יום שישי, 18 ביולי 2014

ביקורת: הקומדיות החדשות של הקיץ

רשתות NBC ו ABC Family העלו כל אחת בעונת הקיץ הנוכחית שתי קומדיות. בעוד שהקומדיות של רשת NBC שודרו כבר בקנדה וגם עלו לפני זמן רב לרשת הרי שהקומדיות של רשת ABC Family ראו אור לראשונה רק לפני מספר שבועות ברשת המשדרת. לאחר מספר פרקים בודדים ניתן להגיע למספר מסקנות לגבי הקומדיות הללו. מתוך ארבע הקומדיות: קומדיה אחת שכדאי לראות, קומדיה שאפשר לראות, הקומדיה שלא משנה מה תעשו לגביה והקומדיה שאסור לראות.

הקומדיה שכדאי לראות: Working The Engels


הקומדיה עוסקת במשפחה, שאב המשפחה נפטר ומשאיר אותה בחובות, הדרך הטובה ביותר של המשפחה להתמודד היא לעבוד במשרד עורכי הדין של האב שנפטר, אולם רק הבת ג'נה (קייסי רוהל) היא עורכת דין ואילו הבן ג'ימי (בנג'מין ארתור) הוא עבריין והאחות סנדי (אזורה סקיי) קלולס בכל מה שקשור לעבודה. ולבסוף, האם סיל (אנדראה מרטין) לא עבדה מימיה.

מדובר בקומדיה שלא רואים הרבה כמותה בטלוויזיה: קומדיית נונסנס. למרות שבתחילה עושה רושם שהקומדיה לא כל כך מצחיקה, אך ככל שעוברות הדקות היא רק מתחבבת על הצופה. הפאנצ'ים קולעים מאד למטרה, אבל רק אם אוהבים את סוג הקומדיות הללו.

בקרב השחקנים, לא מדובר בשמות גדולים, מלבד אולי קייסי רוהל, אותה ניתן היה לראות בסדרה Hannibal בתור אביגיל הובס, שם היא עשתה עבודה טובה מאד ועושה רושם שהמצלמה אוהבת אותה, תכונה טובה עבור שחקנית ולא רק בשל יופיה החיצוני. אבל הכימיה בין השחקנים מצוינת והתוצאה הסופית בסך הכל מהנה.

הבעיה היחידה היא, שלא ברור עד כמה ניתן יהיה "לסחוב" את סוג ההומור הזה. נאלץ להמתין ולראות. לטעמי, שווה לצפות בה. תנסו ותראו אם היא לטעמכם...


הקומדיה שאפשר לראות: Young & Hungry




הסדרה "האנה מונטנה" אמנם הצליחה להוציא מקרבה כוכבת בדמותה של מיילי סיירוס, אולם עושה רושם שהכוכבת הצעירה מעדיפה להתמקד בקריירה של סלבס, מאשר בעבודת משחק או שירה. הסדרה גם הצליחה להציג לצופים הצעירים את אמילי אוסמנט בתור לילי, החברה הטובה ביותר של האנה\מיילי. בקומדיה החדשה אמילי מגלמת את דמותה של גבי דיימונד, שפית מתחילה, אשר מנסה להתקבל לעבודה אצל המיליונר ג'וש קמינסיקי (ג'ונתן סאדוסקי), אך מוצאת את עצמה בתום הערב במיטתו והשניים שוכבים. למחרת, ג'וש חוזר לארוסתו וגבי ממשיכה לעבוד עבורו, כאשר האמרגן שלו אליוט פארק (רקס לי) והמנהלת האישי שלו יולנדה (קים וויטני) לא בדיוק מתלהבים ממנה.

