יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השישי של עונת 2015-2014


אתם מאמינים שעברו כבר שישה שבועות מאז שעונת החורף 2015-2014 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות החלה ? רשתות ABC ו NBC כבר ביטלו שתי קומדיות כל אחת (ברשת ABC אחת בוטלה באופן מעשי והשנייה בצורה תיאורטית) ואילו רשת FOX הייתה יכולה גם היא הייתה מבטלת סדרות משלה, ככל הנראה היא מחכה לסוף חודש נובמבר בכדי לקבל החלטות סופיות, למרות שאפשר כבר להבין אילו פרויקטים לא ימשיכו.

כבכל שבוע, גם השבוע אפשר להצביע על נתונים בולטים בחמש רשתות הברודקאסט.

ברשת NBC קשה להתעלם מהעובדה שערב יום שישי שלה קרס לאחר שבועיים בלבד. Grimm, אשר נכנסה לעונתה הרביעית רק לפני שבוע הניבה 1.1 נק' מדד בלבד וזאת לאחר ירידה מ 1.4 נק' מדד. עדיין מדובר בנתונים שאמורים להבטיח לסדרה עונה נוספת, אולם במידה ונתוני הסדרה ימשיכו לצנוח קיימת אפשרות שגם מצבה יהפוך להיות פגיע מאד. אולם, הבעיה הגדולה נעוצה בסדרה החדשה Constantine, אשר לאחר שני פרקים בלבד הידרדרה ל 0.9 נק' מדד, לאחר פתיחה סבירה של 1.4 נק' מדד. בשנה שעברה ל Dracula לקח זמן רב יותר בכדי לצנוח לנתונים הללו, אולם בעונה הקודמת Grimm הצליחה לפתוח בצורה חזקה יותר (1.8 נק' מדד לעומת 1.4 נק' מדד) וזה סייע לה. יהיו מי שיתרצו את הירידה בנתונים בשבוע שעבר בעובדה שמדובר היה ב"חג ליל כל הקדושים" האמריקאי, אבל לפי דעתי זה לא תירוץ מספק. למען האמת, הסדרות דווקא מתאימות לתמה של החג וכמו כן, הסדרות של רשתות ABC ו CBS לא ירדו בצורה כה דרמטית בערב זה. מצבה לא נראה טוב ואנחנו נמצאים לאחר שני פרקים בלבד.

ברשת FOX צריך להביט על ההידרדרות של הסדרה Gotham. הסדרה, אשר בעונתה הראשונה הפכה כבר לסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת, אבל עדיין היא מאבדת גובה, גם אם בצורה איטית. בשבועיים האחרונים התבצעה ירידה מ 2.4 ל 2.3 והשבוע ל 2.2 נק' מדד. בוודאי לרשת קשה להביט על הצניחה האיטית לאור הנתונים הגרועים שהרשת סובלת מהם בשנתיים האחרונות. עושה רושם שכל מה שבהנהלת הרשת יעשו הם לא מצליחים לרשום הצלחה אחת. מה המסקנה שנובעת מכך ? במידה ויש ערב מצליח, כפי שבשנה שעברה היה לרשת עם Sleepy Hollow ו Bones או Almost Human, עדיף לא לגעת בו. לפי דעתי, היום ברשת מתחרטים על כך שלא חידשו את Almost Human (הסיבה הייתה כספית). מעניין יהיה לראות עד לאילו נתונים הסדרה תצנח. מישהו מוכן להמר ?

ברשת CBS חייבים להביט על ערב יום ראשון של הרשת. לאחר שנדמה היה ששתי הסדרות של הרשת, The Good Wife ו Madam Secretary, מדרדרות לנתונים גרועים, הרי שבשבועיים האחרונים ובמיוחד לאחר ש The Walking Dead חזרה בעונה חדשה, שתי הסדרות הנ"ל מתבססות  על נתונים סבירים בהחלט של 1.5 נק' מדד. הנתונים המרשימים יותר הם של Madam Secretary, אשר אלו לה נתונים זהים בשבועיים האחרונים. כלומר, עבור סדרה חדשה, עושה רושם שהיא הצליחה, לפחות באופן זמני, להתבסס ובעיקר לבסס לעצמה קהל ואולי בכך גם ל"החיות" את The Good Wife, אשר היה נדמה שהיא במסלול התרסקות. יכול מאד להיות שהסיבה לנסיקה בנתוני The Good Wife נעוצה גם בכך שמדובר בעונה האחרונה של ארצ'י פאנג'בי והצופים נשארים בעיקר בגללה. את זאת ניתן יהיה לדעת רק בעונה הבאה אם תהיה.

ברשת ABC צריך להריע לסדרה "ש.י.ל.ד.". נכון, נתונים של 1.7 נק' מדד, אשר הסדרה הניבה בשבוע שעבר הינם נתונים בינוניים בלבד, אולם צריך להביט בכך במבט כולל. ערב יום שלישי של הרשת, מלבד הסדרה הנ"ל, קרס לחלוטין. קשה לראות כיצד ברשת יזמינו פרקים נוספים לסדרה Forever, אשר מניבה 1.2-1.1 נק' מדד בשבועות האחרונים ולא בוטלה רק משום שהיא לא אסון קטסטרופאלי כפי שהיו הסדרות הקודמות בשנים האחרונות באותה משבצת שידור, אולם עדיין מדובר בנתונים גרועים מאד. גם שתי הקומדיות של הרשת בערב זה קרסו. Manhattan Love Story כבר בוטלה ו Selfie לא קיבלה עדיין הזמנה לפרקים נוספים ולא נראה שזה עוד לקרות). כמו כן, הרשת מתמודדת מול סדרת קומיקס מצליחה בערב זה, The Flash, ומצליחה להישאר על אותם נתונים, פחות או יותר, בשבועות האחרונים. מעניין יהיה לעקוב אם השידורים החוזרים של Modern Family יצליחו אף לשפר את המצב.

ברשת ה CW השבוע המבט נופל על Reign. הסדרה פתחה את עונתה השנייה בצורה לא טובה עם 0.4 נק' מדד ו 1.01 מיליון צופים במספר הצופים הכללי והיה נדמה שלאור הירידה בנתוני הרייטינג של The Vampire Diaries היא תצלע אל מותה בתום העונה. אולם, בשבועיים האחרונים הסדרה התייצבה על נתונים סבירים של 0.5 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי אין ירידה גדולה בין השתיים (1.58 של The Vampire Diaries בשבוע האחרון לעומת 1.23 של Reign). כפי שאני רואה זאת כעת, לרשת יש שלש סדרות שעתידן לא בטוח: The 100,
Jane The Virgin ו Reign. מצבה של האחרונה נראה, לפחות נכון לעכשיו, הטוב ביותר מבין השלשה. אנו עדיין בתחילת העונה והמצב יכול להשתנות, אולם בהפקה יכולים "להרים את הראש" לאחר שנדמה שאין לסדרה תקווה מעבר לעונה השנייה. לפי דעתי, עדיף למעריצי הסדרה להמתין עם פתיחת השמפניות, אבל חיוך קטן לא יכול להזיק.

אין תגובות: