יום שישי, 18 בדצמבר 2015

שלב סיכום עונת הקיץ 2015: גם רשת TNT נמצאת במאוכזבות



לאחר שבכתבות קודמות הוכחתי שרשתות הברודקאסט, רשת ABC Family ורשת USA סבלו מאד מעונת הקיץ 2015 הגיע הזמן להביט על רשת הכבלים הגדולה האחרונה, הלא היא רשת TNT, ולראות מה מצבה. אז, זהו, שרשת TNT, גם היא יוצאת מעונת הקיץ האחרונה כשהיא מאוכזבת.

גם רשת TNT, כמו רשת USA, סגרה את הגומר על שתי סדרות: Falling Skies ו Proof. אבל לפני כן, צריך לומר מספר מילים מועט על Agent X, Public Morals ו Legends. ומספר מילים הוא בדיוק מה שצריך להסתפק בו. אין טעם להרחיב עליהן את הדיבור, משום שמלכתחילה לא היה להן סיכוי ולכן פשוט נציין שטוב עשו ברשת שביטלו אותן מאחר והן אפילו לא הצליחו. נכון, מרבית הסדרה Public Morals שוחררה לרשת בטרם עת, אבל עדיין הנתונים שלה היו מחרידים. הסדרה הניבה 0.15 נק' מדד ו 880 אלף צופים בממוצע. ללא ספק, מדובר באחד הכישלונות של הרשת. במידה ומוציאים מהמשוואה את שלשת הפרקים הראשונים של העונה, שעוד הניבו נתונים סבירים בצורה יחסית (0.28, 0.25 ו 0.22 נק' מדד), הנתונים מדרדרים ל 0.12 נק' מדד. מבין הסדרות התקופתיות מדובר בדרמה הפחות טובה של העת האחרונה. למען האמת, בשנה שעברה שודרה ברשת מיני סדרה בשם Mob City, אשר הייתה לאין ערוך טובה יותר מהסדרה הנ"ל. לפי דעתי, בהפקה ניסו להראות כסדרה איכותית והתוצאה הייתה סדרה כבדה ומשעממת עם יותר יחסי ציבור מאשר תוכן. אלו נתונים מחרידים וגם מבחינה קריאטיבית היא הייתה עלבון לצפייה. Legends מניבה עד כה 0.13 נק' מדד ו 610 אלף צופים, ולמרות שהמבקרים אהבו את השינוי הקריאטיבי שהיא עברה הרי שהצופים לא הסכימו איתם. צריך לזכור שבעונה הראשונה היא הניבה 0.33 נק' מדד ו 1.530 אלף צופים, אך את הניצנים ניתן היה לראות כבר בפרק סיום העונה הראשונה, אשר הניב 876 אלף. ולסיום, Agent X, שהיא בדיחה ולא ראויה בכלל לצפייה הניבה עד כה 0.23 נק' מדד ו 1.07 מיליון צופים. שרון סטון ? עצוב לחשוב שזו אותה שחקנית מ"אינסטינקט בסיסי". בעצם, מה אפשר לרצות משחקנית של סרט אחד ? (וכן, אני יודע שהיו לה סרטים נוספים). מצד שני, מדהים לראות כיצד The Librarians מניבה עד כה 0.53 נק' מדד ו 2.08 מיליון צופים. והפרס שהיא קיבלה הגיע בדמות עונה שלישית מורחבת.

