יום שני, 17 בנובמבר 2014

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Mixology, S.H.E.I.L.D., Forever, Burn Notice, CSI ועוד...

נתחיל עם בקשה הבהרה:

אני רק חייב לשאול: גם אני צפיתי ב Mixology במלואה, ולמרות שהייתה חביבה, אני לא מבין מה ההתלהבות הגדולה שלך ממנה- היא הייתה קומדיה בהגדרתה, אך היא לא הצחיקה כמעט... אפילו A To Z שלא ממש מצחיקה, נחשבת מצחיקה לעומת Mixology... אשמח להסבר על ההתלהבות הגדולה.



תגובה:

בשנים האחרונות אנו עדים לכל כך הרבה קומדיות, אשר מתמקדות באנשים בגילאי סוף העשרים או תחילת השלישים, אשר מחפשים אהבה, בין אם מדובר בסיטקומים או שלא. אין כבר הרבה מה לחדש, בדיוק כמו ש A To Z הראתה לנו, למרות הניסיון כביכול להציג משהו חדש (ובאופן מעשי זה לא קרה). לטעמי, Mixology גם אם לא הייתה כה מצחיקה הרי שהציגה את הנושא מנקודת מבט שונה ומעניינת. גם הצורה שבה הוצגו הסיפורים הייתה נחמדה מאד. שוב, לטעמי. אני לא טוען, שמדובר בקומדיה הטובה ביותר בעשור האחרון, אבל ביחס למה שאנו רואים בשנים האחרונות בקטגוריית הקומדיות, עבורי מדובר במוצר שכדאי לראות. אבל, לכל אחד יש טעם שונה. בגלל זה אני מתייחס לדברי רק בתור המלצה ולא כ"תורה מסיני"...


נמשיך עם שאלה על סדרת קומיקס:

אין פרקים חדשים של שילד עד המרץ?



תגובה:

ישודרו פרקים חדשים עד ה 9 בדצמבר 2014 (פרק 10) ואז היא תצא לחופשה ארוכה עד ה 1 במרץ 2015. בתחילת ינואר תעלה במקומה ל 8 פרקים הסדרה Agent Carter.


Urix תהה לגבי העובדה שהסדרה Forever קיבלה הזמנה לעונה מלאה:

חדשות מעולות לגבי Forever.
מה לדעתך הסיבה שהוזמנו לה עוד 9 פרקים לעונה הנוכחית למרות הריטינג הנמוך, ומה הסיכוי לעונה נוספת?
תודה רבה.



תגובה:

במקרה הזה אפשר לומר, שברשת לא סומכים על הסדרות שיש להם לחצי השני של העונה ולכן, כל עוד לא מדובר בקטסטרופה (למשל, באם נק' המדד ירדו לאזור 0.7) הם מעדיפים "שדון מוכר" מאשר לנסות סדרה חדשה, במיוחד לאחר שבשנה שעברה כל מה שהם ניסו הפך מהר מאד לקטסטרופה.

לגבי עונה נוספת, הסיכויים לכך נמוכים. מאד.


השאלות הבאות מתייחסות ל"שלב סיכום העונה" שערכתי לסדרה Burn Notice:

שאלה ראשונה:

מסכים איתך.
ציינת שהרשת עשו 2 טעויות, בדיעבד מה היו יכולים לעשות אחרת? זה היה עוזר שלא היו מודעים שזה העונה האחרונה?

שאלה שנייה:

למה חייב להרוג מישהו? מה זה כלל?
זה מוכיח שזאת סדרת אקשן?
זה כדי לרצות? לרצות את מי? את הרשת? שיש לה סדרה שבה הרגו מישהו בסוף?
לא מבין את זה!



תגובה:

לפי דעתי, גם אם מדובר בעונה אחרונה של סדרה אסור להודיע על כך, זה יוצר מצב מסוים אצל הצופים ובעיקר תחושה מסוימת כאשר צופים בעונה זו. מדוע שלא להודיע בתום העונה שמדובר בעונה האחרונה ? היחס של הצופים, כאשר היו צופים בעונה כולה היה משתנה. זה לא כמו במקרה של White Collar שיש לה רק 6 פרקים בעונה השישית ואז כולם יודעים שמדובר בעונה האחרונה.

לגבי הריגת דמויות, כיום יש תחושה בקרב תסריטאים שכאשר סוגרים סיפור חייבים לעשות זאת בצורה חזקה, במיוחד עבור סדרת אקשן. וכן, זו הוכחה שמדובר בסדרת אקשן. אחרת היא תראה כמו מוצר פלסטיק. מהבחינה הזאת, לפי דעתי, הריגת דמות נראית נכונה, אך הריגת הדמות של מאדי הייתה הצעד הפשוט, כך שאם היו הורגים דמות אחרת (סאם, ג'סי) היה לכך משקל גדול יותר כאשר היו מביטים על הסדרה במבט לאחור, ובמיוחד על סיומה.


הגיעו גם שאלות במייל:

מקבץ שאלות:

1. האם קיצור הפרקים של csi  מעיד על סיום דרכה? וזה למרות שישנן שמונה דרמות שונות שצריכות לרדת בסוף העונה (הוואי פייב-0, בלו בלאד, אן סי איי אס לוס אנג'לס, האישה הטובה-שתמיד בסכנת ביטול, 2 הסדרות לחצי השני של העונה והמנטליסט שמסיימת)
 
2. מתי אתה חושב שתעשה לוח הערכות?
 
המון תודה על המענה



תגובה:

1. הבה נומר שמצב הסדרה לא נראה טוב, אולם זה עדיין לא אומר שהיא תבוטל. צריך לזכור ש CSI:Cyber צריכה לעלות בחצי השני של העונה ונצטרך לראות כיצד היא תצליח בנתוני הרייטינג. צריך גם לראות מה מצב הפיילוטים של הרשת ועד כמה הם איכותיים. כך או כך, מדובר בדימדומיה, כמה זמן זה ייקח אי אפשר לדעת, אולי רק קרוב לחודש מרץ 2015.

2. ככל הנראה באמצע או סוף חודש דצמבר, כאשר הסדרות יצאו לחופשת החגים.

שאלה שנייה:

שלום! ראשית אומר תודה רבה על הבלוג המקצועי, אני לא מפספס דבר.
שנית, רציתי לשאול אם תוכל להמליץ לי על ארבעה או חמישה סדרות מהשנים האחרונות שממש שוות צפייה ולא משנה מאיזה ז'אנר. ועדיף שלא יהיה להם יותר משניים או שלושה עונות.
ושוב תודה! תודה! תודה!
 
 
 
תגובה:
 
True Detective
Homeland
Chuck
Bad Education
The Newsroom
Sherlock
Episodes
The Good Wife
Person Of Interset
 
ראית את כולן ?

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה לגבי מיקסולוג'י ועל הפינה, שבוע טוב :)