יום שני, 24 בנובמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע התשיעי של עונת 2015-2014



הספירה לאחור נמשכת. נשארו שבועות בודדים לחופשת החגים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות. ערב יום חמישי של רשת ABC כבר יצא לחופשה ובקרוב מאד שאר הסדרות יצטרפו אל הסדרות של שונדה ריימס. בנתיים, אפשר להמשיך ולהסיק מסקנות לגבי לוח המשדרים של אותן חמש רשתות.

ברשת NBC עלתה בשבוע שעבר הסדרה State Of Affairs של קתרין הייגל. נתוני הפרק הראשון היו סבירים, במיוחד בשלב הזה של העונה ובמיוחד לאור העובדה שככל שהעונה מתקדמת, כוחה של The Voice שמקדמת אותה פוחת ואז גם התמיכה שלה יורדת. נתונים של 2.2 נק' מדד ו 8.69 מיליון צופים הם מספרים יפים, אולם הנתון המעודד יותר עבור הרשת הוא שאמנם רק 2.3 נק' מדד נרשמו בשעה עשר כאשר The Voice הסתיימה ו State Of Affairs החלה, אולם בשעה עשר וחצי נרשמו 2.1 נק' מדד. כלומר, בדיוק כמו במקרה של The Blacklist, בדרך כלל הצופים שמגיעים לצפות בסדרה נשארים לצפות בה. מעניין מה היה קורה לו הסדרה הייתה פותחת את העונה בחודש ספטמבר ולא בשלב הזה של העונה. נצטרך להמתין ולראות באם תירשם ירידה בנתוני הסדרה בשבועות הקרובים בכדי לראות אם לרשת יש עוד קלף מנצח או שמא מדובר באירוע חד פעמי ומכאן אפשר יהיה רק לרדת.

ברשת ה CW צריך להביט על הנתונים של שתי סדרות הערפדים של הרשת. The Originals הניבה בשבוע שעבר 0.7 נק' מדד (שבוע שני ברציפות) ואילו סדרת האם, The Vampire Diaries הניבה רק 0.8 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי המספרים של הסדרות דומים מאד, The Originals הניבה 1.44 נק' מדד ואילו The Vampire Diaries הגיעה ל 1.68 מיליון צופים בלבד. הנתונים הללו מצביעים יותר על ההידרדרות הגדולה של The Vampire Diaries בעונה הנוכחית, מאשר על הצלחת The Originals, אשר בארבעה מתוך שמונת פרקי העונה הניבה 0.7 נק' מדד. כלומר, היא שומרת על יציבות, אם כי במקרה של האחרונה את ה"הצלחה" שלה ניתן לרשום יותר לעובדה ששעת השידור של רשת CBS בערב זה התרסקה כמעט לחלוטין. מעניין יהיה לראות באם בשנה הבאה המצב יתהפך ו The Originals תעקוף את The Vampire Diaries בנתוני הרייטינג.

ברשת CBS נתוני הסדרה Mom, הסדרה הניבה 2.5 נק' מדד ו 10.19 מיליון צופים, הסבירו השבוע מדוע ברשת החליטו לבטל את הקומדיה The Millers. ברשת יודעים שהסדרה "שני גברים וחצי" מסתיימת בתום העונה הנוכחית ורצו ליצור רצף קומדיות של צ'אק לאורי. בשל כך, ברשת החליטו לשנות את משבצות השידור של השתיים. השינוי הזה הוכיח שהצלחת The Milers בשנה שעברה הייתה בלעדית בגלל התמיכה של The Big Bang Theory ובמידה וזה אכן המצב, ברשת מעדיפים "ללכת" על המוכר וזה אומר, קומדיה של צ'אק לאורי. יכול מאד להיות שנתוני The Millers בעונה שעברה היו טובים יותר, אבל כך גם אלו של The Big Bang Theory. בכל מקרה, מעניין יהיה לעקוב אחר החלטות הרשת בשנה הבאה לגבי הקומדיות שלה ובמיוחד באם ברשת יחליטו לקצץ את ערב הקומדיות בשעה אחת, במיוחד לאור העובדה ש Scorpion נחלה השנה הצלחה יחסית ובאם הייתה לה הובלה טובה, כפי ש The Big Bang Theory הובילה אותה בתחילת העונה, היא יכלה להצליח יותר. מי יודע, אולי בשנה הבאה נראה את רצועת הקומדיות של צ'אק לאורי באופן קבוע ביום שני וביום חמישי יעלו רק דרמות, או להפך. בכדי לקבל תשובה על כך נצטרך להמתין עוד חצי שנה.

ברשת FOX אפשר להביט ולומר זאת בוודאות: בשבועות האחרונים הסדרה Gotham התייצבה על נתונים דומים, ובאופן יחסי לרשת, מדובר על נתונים טובים. שלש השבועות הראשונים של הסדרה הניבו 3.30, 2.80 ו 2.50 נק' מדד. אולם בשש השבועות שלאחר מכן הנתונים נעו בין 2.41 (הפרק הרביעי) ל 2.30 נק' מדד (הפרק התשיעי). הנתון הגרוע ביותר של הסדרה עד כה היה 2.20 נק' מדד (הפרק השישי), אבל עושה רושם שמתחת לכך הסדרה לא יורדת, לפחות נכון לעכשיו. מצד אחד, עצוב לראות שמדובר בלהיט הגדול ביותר של הרשת. מצד שני, מעריצי הסדרה בוודאי ישמחו לשמוע זאת היות והמסקנה הברורה היא, שכמעט ולא קיים סיכוי שהסדרה לא תשוב לעונה שנייה. אולם, במצב של הרשת, הכל יכול להתהפך במספר שבועות. נצטרך להמתין לחודשים פברואר-מרץ 2015 בכדי לראות אם היציבות תחזיק מעמד.

ברשת ABC הסדרה Castle רשמה השבוע בפרק השביעי של העונה השביעית את הנתון הגבוה ביותר שלה מאז הפרק הרביעי, אשר רשם נתונים של 1.90 נק' מדד. בשבועות שקדמו לכך הנתונים של הסדרה עמדו על 1.54, 1.59 ו 1.59 נק' מדד. מה נשתנה שבוע זה מהשבועות הקודמים ? השבוע עלתה State Of Affairs במקום The Blacklist ברשת NBC. בשבוע שעבר The Blacklist הניבה 2.5 נק' מדד עבור רשת NBC ואילו השבוע State Of Affiars הניבה רק 2.2 נק' מדד. הירידה בנתונים של רשת NBC לא רק שסייעו ל Castle של רשת ABC, אלא גם ל NCIS:LA של רשת CBS, אשר עלתה מ 1.6 ל 1.8 נק' מדד. מה ששינוי קטן בלוח המשדרים יכול לעשות מבחינה רוחבית...אני בטוח שמעריצי Castle, אשר ראו את נתוני הסדרה יורדים בשבועות האחרונים צונחים והחלו לפחד שהסדרה שלהם בסכנת ביטול יכולים לשנייה לנשום לרווחה. מעניין יהיה לראות באם המגמה תשמר או שנתוני הסדרה ירדו בחזרה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה