יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השביעי של עונת 2015-2014


הסדרות של רשתות הברודקאסט האמריקאיות התייצבו והעליות ומורדות מינוריות מאד. הרשתות כבר ביטלו את הסדרות החלשות שלהן, אבל עדיין ניתן למצוא נתונים בולטים בלוח המשדרים שלהן.

ברשת ה CW הנתון המעניין ביותר בשבוע שעבר הייתה הקפיצה הקטנה, אך החשובה, של הסדרה Arrow מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד. העלייה מ 2.49 ל 2.73 היא בסדר גמור, אבל לא כל כך מפתיעה, הרי בתחילת העונה הסדרה הניבה 2.81 מיליון צופים. אבל העלייה בנק' המדד משדרת שכוחה של הסדרה עדיין במותניה ושבאופן מעשי עדיין אי אפשר לדבר על המשך ההידרדרות שהחלה בעונה השנייה. נתון זה מעניין עוד יותר מאחר והסדרה הנוספת של הרשת המשודרת באותו ערב, The 100, הניבה בסך הכל 0.5 נק' מדד ו 1.68 מיליון צופים. אתם יכולים לשער בנפשכם מה היה קורה לו באותו ערב הייתה משודרת Supernatural ? שאלה זו רלוונטית מתמיד לגבי העונה הבאה עבור The Flash, מאחר ואם המגמה של הרשת להשיק סדרות חדשות בעזרת ציוות ל Supernatural תימשך, הרי ש The Flash תצטרך להראות, שכמו Arrow היא יכולה לעמוד בפני עצמה.

ברשת CBS חייבים לציין את העלייה של הסדרה Madam Secretary, אשר ביום ראשון האחרון הניבה 1.8 נק' מדד. מדובר בנתונים הטובים ביותר של הסדרה מאז ערב הפתיחה שלה, כאשר היא הניבה 2.0 נק' מדד. רוצים הסבר לעלייה של הסדרה דווקא עתה ? לפי דעתי, ניתן לרשום את העלייה בשבועות האחרונים דווקא לכך שברשת AMC העלו את הסדרה The Walking Dead. הקהל הגברי פונה אל הסדרה הזאת ואילו הקהל הנשי מתחיל לפנות את Madam Secretary. מהבחינה הזאת, עוזרת לרשת העובדה ש Resurrection של רשת ABC היא כישלון גדול בעונתה השנייה בנתוני הרייטינג. קשה להאמין שנתונים אלו יישמרו או אפילו יעלו יותר, אבל ברשת יכולים להתעודד , שאולי יש להם סדרה ביום ראשון שתקבל עונה נוספת, במיוחד לאור העובדה ש The Good Wife בשלבי סיום (אם לא העונה אזי בעונה הבאה). עדיין, נצטרך להמתין ולראות את הנתונים בשבועות הקרובים בכדי לקבל אינדיקציה נוספת לגבי הסדרה.

ברשת FOX אין הרבה על מה לדבר פרט לנתונים ש Gotham הציגה שבוע שעבר. לאחר שבשבועות שקדמו לשבוע שעבר הנתונים ירדו מ 2.4 ל 2.3 ואז ל 2.2 נק' מדד והיה נדמה שהסדרה תמשיך לאבד גובה, אולם בשבוע שעבר הסדרה רשמה סוף סוף עלייה מ 2.2 ל 2.4 נק' מדד ובכך הראתה, נכון לעכשיו, שעדיין כוחה במותניה. אפשר לייחס זאת לעובדה ש The Big Bang Theory כבר לא משודרת בערב זה זה השבוע השני והקומדיות של רשת CBS רשמו בערב זה ירידה, ולכן הדרמה של רשת FOX הצליחה להחזיר לעצמה חלק מהקהל שאבד לה. אחרים היו מנסים לייחס זאת לירידה בנתוני The Voice, אולם ירידה שכזאת בשבועות קודמים לא הראתה עלייה בנתוני Gotham. כמו כן, הישארות הנתונים של הסדרה בין 2.2 ל 2.4 עד תום העונה יהוו הצלחה ענקית עבור הרשת, עד כמה שזה יישמע מוזר. נצטרך להמתין ולראות באם זה יקרה.

ברשת NBC מעניין היה לראות את העלייה בנתוני הערב של יום שישי, במיוחד של הסדרה Grimm, אשר נתוניה קפצו מ 1.1 ל 1.3 נק' מדד. עושה רושם, לפחות בשבועות הראשונים של העונה שהנתונים שלה ינועו בין 1.4 ל 1.1 נק' מדד, אשר בכל מקרה אמורים להעניק לה עונה נוספת. לגבי Constantine, העלייה המינורית מ 0.9 ל 1.0 עדיין לא מספיקה ולא אמורה להעניק לה עונה נוספת. מעניין יהיה לעקוב באם המגמה תימשך גם בשבועות הקרובים, אולם בכל מקרה עושה רושם שלאחר שעד לפני שנתיים לרשת הייתה סדרה, אשר יכולה להשיק בהצלחה סדרה חדשה, כפי שבשנה שעברה Grimm עשתה ל Dracula (שתי הסדרות פתחו את העונה עם 1.8 נק' מדד), לפני שהאחרונה כשלה עד שבוטלה. עתה נראה, שבשנה הבאה, במידה ואכן Grimm תחודש, המצב יהיה שונה לחלוטין ואפילו מצבה של Grimm לא אמור להיות כה בטוח.

ברשת ABC עושה רושם שלאחר השבוע השביעי בעונת החורף 2015-2014 הערב של יום חמישי הפך להיות לערב מוצלח מאד של הרשת. המעבר של Grey's Anatomy לשעה שמונה ייצב עבורה את שעת השידור לאחר שנים שהשעה הייותה עבורה "חור שחור" בלוח המשדרים. הנתון המעניין הוא שזה קרה גם אל מול The Big Bang Theory, סיבה אפשרחית לכך היא שהאחרונה כבר לא "מפלצת רייטינג". המעבר של Scandal לשעה תשע התברר כמוצלח היות והסדרה שמרה על נתוניה מהעונה שעברה (בשבוע שעבר היא הניבה 2.9 נק' מדד), אבל ניתן יהיה לבחון זאת רק בתחילת חודש 2015, כאשר The Blacklist של רשת NBC תשודר מולה. ולבסוף, עושה רושם ש How to Get Away With Murder התייצבה גם היא על נתונים טובים (בשבוע שעבר היא גם רשמה עלייה מ 2.7 ל 2.8 נק' מדד), אולם יכול מאד להיות שאחת הסיבות לכך היא שאין לה מתחרות
(Elementary של רשת CBS הניבה זה שבוע שני ברציפות 1.2 נק' מדד ו Parenthood של רשת NBC הניבה בשבוע שעבר 1.3 נק' מדד). והאשמה בכך ? רשת CBS שאיפשרה לה זאת בתחילת השנה כאשר שידרה מולה ערב פוטבול והזיזה את כל הנשים אל רשת ABC. לפעמים קשה להבין מהלכים של מנהלי רשתות.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה

אנונימי אמר/ה...

יום חמישי הפך להיות יום של "כותבים".
ב ABC משודרות 3 סדרות של שונדה ריימס וב CBS משודרות 3 סדרות של צ'אק לאורי.
שניהם נחשבים לכותבים המצליחים ביותר בטלויזיה יחד עם דיק וולף האלמותי.