הבעיה הגדולה של הסדרה היא: הבדיחות לא ממש מצחיקות. נכון, אמילי חמודה (אולם חינה ירד מאד מאז ימיה כלילי בסדרה "האנה מונטנה"), אבל הבדיחות די משומשות ואפילו הקומדיות של "ניקולודיאון" מצחיקות יותר. אז מדוע בכל זאת אפשר לצפות בה ? משום שמדובר על אותו סוג הומור שחלק מהצופים אהבו בקומדיות "מליסה וג'ואי" ו\או "בייבי דאדי", אז יכול להיות שאותם צופים יאהבו גם הסדרה הזאת. אולם המסקנה הברורה מהקומדיה כבר לאחר פרק או שניים היא שלהיט גדול היא לא תהיה. לא פלא, שבהפקה מיהרו להזעיק תגבור בדמותן של אשלי טיסדייל וג'סיקה לאונדס ככוכבות אורחות ואף סידרו נשיקה לסבית בין השתיים. ככל הנראה לא חשבו בהפקה, שהיום זה כבר לא עושה רושם יותר מדי על הצופים.

תעשו את החישוב לבד אם יש לכם זמן להעביר חצי שעה מדי שבוע עם סדרה שבוודאי תשכחו שראיתם לאחר שהסתיימה. לי הספיקו שלשה פרקים.

הקומדיה שלא משנה מה תעשו לגביה: Welcome To Sweden



הקומדיה השנייה שרשת NBC העלתה הקיץ ואשר מתמקדת בברוס, רואה חשבון מארה"ב, שנוסע בעקבות אהובתו לשוודיה, שם הוא מתגורר עם משפחתה בשעה שהיא עובדת והוא מנסה למצוא את עצמו בעולם חדש.

במבט ראשון אפשר לומר שאולי הרעיון סביר וניתן היה לחקור אותו, אבל הייתי מעדיף לו היו עושים זאת כסדרת דרמה ולא כקומדיה, משום שהקומדיה בכלל לא מצחיקה ובתור דרמה היא אפילו משעממת. הסדרה מחטיאה לחלוטין את הרעיון שלשמו היא יוצרה. מצד שני, עושה רושם שלא הפנימו בהפקה שבכדי שהיא תיקרא קומדיה היא זקוקה לפאנצ'ים וזה לא קורה לה לאורך העונה. יכול מאד להיות שתעלו חיוך אחד או שניים במהלך העונה, וגם זה לא כל כך בטוח, אבל זה לא מספיק. לפחות לי.

בעיה נוספת היא שהשחקנים הראשיים לא כל כך יוצרים רצון להמשיך לצפות בהם. קשה לי להאמין שזה בעקבות התסריט בלבד. מדובר בשחקנים מסוג ב במקרה הטוב. חבל, היה לה פוטנציאל להצליח, אבל המוצר הסופי לא מספיק טוב.

אז, לשיקולכם...

הקומדיה שאסור לכם לראות: Mystery Girls



לא ברור מה חשבו ברשת ABC Family כאשר אישרו את הקומדיה הזאת. בעצם אני יכול להבין, הם ניסו לקחת שני שמות שפעם היו להיט, ג'ני ג'ארת' וטורי ספלינג, בסדרה 90210 המקורית וחשבו שהן יוכלו לשחזר את ההצלחה שלהן 14 שנה לאחר שהסדרה ירדה מהמרקע. הפעם הן שתי נשים שפתחו סוכנות בילוש, לאחר שבעברן הייתה להן סדרה בטלוויזיה ובה גילמו בלשיות.

ראשית, במבט לאחור על הקאסט של 90210, אשר היה כל כך מבטיח לאור ההצלחה הגדולה של הסדרה במשך עשור, רק את ג'ני גארת' ניתן לסווג כהצלחה מאחר והייתה לה קומדיה שהצליחה בצורה לא רעה בכלל במשך מספר עונות (What I Like  About You) יותר ממה שאפשר לומר על חבריה לקאסט. אולם, עושה רושם שלמרות שטענו לגביה בתחילת דרכה שמדובר רק בפנים יפות לא כך הם פני הדברים. בסופו של דבר, כאשר ג'ני מביטה על הקומדיה שלה היא יכולה להודות שמדובר במוצר רע, פשוט רע. אין משהו טוב אחד (אולי חוץ ממנה) לומר על הקומדיה הזאת.

לגבי טורי ספלינג, כל מה שאמרו עליה בתחילת דרכה ב 90210, שהיא מקבלת תפקידים רק בגלל אביה המפיק, הוא נכון. מדובר בשחקנית גרועה מאד שהקומדיה הזאת מבליטה עד כמה. נכון, היא צריכה לגלם תפקיד של דיווה, אבל גם את זה היא לא יודעת לעשות. יתרה מכך, מבחינה פיזית, ולאחר מספר ניתוחים פלסטיים, היא נראית יותר כמפלצת מאשר דיווה, אשר יכולה להשכיב גברים יפים, כפי שמנסים להראות בסדרה. לפעמים המצב כל כך גרוע, שהצופה נאלץ להסיט את מבטו כשטורי על המסך.

מבחינת התכן של הסדרה, עד כה (ארבעה פרקים) לא הייתה שורה אחת  מצחיקה בקומדיה הזאת, למרות הניסיון ליצור קומדיה פיזית בעיקר סביב הדמות של ניק ההומו (מיגל פינזון), אבל ראינו כבר את הדמות הזאת בכל כך הרבה קומדיות וסרטים שהיא יותר מביכה ממצחיקה ועושה שירות רע לקהילה "הגאה".

לראות סדרה, גם היא חצי בשעה בשבוע רק בגלל ג'ני גארת' זה לא מספק, תשכחו שהיא בכלל קיימת, משום שמי שכבר ניסה פרק אחד שלה הבין שמדובר במוצר שאסור היה להפיק. לשמחתי, גם הציבור האמריקאי הבין זאת והרייטינג שלה כל כך גרוע, שקשה לראות כיצד היא תקבל פרקים נוספים מעבר לעשרה הפרקים שהובטחו לה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי D1 - מסכים לגבי Welcome To Sweden שלמרות השחקנים והפוטנציאל, היא כמו קומדיה בריטית עבישה ולא מצחיקה
מסכים גם לגבי Young & Hungry שבהחלט הזכירה לי את קומדיות ניק ודיסני הלא מצחיקות, מצד שני אם היו משקיעים קצת יותר היא הייתה הופכת מוצלחת כי היא חצי מצחיקה בכ"ז...

לא מסכים לגבי Working The Engels שבה השחקנית הראשית מקסימה, אך הקומדיה עצמה לא מצחיקה במיוחד [פיילוט בלבד- לא שרדתי מעבר]

ועוד יותר לא מסכים לגבי Mystery Girls שחוץ מהטלעוד/ מעשה FOX שעשו לה בABC FAMILY (פרק הפיילוט נידחק לפרק 4!!!) היא דווקא הכי מצחיקה וקולעת ביניהן: נכון לא חדשנית, נכון טורי ספלינג לא שחקנית גדולה, אך היא מצליחה להעביר את הקטעים כראוי ולשעשע וג'ני גארת בהחלט ראויה למחמאות על כמה שהיא שחקנית טובה ומהודקת שמצליחה לצאת בכבוד גם מחלטורה כזו...

פוקס אמר/ה...

האמת שאף אחת מהקומדיות הללו לא מעניינת אותי. מהראשונה ראיתי פרק אחד וההומור דלוח למדי. על WELCOME TO SWEDEN קראתי תקציר וזה פשוט לא היה מעניין מספיק בשביל לצפות אפילו בפרק אחד. לגבי השאר... נו באמת. עדיף לדלג מראש.

Gilad אמר/ה...

תודה על הסיקור אחי! אני דווקא כן אהבתי את Young & Hungry ו Welcome To Sweden . הם חביבות עם שחקניות יפות. כמו כל סיטקום בימים אלו אני בעיקר מחייך לי מתחת לשפם בשעת הצפייה ולא מוציא פרצי צחוק מתגלגל כמו שקורה ב"המפץ הגדול". בכל זאת מי שאוהב סטיקומים קלילים עם הומור אמריקאי די נקי אני כן ממליץ לו לצפות.