יום שלישי, 9 בספטמבר 2014

ניתוח: ביטולה של Longmire נובע (גם) ממגמה



לפני מספר שבועות רשת A&E הודיעה בהפתעה על ביטולה של הסדרה שלה Longmire, למרות שהייתה הסדרה בעלת תסריט בעלת מספר הצופים הגבוה ביותר שלה, וזאת לאחר שלש עונות ו 33 פרקים בלבד. רבים בתעשייה הטלוויזיונית האמריקאית הרימו גבה לנוכח הודעת הביטול, אולם במבט מעמיק אפשר להצביע על מספר סיבות שצריכות להדאיג את הצופים שאוהבים סדרות בעלות תסריט.

במבט כולל, ניתן להצביע על שתי סיבות מרכזיות להודעת הביטול של רשת Aַ&E. נכון, אחת מהסיבות היא ירידה בנתוני הרייטינג, אבל הסיבה השנייה היא המעניינת יותר: שינוי באסטרטגיה של רשת Aַ&E. למרות ש Longmire עמדה על ממוצע של 4.6 מיליון צופים לפרק (כולל נתוני DVR) הרי שבנתוני הדמו (גילאי 49-18) היא כבר הידרדרה ל 0.6 נק' מדד, וזאת בניגוד ל Bates Motel, אשר הניבה 0.9 נק' מדד.

כאמור, הסיבה השנייה לביטול הסדרה Longmire הגיעה משינוי באסטרטגיה של רשת Aַַ&E, שינוי זה נובע משני אלמנטים מרכזיים.

ראשית, ברשת מעדיפים, נכון לעכשיו, לקדם תכניות ללא תסריט, כגון Duck Dynasty או The Wahlburgers
מאשר סדרות עם תסריט וזו גם הסיבה שברשת ויתרו על הסדרה Occult, שהפיילוט שלה לפי רבים שצפו בו היה חזק מאד. נכון לעכשיו, לרשת נותרה סדרה אחת בלבד בעלת תסריט, Bates Motel.

האלמנט השני, וכנראה גם החשוב יותר הוא, שהרשת מעוניינת להיות בעלת התכניות הבלעדית שלה. הם החלו בתהליך כאשר השיקו את אולפני A&E בשנה שעברה. בכך, ברשת גם ייהנו גם משידורים נוספים של התכנים שלה במדיות אחרות (דרך האינטרנט למשל), רצון שהוא לא חדש בתעשייה, אבל המגמה צוברת תאוצה. הסנונית הראשונה לכך היא The Returned, העיבוד האמריקאי לסדרה הצרפתית, שרבים מצפים לו וכנראה שצפוי להימכר בשווקים הבינלאומיים ולחגוג בשווקים הללו.

בסופו של דבר, למרות האסטרטגיה של רשת A&E, עושה רושם שההחלטה הסופית נבעה מההידרדרות בנתוני הרייטינג, אשר הפכה את שאלת חידושה לרלוונטית מתמיד ואז הגיע השיקול של השינוי באסטרטגיה של הרשת והסדרה בוטלה.

במבט קדימה, עושה רושם שההחלטה של רשת A&E היא החלטה נכונה, אך לא לטווח הקצר. קשה למצוא היום סדרות בעלות תסריט שיהפכו ללהיט, גם ללהיט בינוני (תשאלו את רשתות TNT ו USA) ויכול להיות שהרשת כורתת את הענף עליו היא יושבת בכך שהיא מבטלת סדרה בעלת נתוני רייטינג חזקים לטובת הצלחה עתידית. רק ימים יגידו.

ההודעה של "וורנר ברוס" שמפיקה את הסדרה (באמצעות "וורנר הורייזן") שהיא מנסה לשווק את התכנית לרשתות האחרות מובנת היות והיא מצליחה מאד בשווקים הבינלאומיים (בין היתר העונה השלישית שלה נמכרה לא מזמן ל TCM בבריטניה).

האם יש לסדרה סיכוי ?

נכון לעכשיו, רק TNT ו Netflix הן אופציות לקלוט את הסדרה. ההגשה לרשת TNT עברה בצורה "חמה", אך מכיוון שלרשת יש מספר רב של סדרות שחוזרות לעונה נוספת ולרשת גם יש מחלקת פיתוח שבשנה האחרונה עובדת בצורה אינטנסיבית גורמים לכך שהסיכויים שלה לקבל אישור מרשת זו הוא קטן יותר.

בנוגע ל Netflix, העניינים מסובכים באותה מידה. בשעה ש"וורנר ברוס" היא אחת מהספקיות המרכזיות שלה, Longmire לא כלולה בהסכמים מולה, כולל מול הקישור אל מול בריטניה. צריך גם לזכור ש Gothem כן קיבלה לפני ימים הסכם מול Netflix עוד לפני שעלתה לאוויר ובנוסף, הפקות של סדרות מבוטלות רבות פונות ל Netflix שיצילו אותה וההיענות לכך היא מועטה מאד (מאד), כאשר ניתן להצביע רק על Arrested Development ו
The Killing שקיבלו את חבל ההצלה וגם זאת מאחר והן היוו הצלחה גדולה מאד בשידור סטרימינג לפני שקיבלו את חבל ההצלה. אז קחו זאת בחשבון.

אין תגובות: