יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

ביקורת: הקומדיה החדשה של רשת CBS: לא שווה צפייה



זוהי הכתבה האחרונה בסדרת הביקורות שלי אודות הקומדיות החדשות של ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות והיא תעסוק בקומדיה היחידה שרשת CBS העלתה בעונת החורף 2015-2014, The McCarthys. לאחר שני פרקים בלבד עושה רושם שהסיבה העיקרית שלא לצפות בקומדיה היא, שסביר מאד להניח שהיא לא תקבל עונה נוספת. נתוני הרייטינג שלה גרועים כבר עתה. אמריקה לא אוהבת את הסדרה.

מזה מספר שנים ברשת מנסים להשיק קומדיה מצליחה. ברשת חשבו ש Two Broke Girls תהיה התשובה לכך, אולם לאחר שתי עונות בלבד התברר לה שזו לא התשובה לה היא ציפתה. בעונה שעברה היה נדמה ש
The Millers תוכל לשרוד, אולם המעבר שלה ליום שני הוכיח שנתוני הרייטינג שלה היו חיזיון תעתועים. במקרה של The McCarthys לרשת כבר עתה אין אשליות.

ברשת גם לא יכולים להאשים רשתות אחרות, משום שנכון לעכשיו פרט ל Scandal של רשת ABC אין סדרה נוספת בעלת רייטינג מאיים באותה משבצת שידור. יתרה מכך, "שני גברים וחצי", אשר משודרת לפניה מגישה לה נתונים סבירים, אולם היא לא מצליחה להשאיר את אותם צופים בכדי שיצפו בה. כלומר, הבעיה היא לא השיבוץ שלה, אלא מקורה בסדרה עצמה.

העובדה שהפרק הראשון שלה הניב בסך הכל 1.7 נק' מדד, למרות הולכה של 2.4 נק' מדד של "שני גברים וחצי", מעידה שהצופים העדיפו לדלג עליה, במיוחד הצופים הצעירים. אחת הסיבות לכך היא, לצערם של קהילה שלמה, שמדובר בקומדיה משפחתית אודות משפחת מקארתי, שהדמות הראשית בה, רוני מקארתי (טיילר ריטר) הינה הומוסקסואלית וזאת למרות שלא מנסים להדגיש את העובדה הזאת, אלא להראות שמדובר בדבר טריוויאלי, למרות שמדובר במשפחה שמרנית מבוסטון. הקהל האמריקאי לא מוכן לכך, בוודאי לא כסדרת פריים טיים. כן, היו סדרות כגון "וויל וגרייס" שהצליחו, אבל לא כקומדיות משפחתיות, ולא, Modern Family זו לא דוגמא הפוכה, משום שהדמויות ההומוסקסואליות הן חלק מקאסט ראשי ולא דמויות ראשיות לבדן. אמריקה שמרנית מהבחינה הזאת.

סיבה נוספת הינה שלא ניתן להצביע על שחקן אחד בסדרה בעל מה שנקרא "איכויות של כוכב או כוכבת", וזאת למרות שאת האם (מרג'ורי) מגלמת לורי מטקלף, אותה רבים זוכרים מהסדרה "רוזאן". מלבד יופיה של הבת ג'קי (קלן קולמן) אין כמעט משיכה לצפות בסדרה. כלומר, לא היה לצופים את הצורך לצפות בה ועזרה לכך העובדה שברשת כמעט ולא קידמו אותה.

במידה ובוחנים את שני הפרקים הראשונים אפשר לומר שניתן למצוא מספר שורות מצחיקות בכל פרק. דבר נדיר בקומדיות של היום, אשר מנסות להיות יותר אינטיליגנטיות מאשר מצחיקות. כך שהאלמנט הזה עובד לטובתה. אולם, מה זה עוזר לה אם לא באים לצפות בה ?

לסיכום, בניגוד לקומדיות של רשתות NBC, ABC ו FOX הסיבה המרכזית לא לצפות בקומדיה הינה לא משום שהיא לא מצחיקה, יש לה את הרגעים הטובים במהלך הפרק, אלא משום שמדובר בקומדיה, אשר עושה רושם כבר מהפרק הראשון שאין לה עתיד. ההתחלה שלה בנתוני הרייטינג לא משאירה לכך ספק ובמידה והיא תגיע גם לחודש פברואר, כאשר The Blacklist צפויה לעבור להיות משודרת מולה, נתוניה צפויים לרדת עוד יותר וברשת יבטלו אותה. הסיכויים שזה לא יקרה שואפים לאפס.

אם כן, ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות כשלו השנה בהשקת הקומדיות החדשות שלהן, כאשר אפילו לא קומדיה אחת שווה את הצפייה שלכם. מי יודע, אולי בשנה הבאה המצב יהיה שונה ונצליח לדלות לפחות קומדיה אחת סבירה. לאור הניסיונות בשנים האחרונות אני בספק גדול, אבל תמיד כדאי לשמור על התקווה, לא ?  

אין תגובות: