יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השמיני של עונת 2015-2014



אנחנו מתקרבים אל חופשת החגים האמריקאית בלוח המשדרים. בעוד שבוע כבר נתחיל לראות סדרות שיוצאות לחופשה. כלומר, מבלי לשים לב כמעט והגענו אל מחצית הדרך בעונת השידורים 2015-2014. משבוע לשבוע אפשר לשים לב למסקנות נוספות הנוגעות לסדרות של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. וכך גם השבוע.

ברשת NBC אי אפשר שלא להתייחס לנתוני הסדרה Chicago Fire ביום שלישי שעבר, אשר הניבה 2.2 נק' מדד ו 9.09 מיליון צופים. טענתי זאת כבר לפני מספר שבועות, ברשת חייבים לוותר על רצועת הקומדיות של יום שלישי ולעבור לשדר שתי דרמות אחרי תכנית התוצאות של The Voice. בשעה שמדי שנה ברשת לא מצליחים להעלות אפילו קומדיה אחת שמצליחה להחזיק מעמד לאורך זמן (About The Boy אמורה להיות מבוטלת בתום העונה וכך גם Marry My) הציוות של Chicago Fire בכל פעם שהיא משודרת אחרי The Voice מניבה כמעט בכל פעם מעל 2.0 נק' מדד או בסמוך לכך. כאשר ביום רביעי, לאחר תכנית נוספת של The Voice הפרק של Law & Orde:SVU הניב 2.4 נק' מדד והפרק של Chicago PD הניב 2.2 נק' מדד. כלומר, היא תוכל להשיק בהצלחה סדרה אחריה והיא לא חייבת להיות משודרת בשעה עשר. לצופים התוהים באם נתוני יום שלישי ורביעי קשורים לפרקי ה"קרוס אובר" בין הסדרות, אפשר לציין שאולי זה העלה בנקות מדד אחת או שתיים את הסדרות, אולם נתוני פתיחת העונה הוכיחו שדווקא השיבוץ של The Voice הוא זה שגרם לעלייה הכללית ופחות ה"קרוס אובר", הרי בתחילת השנה לא היו פרקים שכאלה ועדיין הנתונים היו דומים, פחות או יותר. לחילופין, אפשר גם להעלות דרמה בין The Voice ו Chicgo Fire. אם תשאלו אותי, האופציה הראשונה עדיפה.

ברשת ABC הנתון המעניין מגיע מערב יום ראשון. בשבוע שעבר ציינתי שערב יום חמישי של הרשת הוא ערב מוצלח מאד, אבל גם ביום ראשון צריך להצביע על נתונים מעניינים. ראשית, Once Upon A Time מניבה נתונים טובים יותר מהעונה שעברה ומצליחה להישאר יציבה על נתונים של 2.5-2.4 נק' מדד. כמו כן, Resurrection
(1.2 נק' מדד ו 4.58 מיליון צופים בשבוע שעבר) מצטיירת ככישלון גמור בעונתה השנייה ולא משנה שהסדרה משודרת במקביל ל The Wakling Dead של רשת AMC. הוכחה לכך מגיעה בכך לאחר שבשבוע שעבר Revenge (1.3 נק' מדד ו 5.26 מיליון צופים), אשר משודרת לאחר Resurrection, הצליחה להניב נתונים טובים ממנה בנק' המדד וגם במספר צופים הכללי. לצופים שחושבים שהתחרות מול The Walking Dead גרמה לכך, צר לי לומר, שלא כך הם פני הדברים. שבוע קודם לכן, Resurrection הניבה 1.4 נק' מדד אל מול 1.2 נק' מדד של Revenge. עושה רושם, שלפחות סדרה אחת של הרשת צועדת לאבדון.

ברשת ה CW הנתון הבולט הוא של הפרק השישי של הסדרה The Originals, אשר הניב 0.7 נק' מדד ו 1.46 מיליון צופים. לאור העובדה שמלבד נתוני שני פרקי פתיחת העונה זו הפעם הראשונה לאחר שלשה שבועות שהסדרה חוזרת לנתונים של 0.7 נק' מדד. כמו כן, במספר הצופים הכללי מדובר בנתונים הגבוהים ביותר של הסדרה בעונה זו. יתרה מכך, היות ובשבוע הקודם הסדרה הידרדרה ל 0.5 נק' מדד ו 1.09 מיליון צופים מדובר בעלייה יפה מאד. אפשר לייחס את העלייה הזאת לכך שרצועת הקומדיות של רשת CBS מתפרקת. קשה לראות את הסדרה מצליחה להתרומם מעבר לנתונים הללו, אולם במידה ונתונים אלו יישמרו או אפילו ירדו במעט מדובר בנתונים יפים מאד עבור הרשת במשבצת השידור של יום שני. גם במקרה הזה, כמו במקרה של עליית הלוח של רשת ABC ביום חמישי, האשמה העיקרית היא רשת CBS. גם אתם מרגישים שמשהו מתפורר בממלכה הזאת ?

ברשת FOX צריך להדגיש את חזרת התכנית Masterchef Junior אשר בערב השני שלה הצליחה לייצב את רצועת השידור של הרשת בערב יום שלישי. נתונים של 1.8 נק' מדד ו 4.89 מיליון צופים הם אולי לא נתונים גבוהים מאד, אולם עבור הרשת, שכמעט כל מה שהיא "זרקה" לאוויר בעונה שידורים זו, פרט ל Gotham, נכשל בצורה מחפירה והניסוי הגדול של הרשת, Utopia, אשר שודר במשבצת השידור הזאת לפני כן, התברר כקטסטרופה אחת גדולה, היות שכך מדובר בנתונים מייצבים עבור הרשת. להיט ענק התכנית כבר לא תהיה, אולם נכון לעכשיו, ברשת יקוו "לסתום את החור" בצורה זמנית עד אשר בשנה הבאה הם יקוו למצוא פתרון אחר. רק לחשוב, שלפני שלש שנים מדובר היה באחד הערבים המוצלחים של אחת מחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. מי היה מאמין.

ברשת CBS אי אפשר להתעלם מנתוני הסדרה Elementary ביום חמישי האחרון. למרות שמדובר בעונה שלישית ובדרך כלל הרשת נוטה לחדש סדרות מעונתן השלישית לעונה רביעית בכדי להגיע ל 88 פרקים הדרושים לסינדיקציה, אולם נתונים של 1.0 נק' מדד שהסדרה השיגה הם כבר נתונים יותר מגרועים, מדובר בנתונים מחרידים עבור דרמה של הרשת. יכול מאד להיות שזה יגרום לשינויים עבור הרשת ביום חמישי. נכון לעכשיו, עם נתונים כאלה קיים סיכוי גדול שלמרות הכל היא לא תקבל הודעת חידוש. עוזרת לה העובדה שיש לרשת סדרות רבות שנמצאת בבעיית רייטינג. עדיין, מצבה מבין הדרמות הנ"ל בנחיתות גדולה מאד. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרה עד תום העונה ואת הלחשושים שייצאו מהרשת לגביה.

אין תגובות: