מהן, זה יעיד על מצבה הרעוע של הרשת. עד לפני שנתיים, זה אפילו לא היה בגדר אפשרות, שתיהן היו מבוטלות מבלי לחשוב פעמיים. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לגבי הנקודה שהעלת על הרייטינג של סדרות הקומיקס:
1. רוב הסדרות בשנים האחרונות מכל הז'אנרים, לא מצליחות לשמור על רייטינג מעל 2 נק מדד לאורך יותר מעונה אחת או שתיים במקרה הטוב.
אפשר לספור על יד אחת את מספר הסדרות שעלו בשנתיים האחרונות והיום עדיין נהנות מרייטינג טוב.
היחידות שעולות לי בראש הן: how to get away with Murder ואימפרייה, וגם הן בירידה מתמדת.
לכן זה לא נכון לייחס את המספרים הבינוניים רק לסדרות קומיקס כאשר למעשה זו תופעה רווחת בכל הז'אנרים.
2. רשת CW היא הרשת הכי קטנה עם הכי מעט צופים מכל רשתות הברודקאסט. מבחינתם רייטינג של 1.4-1.5 הוא מצוין
ולכן הם הרשת היחידה שהפכה לבית חם לסדרות קומיקס.
זה אולי לא מספיק טוב לרשתות הגדולות אבל יושב כמו כפפה אצלם.

לגבי הקומדיות:
לא מצליחה להבין למה לא מצליחים להשיק קומדיה חדשה בהצלחה בשנים האחרונות.
בעבר היו מלא קומדיות שרצו הרבה שנים כמו: חופשי על הבר, חברים, סיינפלד, שפץ ביתך, כולם אוהבים את ריימונד, פרייזר ועוד.
עכשיו למעט המפץ הגדול, משפחה מודרנית ואיך פגשתי את אמא שכבר מתה, אין סדרות שמצליחות לסחוב רייטינג סביר מעבר לעונה אחת.
2 בחורות מרוששות, אמא, הבחורה החדשה... כולן התחילו חזק ואחרי עונה התדרדרו וקיבלו עונה נוספת רק בגלל שאין לרשתות משהו אחר לשבץ לשידור.
יש לך הסבר לזה?