יום שישי, 25 ביולי 2014

שלב סיכום עונה 2014-2013: רשת CBS רוצה למחוק את העונה הזאת מהזיכרון


במסע סיכומי עונת 2014-2013 הגענו אל רשת CBS, אשר לאחר כמעט עשור של שליטה איבדה את הבכורה לרשת NBC (מי היה מאמין). העונה, שהרשת תרצה לדלג עליה ושתמחק מהרפרטואר שלה.

היכן הרשת עומדת ?

לרשת CBS לא הייתה עונה טובה. מבחינת מספר הצופים הכללי הרשת נשארה במקום הראשון מקרב חמש רשתות הברודקאסט (והיחידה שבממוצע השיגה מעל 10 מיליון צופים). אך מאז חודש ספטמבר הרשת איבדה כמיליון צופים בקרב צופים מתחת לגיל 50, מדובר ב 15% ובמספר הגבוה ביותר של ירידת צופים מבין הרשתות הנ"ל (אפילו אם לוקחים בחשבון את הקפיצה בנתוני הרייטינג של משדר הסופרבול). לאחר שבעונה הקודמת הרשת סיימה במקום הראשון (ובמקום השני בשאר העשור האחרון), השנה, הרשת מצאה את עצמה במקום השלישי, כאשר מתחתיה נמצאות רק רשת ABC ורשת ה CW.

ערב הקומדיות של יום שני קרס בעונה הקודמת, כאשר רק How I Met Your Mother שרדה וגם זאת סיימה את דרכה העונה. ברגע שהאחרונה נעלמה מלוח המשדרים הערב לא ראה נתונים חיוביים, כאשר Mom, אשר ניבאו לה עתיד ורוד, לא הצליחה להתרומם והסתפקה בנתונים של 1.9-1.8 נק' מדד בממוצע. כמו כן, Two Broke Girls לא הפכה להצלחה מסחררת וכאשר תפסה את מקומה של How I Met Your Mother לא הצליחה לספק נתונים גבוהים. בנוסף לכך, אף אחת מהסדרות החדשות של הרשת הצליחה מעל לבינוניות ש Mom הציגה. מ Hostages ועד Bad Teacher, כולן בוטלו. יכול מאד להיות שעד לפני שנה שאר הרשתות הביטו על הרשת ושאפו להיות כמוה, אבל לגבי 2014-2013 מדובר בעונה שחורה שהרשת תרצה למחוק.

למרות הבעיות של הרשת קשה למצוא מבקרים רבים שיגדירו אותה כרשת בבעיה או רשת שנאבקת, מכיוון שנכון לעכשיו, היא עדיין לא כזאת. הרשת עשתה כל כך הרבה דברים בצורה נכונה בעשור האחרון, כך שהיא יכולה לוותר על עונה אחת או אפילו שתיים כמו העונה שעברה עליה בעונה הקודמת. הרשת עדיין הנפיקה את מספר הצופים הגבוה ביותר מבין חמש הרשתות, למעלה מ 2 מיליון צופים מהרשת שבאה אחריה (NBC). יש לה את ארבע מתוך חמש הסדרות בעלות נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר ושמונה מתוך עשר הקומדיות בקרב צופים מתחת לגיל 50. ובשעה שהיא לא הצליחה לייצר להיט גדול, The Millers עדיין הצליחה לנפק נתונים מעט מעל לבינוניים. כמו כן, בעונת הקיץ הקודמת, לרשת היה מגה להיט בדמות Under The Dome. למרות שגם לגביה, פרקיה האחרונים של העונה הראשונה ובעונה השנייה גרמו לה לאבד מעט מומנטום.

כאב הראש הגדול ביותר של הרשת

הרשת מהמרת לגבי ערב הפוטבול של יום חמישי בכך שהיא פתחה פתח עבור שאר הרשתות לייצר תחליף. כמו כן, הרשת שברה את ערב הקומדיות של יום שני לטובת דרמה נוספת. בנוסף לכך, Mom אמנם חודשה, אך עושה רושם שהיא כבר לא תהפוך ללהיט. Mike & Molly חודשה אבל מנפקת במקרה הטוב נתונים בינוניים. "שני גברים וחצי" תיעלם בתום העונה ולמרות נתוניה הבינוניים בעונה החולפת (בין היתר בשל השיבוץ שלה) הרשת חייבת למצוא לה מחליפה.

השורה התחתונה

הליין אפ שרשת CBS בנו בעשור האחרון בצורה שכזאת שהרשת יכולה לעמוד בפני עונה גרועה או אפילו שתיים, והעונה הקודמת הייתה עבורה עונה גרועה. אבל מה שהעונה הקודמת הוכיחה היא העובדה שהרשת פגיעה, הסדרות של הרשת יכולות ליפול בדיוק כמו של כל רשת. אפילו The Big Bang Theory החלה לאבד גובה, למרות נתוניה הגבוהים בלאו הכי. רשת CBS הפכה למומחית בהפיכת הסדרות שלה לרווחיות, בין אם מדובר במחירתן מעבר לים, דילים עם "אמזון" או הגעה להסדרים עם חברות הכבלים בכדי שישלמו כמה שיותר על שידור הסדרות שלה, אבל כל ההכנסות הללו ייבשו אם היא לא תכניס דם חדש. הרשת חייבת לייצר להיטים חדשים וכמה שיותר מהר.



הערה: הניתוח מבוסס בחלקו על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

תגובה 1:

רועי אמר/ה...

תודה על הניתוח. מה דעתך על פרק 8 בעונה השישית של המנטיליסט? איכזב אותך?