ועכשיו, לגבי הסדרות האמיתיות של הקיץ של הרשת. לגבי הסדרה Falling Skies, אשר נפחה את נשמתה האחרונה, ההודעה על סופה של הסדרה הגיע זמן רב לפני שעונתה האחרונה עלתה לאוויר. למרות כל זאת, הנתונים שהיא השיגה היו יפים מאד, לפחות בכל מה שקשור לנק' המדד. הסדרה הניבה נתונים של 0.49 נק' מדד. ביחס לחלק משאר סדרות הרשת (שגם בהן אעסוק בכתבה זו), או ביחס לנתוני רשת הכבלים USA (אותם הצגתי בפניכם בכתבה הקודמת בסדרה) מדובר בנתונים נאים. נכון, במספר הצופים הכללי הנתונים היו פחות טובים ועמדו על 1.97 מיליון צופים, אך עדיין, ביחס לעונת סוף סדרה שתאריך סיומה היה ידוע מראש וביחס לעונה כה מאכזבת מבחינת נתוני הרייטינג, מדובר בנתונים נאים.

סדרה נוספת שהרשת איבדה השנה הייתה הסדרה Proof, אותה ניסתה הרשת להעלות בקיץ שעבר. עשרה פרקים אשר הניבו 0.31 נק' מדד ו 2.12 מיליון צופים בממוצע, הספיקו לרשת בכדי להבין שמדובר בכישלון. בכלל, לא ברור מדוע ברשת חשבו שמדובר ברעיון טוב עבורם. מתי בפעם האחרונה הם העלו סדרה בעלת מוטיבים של על טבעי, אשר הצליחה עבורם ? מתי בכלל הם העלו דרמה דומה ? הרשת מתגה את עצמה בשנים האחרונות בצורה מסוימת (סדרות משטרה ותעלומות), כאשר The Last Ship, הייתה היוצא מן הכלל, אולם לגבי האחרונה מדובר בסדרה שעוסקת בנושא האפוקליפטי שכה חם בשנים האחרונות. מלבד זאת, השחקנים הראשיים לא היו מספיק אטרקטיביים עבורה בכדי למשוך קהל שיבוא ויצפה בהם לאורך זמן, למרות שבפרק הפתיחה הגיעו לצפות 2.656 מיליון צופים.

במידה ו Proof בוטלה עם הנתונים הנ"ל, מעניין מה ברשת חושבים על נתוני העונה השנייה של Murder In The First, אשר עמדו 0.31 נק' מדד ו 2.02 מיליון צופים בלבד והפרק האחרון של העונה צלל לנתונים של 0.28 נק' מדד ו 1.828 מיליון צופים. צריך לזכור שמדובר בעונה השנייה שלה וחידושה לעונה זו היווה הפתעה גדולה מאד, למרות שנתוניה בעונה הראשונה היו טובים לאין ערוך ועמדו על 0.45 נק' מדד ו 2.84 מיליון צופים. האלמנט היחיד שמסייע לסדרה הוא שיש לה שם גדול (יחסית) בעולם הטלוויזיה, והכוונה היא כמובן לטיי דיגס. למרות שהסדרה חודשה לעונה נוספת, קשה לראות את הסדרה מתרוממת בעונתה השלישית ומניבה נתונים טובים יותר או אפילו דומים. בשל כך, אפשר לומר, שהסדרה נמצאת לקראת סוף דרכה בצורה זו או אחרת, במיוחד מאחר ונתוני חמשת הפרקים של העונה השנייה מוכיחים כי היא איבדה קהל משבוע לשבוע, למרות שלכאורה המצב צריך להיות הפוך והקהל אמור היה לשוב, לפחות לקראת סיום הסיפור של העונה.

למרות הכל, לרשת יש מספר סדרות עם נתונים, אותם אפשר להגדיר כטובים (יחסים). ראשית, עצוב להגיד זאת, אבל הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת הינה The Last Ship, אשר בעונתה השנייה בת שלש עשרה הפרקים הניבה 0.72 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי עמדה על 2.93 מיליון צופים. למרות זאת, מדובר בנפילה לעומת העונה הראשונה, אשר הניבה 1.05 נק' מדד ו 4.43 מיליון צופים. מדובר בירידה של למעלה מ 30% בנק' מדד ובמספר הצופים הכללי ! אבל במצב הסדרות של כל רשתות השידור בקיץ הנוכחי, ברשת יקבלו כל הצלחה שהם יכולים.

