יום שישי, 16 במאי 2014

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2015-2014


עושה רושם שניתן לסכם את כל הלוחות של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונת 2015-2014 במילה אחת או במילים בודדות. גם במקרה של הלוח של רשת ה CW ניתן לעשות זאת. את הלוח הנ"ל ניתן לסכם במילה: שגיאה. פשוטו כמשמעו. מדובר בלוח לא נכון, שלא ברור כיצד מנהלי הרשת הגיעו אליו. בעצם, אולי את הכוונה ניתן להבין, אבל המסקנות, לפי דעתי, היו לא נכונות.

לגבי ערב שני החדש, ניתן לשאול שתי שאלות. השאלה הראשונה היא: מדוע The Originals עזבה את מקומה ביום שלישי ביחד עם Supernatural, למרות שלכאורה השיבוץ עבד ומדובר בערב המצליח ביותר של הרשת בעונה הקודמת ?

התשובה לכך ברורה, ברשת ראו שהסדרה אשר מצליחה להשיק עבורם סדרות בצורה הטובה ביותר היא Supernatural, ורצו לעשות זאת שוב השנה עם The Flash, הפיילוט המוצלח והחזק ביותר שלהם השנה. אבל למרות שלכאורה הרעיון נראה נכון, המעבר של The Originals ליום שני הוא בעייתי. ניתן היה לראות כבר בחצי השני של העונה הקודמת, כי כאשר The Originals נאלצה להיאבק בתוכנית התוצאות של The Voice ביום שלישי (במקום The Biggest Loser בחצי הראשון של העונה), הרייטינג שלה החל לרדת. בעונה הבאה, הסדרה תיאלץ להיאבק מול התכנית המרכזית של The Voice וזו כבר בעיה רצינית, במיוחד כשבחודשיים הראשונים של העונה צפוי לה גם מאבק חזק מאד מול The Big Bang Theory של רשת CBS. כלומר, עושה רושם שמדובר בטעות והיה הגיוני יותר לו ברשת לא היו משבצים אותה לערב זה.

אולם, היות וברשת ראו בעונתה הראשונה של The Originals הצלחה, הם רצו להשתמש בה בכדי להשיק סדרה חדשה. שאר הימים היו תפוסים, מלבד ערב יום שישי, וברשת לא היו מבזבזים ערב כה חלש עליה. לכן, נותרנו עם ערב יום שני. לפי דעתי, במידה ובאמת רצו להעביר את The Originals לערב אחר, היו צריכים להזיז אותה ליום חמישי, שם הייתה מצוותת עם סדרת האם, The Vampire Diaries.

ועכשיו, אנו מגיעים לשאלה השנייה לגבי ערב יום שני: מדוע שיבצו את The Originlas עם Jane The Virgin ?

התשובה לא תספק אתכם כל כך, אבל היא חייבת להיאמר: לא הייתה משבצת שידור אחרת לשבץ אותה. ברשת עשו בשנתיים האחרונות "ניקוי אורוות" לאופרות הסבון שלהם וגם הניסיון בשנה שעברה עם Star Crossed (כן, זו אופרת סבון, למרות הסיפור החייזרי) כשל ונעלם אחרי חצי עונה. עתה, שאר הימים של הרשת מאופיינים בסדרות "על טבעי" או קומיקס (מלבד יום חמישי שבו שודרה Reign, אבל ברשת לא רצו להזיז אותה ליום שני. הסיבה ? אתייחס לכך בהמשך). לכן, ברשת חזרו למשבצת השידור שהם מכירים כל כך טוב לאופרות הסבון שלהם: יום שני.

הבעיה בשיבוץ ?

מדובר בקהל שונה לחלוטין. וגם אם יגיע קהל לצפות ב The Originals, סביר מאד להניח שחלק גדול ממנו לא יישאר לצפות ב Jane The Virgin. כלומר, מדובר בטעות.

ברשת ביצעו טעות נוספת ביום שלישי. לא, השיבוץ של Supernatural עם The Flash נראה דווקא הגיוני, במיוחד לאחר שהתברר ש Supernatural אכן מצליחה להשיק סדרות חדשות (Arrow, The Originals). הבעיה היא, שברשת היו חייבים להתחיל את הערב עם Supernatural ולא עם The Flash.

גם במקרה הזה, ניתן להבין את קו המחשבה של הרשת. זה עבד לה עם Arrow ו The Originals, אז מדוע שזה לא יעבוד גם הפעם ? התשובה לכך היא, שכאשר Arrow עלתה לאוויר זה קרה ביום רביעי החלש, שבו לא היו לה מתחרות חזקות, ואילו במקרה של The Originals, זה הצליח רק כאשר זו לא נאלצה להתמודד עם תכנית התוצאות של The Voice, בחצי השני של העונה כאשר הן ניצבו אחת מול השנייה, The Originals החלה לאבד גובה. ובעונה הבאה The Flash תיאלץ להיאבק מולה ואל מול NCIS של רשת CBS. יתרה מכך, במידה והמגמה של רשת ה CW להתחיל את העונה בשלב מאוחר יותר משאר הרשתות, קרי בחודש אוקטובר, גם לא תהיה לה תקופת הרצה ומלכתחילה היא תיאלץ להילחם להשיג קהל.

ערב יום רביעי נשמר על כנו היות וברשת מרוצים מהתוצאות שלו. נכון, The 100 לא מצליחה להגיע לנתונים גבוהים מאד, אבל ברשת מייחסים זאת (לפי דעתי לא בצורה נכונה) לכך שהיא עלתה לקראת תום העונה ולכן לא הצליחה להחזיק את הקהל שבא לצפות בה בהתחלה. לטענתם, מדובר בתופעת "שעון הקיץ" ולכן הם מעוניינים לתת ל The 100 הזדמנות נוספת.

יהיו קוראים שישאלו: מדוע לא לצוות את The Flash עם Arrow וליצור ערב של DC Comics ?

כפי שאני רואה את הדברים, מלבד הרצון ש Supernatural תשיק את The Flash, קיים רצון לבדל אותה מסדרת האם ולגרום לכך שתעמוד בכוחות עצמה, בדיוק כפי שעשו עם The Originals. את ההחלטה הזאת של הרשת אני דווקא מבין וגם מקבל.

גם ערב יום חמישי של הרשת נשאר על כנו. הסיבה לכך ? המחשבות על החצי השני של העונה. ברשת שמרו את הפיילוט השני החזק שלהם העונה, izombie, לחצי השני של העונה בדיוק כפי שעשו בעונה הקודמת עם The 100. הם רצו שיהיה להם קלף חזק במידה ויצטרכו. והשיבוץ של Reign ביום חמישי נותן להם אפשרות תמרון. במידה ו Jane The Virgin תקרוס ותבוטל אחרי חצי עונה (אפשרות ריאלית), אפשר יהיה להזיז את Reign ליום שני ו izombie תוכל ליהנות מהובלה של The Vampire Diaries (אם כי זה לא כל כך עזר לסדרות להצליח) או לשבץ אותה ביום שני אחרי The Originals. במידה ו Jane The Virgin תצליח, אפשר יהיה להזיז את Reign ליום שישי ולצוות אותה למשל עם Beauty & The Beast או Hart Of Dixie. גם את קו המחשבה הזה אני מוכן לקבל, אם כי התוצאה הסופית היא שערב זה כבר לא "ימריא" היות ורואים כבר ניצנים שגם The Vampire Diaries מאבדת גובה באיטיות והנתונים של Reign בינוניים במקרה הטוב.

ולבסוף, רבים וודאי תוהים, מדוע Beauty & The Beast ו Hart Of Dixie חודשו. כן, Beauty & The Beast מצליחה בשווקים הבינלאומיים ומנהל הרשת אוהב אותה, אבל זו לא סיבה מספיק טובה לחדש אותה לעונה מלאה לאור נתוני הרייטינג שלה. הסיבה היא שברשת לא יכלו להעניק ל Hart Of Dixie עונה מלאה לאור נתוני הרייטינג שלה והם רצו להתקרב כמה שניתן למספר 88 הנחוץ לסינדיקציה ולכן מצאו פשרה וחידשו את שתי הסדרות לחצי עונה ובמידה והן ישמרו על הנתונים שלהן מהעונה הקודמת ביום שישי (היכן שהן ישובצו) זה יספק את מנהלי הרשת היות וכנראה, במידה ולא יקרה משהו יוצא דופן, מדובר בעונה האחרונה שלהן. תחשבו על כך שברשת העניקו ל Nikita עונה אחרונה בת 6 פרקים בעונה הקודמת למרות שהיא השיגה בתום העונה השלישית כמיליון צופים לערב, ולכן זה לא כל כך מפתיע. כך מנהלי הרשת יוכלו לסגור את סיפורי הסדרות באופן סופי. אפשר להבין אותם, אבל נתוני רייטינג טובים הם לא יראו מכך.

לסיכום, רשת ה CW הציגה לוח שידורים גרוע, כאשר ניתן להצביע על בעיות בכל אחד מהימים בשבוע. אולי בחצי השני של העונה, כאשר izombie תשולב וברשת ישנו מעט את לוח המשדרים הוא יראה בצורה נכונה יותר. אם אני רואה זאת כעת, מדוע מנהלי הרשת לא רואים זאת ? מישהו "נרדם בשמירה" או פשוט טעה. אי אפשר לומר זאת אחרת.

הציון שלי ללוח של רשת ה CW:
5.5.

7 תגובות:

כיכר הגועל בעע אמר/ה...

אולי טעות. אבל יש בו רק שעה אחת של ראילטי. שזה מבורך...

אנונימי אמר/ה...

מה עם The Messengers?
הכי משכה אותי

רועי אמר/ה...

רשת מיותרת.
מה דעתך על העונה הרביעית של לואי ומשחקי הכס ועל תחיית המתים (הגרסה של "ABC").
ובנוגע לספר שלך- לכמה חלקים הוא יחולק? והאם אתה מוצא השראה בסדרות/סרטים/ספרים שראית או קראת? ואם כן, מאיזה סרט/ספר/סדרה הכי הושרת?
וכשהספר ייצא - אתה תפרסם בבלוג את זה? על הספר יהיה רשום את שמך?
סליחה על החפירה.

שרון אמר/ה...

האם יש סיכוי שהרשת "TBC" תחזיר את פרברי הגיהנום כמו שעשתה לקוגר טאון? אגב, מה דעתך על פרברי הגיהנום?

שרון אמר/ה...

ועוד שאלה: מה דעתך על המקוריים? יותר טובה מיומני?
ואם לא ראית - תראה עכשיו!

כיכר הגועל בעע אמר/ה...

אין גם את רשת PBS ?

אנונימי אמר/ה...

אני חושבת שהשיבוץ של פלאש יתברר כהצלחה. אתה צריך לקחת בחשבון שכשמדובר בקומיקס המעריצים הם נאמנים ביותר.
בנוסף התוכנית נותנת אפשרות שונה לצפיה באותו ערב, לא תחרות שירה כמו TV ולא תוכנית חקירות כמו NCIS. הצופים הנאמנים של על טבעי יישארו לראות אותה על פני האופציות האחרות.