יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

ביקורת: Red Band Society, פיילוט: סדרה קלילה, אבל...



רשת FOX ערכה בשנה שעברה שינוי מהותי בתהליך קבלת ההחלטות שלה בכל הנוגע לאישור סדרות חדשות. במקום עונת הפיילוטים הרגילה, ברשת החלו לעבוד כרשת כבלים לכל דבר, כלומר אישור או ביטול פרויקט באופן פרטני, אישי. כאשר מביטים בפיילוט של הסדרה Red Band Society מגיעים למסקנה, כי הסדרה בנויה כסדרת כבלים לכל דבר, במיוחד ברמת התסריט.

העובדה הנ"ל גם יוצרת בעיות. העובדה שמדובר במבנה של סדרת כבלים לא תוכל לגרום לסדרה להחזיק מעמד יותר מ 8 פרקים בעונה. קשה לי לראות כיצד התסריט "נמרח" על פני 22 פרקים בעונה. וזאת גם הבעיה הגדולה של רשת FOX, אשר משוועת לסדרה חדשה שתצליח לרומם אותה.

יתרה מכך, לפי דעתי, הפורמאט העדיף לסדרה הוא דווקא סרט של שעתיים ולא סדרה, בוודאי אם חושבים להעניק לסדרה עונה שנייה. הרעיון של הסדרה, של קבוצת נערים ונערות, אשר בשל בעיות רפואיות שונות נאלצים לגור בבית חולים, והם מתאחדים לכדי חבורה אחת ובדרך פותרים את הבעיות המהותיות והקשות בהם הם נמצאים בעזרתם של אחות קשוחה אך עם לב זהב (אוקטביה ספנסר בתפקיד האחות ג'קסון), אחות מתחילה, נאה וקלולס (רבקה ריטנהאוס בתפקיד בריטני דובלר) ורופא מסור (דייב אנאבל בתפקיד הרופא ג'ק מקאנדרו), הרעיון מתאים מאד ליצירה מוגבלת ולא לטווח ארוך.

הסדרה, מבחינה רעיונית, אמורה למלא את המשבצת ש Glee מפנה השנה, כאשר היא פונה לקהל הצעיר יותר. הבעיה הגדולה היא, שלמרות ש Glee עסקה בבני הנוער בגילאי תיכון, הרי שמבחינת הנושאים שבהם היא התיימרה לעסוק ובעיקר הניסיון לקדם את רעיון הסובלנות בין בני הנוער (במידה ועוזבים את הנושא המוזיקלי בצד) פנה גם אל המבוגרים. Red Band Society פונה כמעט באופן בלעדי לבני הנוער, ולכן זה יכול ליצור בעיות בכל הקשור לנתוני הרייטינג בקבוצה הקובעת (גילאי 49-18).

דווקא באחד האלמנטים המרכזיים, הליהוק, עושה רושם שבהפקה עשו עבודה טובה מאד ובמיוחד בקרב הילדים, כאשר בולטים במיוחד סיירה ברארבו, בתפקיד אמה שיש לה בעיית אכילה, זו לוין בתפקיד קארה סודרס, המעודדת שיש לה בעיית לב מוגדל המחייב אותה השתלת לב וצ'ארלי רו בתפקיד ליו רות' שעבר קטיעה של חלק מרגלו. כדאי לשים לב לילדים הללו, עושה רושם שיש להם נוכחות על המסך, במיוחד לצ'ארלי רו.

היתרון של הסדרה הוא שהיא עולה ביום רביעי, יום שבשנים האחרונות, לאחר ש"אמריקן איידול" ירדה מגדולתה (ועתה גם הלוח של רשת CBS מאבד גובה ביום זה ובמיוחד  Criminal Minds שתשודר באותה משבצת שידור) הוא יום שמעניק אפשרות "להתרומם" ולכן יכול מאד להיות שעובדה זו תסייע לסדרה להצליח.

מצפייה בפיילוט ניכרים על התסריט (באופן בולט מאד) ההשפעות של הדרמות הבריטיות ובמיוחד הדרמה Skins בתחילת דרכה (כמובן שללא סצינות הסקס שאפיינו את Skins הרי בכל זאת מדובר בסדרה של רשת ברודקאסט), במיוחד בכל הקשור לאינטראקציה ולשפת הדיבור של בני הנוער. עובדה זו יכולה להתברר כבעיתית משום שהציבור האמריקאי (ובמיוחד בני הנוער) לא הגיבו בצורה טובה לגרסה האמריקאית ל Skins. האמריקאים אוהבים את התוכניות לבני הנוער בצורה מסוימת (בעיקר פנייה לז'אנר של "אופרות סבון") וכמעט כל ניסיון לשנות זאת נכשל.

אז, לראות או לא לראות ?

מדובר בפיילוט נחמד, אשר מעביר את ארבעים וחמש הדקות בכיף, אולם יש לסדרה בעיות מהותיות ובראשן העובדה שלאחר שצופים בפרק הוא לא משאיר חותם גדול מדי (כלומר, לאחר שצופים בפרק די שוכחים ממנו), שהסדרה פונה בעיקר לבני הנוער ולא לציבור מבוגר יותר וכן שהתסריט שלה בעל השפעות בריטיות, אשר יכולות להפריע לצופה האמריקאי. היה עדיף לו הייתה מופקת כסדרת כבלים או לכל היותר כמיני סדרה. לשיקולכם.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי, יש לי שאלה על הסדרות chicago fire ו P.D.
היה פרק קרוסאובר(20 של פייר ו13 או 14 של P.D) שהיה אירוע רב נפגעים בבית חולים, והיה זמן מסך די נרחב לשלושה רופאים שם. תהיתי אם זה אומר שחושבים ליצור עוד סדרת בת בעולם של שיקגו על רופאי בית החולים? שמעת משהו כזה?

אנונימי אמר/ה...

למה העונה הרייטניג של Master Of Sex ירד, בהשוואה לעונה הראשונה?