במספר הצופים הכללי, הסדרה בעלת הטובים ביותר של הרשת הייתה Rizzoli & Isles, אשר הניבה 4.35 מיליון צופים לצד 0.70 נק' מדד. במקרה שלה, בדומה למקרה של The Last Ship, הנפילה מנתוני העונה הקודמת הייתה גדולה. בעונה החמישית שלה, בתקופה המקבילה, הסדרה הניבה 0.97 נק' מדד ו 5.242 מיליון צופים בממוצע. כלומר, ירידה של 18% בממוצע הצופים הכללי וקרוב ל 28% בנק' המדד ! יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני הסדרה, כאשר היא תחזור לחצי השני של העונה. וגם את נתוני העונה השביעית, בכדי לראות עד כמה מגמת הנפילה תימשך, משום שנסיקה כלפי מעלה לא נראית בעתיד  של הסדרה. בכל מקרה, לו מצב שאר הסדרות של הרשת לא היה כה רע, בהפקה היו צריכים להתחיל לחשוש.

ולסיום, בקטגורית הסדרות בעלות הנתונים הטובים של הרשת ניתן למצוא את Major Crimies. ראשית, הסדרה כבר קיבלה הזמנה ל 5 פרקים נוספים בעונה הנוכחית מעבר ל 18 הפרקים שכבר הוזמנו לה ובכך מספר הפרקים שלה יעמוד על מספר הפרקים של סדרת ברודקאסט והיא גם חודשה לעונה נוספת. אולם, הנתונים שלה, אשר עומדים עד כה על 0.6 נק' מדד ו 4.24 מיליון צופים בממוצע, הינם נתונים בינוניים בלבד ולא נתונים טובים. גם היא, כמו שתי הסדרות ה"מצליחות" האחרות של הרשת סבלה מירידה גדולה. בעונה הקודמת, בתקופה המקבילה, נתוניה עמדו על 0.841 נק' מדד ו 5.23 מיליון צופים. כלומר, ירידה של למעלה מ 28% בנק' המדד ושל כ 19% במספר הצופים הכללי.


לסיכום, בעונת הקיץ 2015 הייתה אינפלציה של סדרות. כל רשת ניסתה להעלות מספר גדול של סדרות, אבל הפעם כמעט כולן יצאו בשן ועין מהעונה הזאת. מכל הרשתות הללו, רק לרשת TNT יש יותר מסדרה אחת בעלת נתונים טובים, פחות או יותר. מצד שני, כל שלש הסדרות הללו נמצאות במגמת ירידה ואף למעלה מכך, במגמת צניחה. השנה הבאה אמורה להיות שנת מבחן עבורה, שנה אשר תקבע באם הרשת עומדת להפוך לגרסה נוספת של רשת USA, או שמא להחזיק מעמד ואף להשיק סדרות חדשות. האם Titans אמורה להיות התשובה ? נחכה ונראה. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תשמע, אתה קשה מדי עם ריזולי ואיילס.
מדובר על עונה שישית! ברור שתהיה ירידה בצופים וברייטינג. ועדיין, כמה סדרות כבלים יכולות להתהדר בנתונים של 4.5 מיליון צופים בממוצע בעונה השישית?
חוץ מהמתים המהלכים שהיא תופעה יוצאת דופן, כל סדרת כבלים אחרת היתה עכשיו לוקחת נתונים כאלו.

אנונימי אמר/ה...

בדומה לרשת usa גם רשת tnt רשת בינונית (וזה עוד אחרי הגזמה) למה לצפות בסדרות שלה אם אפשר לראות סדרות הרבה יותר טובות\לדפוק ת'ראש בקיר
וכן,אני די בטוח שהסדרה של הטיטנים תעלה להם ת'רייטינג,אבל מצד שני זה tnt ככה שגם סדרה שעל הנייר נשמעת איכותית תהפוך לזבל (מישהו אמר סופרגירל?)