יום שלישי, 27 במאי 2014

בוודאי שמתם לב ש...



בסדרה "האנטומיה של גריי" פשוט איבדו כיוון. אפשר להבין את העזיבה של סנדרה הו ושל שני השחקנים שמגלמים את המתמחים מרפי ורוס, אבל הסוף של העונה היה פשוט בושה וחרפה. למרדית' גריי יש עוד אחות שלא שמעה עליה ? אתם צוחקים ? מה זה אמור להיות ? עושים את זה פעם אחת אפשר להבין, אבל פעמיים באותה סדרה ? למה לא סידרו לה הפעם אח ? אני חושב שהגיע הזמן להוריד אותה מהמסכים, אבל בשל העובדה שהיא עוד מנפקת נתונים טובים "יסחטו" אותה עוד ועוד, והשחקנים הרי רוצים הכנסה קבועה, אז למה לעזוב ? אבל, אם בתחילת דרכה הסדרה הייתה שונה והביאה משב רוח רענן, עתה היא רק יוצרת אווירה של מיאוס.

הסוף של העונה השנייה של "חניבעל" היה עלבון. ראשית, אני לא אוהב שמתחילים עונה עם מה שעומד לקרות בסופה, אבל נעזוב את זה. בפרק סיום העונה כמעט כולם מתים ? אתם רציניים ? אפשר להבין את ה"טוויסט" בהחזרתה של אביגיל אשר נועד להדהים את וויל, אבל לחסל את אביגיל, לגרום לכך שג'ק, וויל ואלנה יהיו בסכנת חיים ? לא הגזימו ? ושבנוסף  לכל, חניבעל עוזב עם הפסיכיאטרית שלו ? זה נראה יותר מדי. לפי דעתי, התסריטאים הגזימו. נכון, בדרך כלל מסיימים עונה בקליף האנגר, אבל סוף העונה השנייה של הסדרה "חניבעל" יקוטלג בקטגוריה של "יותר מדי".

לא ברורה ההתנהלות של רשת ABC לגבי הסדרה Rookie Blue. ברשת החליטו לאשר 22 פרקים לעונה החמישית של הסדרה למרות שבארה"ב, נתוני הרייטינג שלה ירדו מעונה לעונה, כולל בעונתה הרביעית. ואולם, בתחילה ברשת קבעו את תאריך עליית העונה החדשה של הסדרה ל 17 ביולי 2014. לאחר מכן, ברשת החליטו להקדים את המועד ל 19 ביוני 2014. למרות זאת, בקנדה העונה כבר עלתה לאוויר, חודש לפני שהיא תעלה בארה"ב. האם ברשת ABC לא חוששים לקריסת רייטינג ? צריך גם לזכור, ש 22 הפרקים של העונה החמישית יחולקו לשני חלקים בני 11 פרקים, כאשר החלק השני ישודר בשנה הבאה. ברשת צריכים לחשוש שלעונה הבאה הסדרה תגיע עם בעיית רייטינג רצינית לרשת ABC.

רשת FOX עדיין לא מצליחה להשיק סדרת קיץ. הסדרה Gang Related עלתה בשבוע שעבר ברשת FOX ויצרה מצב שבו שוב הרשת לא מצליחה להשיק סדרה חדשה לחודשי הקיץ. לצופים שתהו לגבי 24 ונתוניה הסבירים פלוס אומר, שמדובר במותג מוכר שחוזר. להתחיל פרק ראשון עם נתונים של 0.9 נק' מדד ו 2.93 מיליון צופים זה פשוט עלבון, אבל למעשה מה אפשר לומר עוד על רשת FOX, שעברה עונה נוראית. עושה רושם שכמעט כל מה שהרשת נוגעת בו בעת האחרונה נועד להיכשל.

סדרת קיץ נוספת בדרך, ככל הנראה, לאבדון. רשת ABC השיקה את הסדרה Black Box לפני חמישה שבועות ולאחר מספר שבועות בהן היא הייתה יציבה בנתוני הרייטינג שלה, בשבוע שעבר היא ירדה לנתונים של 0.8 נק' מדד ו 3.79 מיליון צופים. למרות שהסדרה עלתה בחודש אפריל, עדיין מדובר בסדרת קיץ היות ועלייתה לאוויר בשלב כל כך מוקדם בוצעה בשל העובדה שמספר הפרקים של Scandal צומצם היות וקרי וושינגטון נכנסה להריון. גם עם הנתונים שהסדרה הניבה לפני הפרק ששודר בשבוע שעבר חידושה הוטל בספק, ועם נתונים כמו שהסדרה הניבה בשבוע שעבר חיסולה יהיה רק עניין פורמאלי. מישהו צופה בסדרה בישראל ?

הסדרה Supernatural ממשיכה להפתיע. בשעה שכל הסדרות של רשת ה CW איבדו גובה בשבועות האחרונים של העונה, דווקא הסדרה הוותיקה סיימה עונה עם נתונים חזקים של 1.1 נק' מדד ולא פחות חשוב מכך : 2.30 מיליון צופים. הנתונים נראים טוב יותר כשלוקחים בחשבון שגם The Voice הניבה נתונים טובים באותו ערב של 3.3 נק' מדד ו 11.69 מיליון צופים וכך גם "רוקדים עם כוכבים" עם 2.4 נק' מדד ו 15.07 מיליון צופים. צריך גם לזכור שמדובר בסיום העונה התשיעית של הסדרה ושהפרק שודר לאחר שבוע עליית הלוחות החדשים של רשתות הברודקאסט. מישהו מוכן להסביר לי את התופעה הזאת ?

11 תגובות:

בן ציון אמר/ה...

בתגובה על הסדרה על טבעי:
זאת אחת התופעות הטובות ביותר שקיימות בסדרות המשודרות על המסך,
חבל שזה לא קרה כך לגבי הסדרה ורוניקה מארס.

קובי אמר/ה...

לגביי האנטומיה:הסדרה עדיין נחמדה בסך הכל אבל באמת הטוויסיט בסוף פשוט מעליב,לא היו יכולים לחשוב על שום דבר אחר,איך מישהו מהכותבים לא עצר לחשוב רגע ואמר,כבר עשינו את זה!

לגביי על טבעי:מדובר בתופעה מעניינת ואני חייב לציין שלסדרה מגיע את ההתעניינות בה כי העונה האחרונה הייתה טובה מאוד ובמיוחד הסוף שאני לא אכתוב כדי לא להרוס.אבל בכל מקרה הם מנסים דברים שונים ושומרים על עניין.

אנונימי אמר/ה...

ואו באמת כתבת את זה על האנטומיה?? אין לך מושג מה זאת איכות.. זה שלא אהבת את הפרק האחרון זה ממש לא אומר שאתה צריך לפסול אותה ולומר שצריך לבטל אותה.

אנונימי אמר/ה...

על טבעי:
הסיבה להצלחה הפנומנלית והבלתי נגמרת של התוכנית הזאת היא אחת - בסיס מעריצים נאמנים של ההתוכנית, בעיקר של 3 הכוכבים של הסדרה: אקלס, פדלסקי ומישה.
מבחינת רמה הסדרה היתה צריכה להיגמר ממזמן, אבל יש משהו בדינמיקה של הקאסט ושל הכותבים שממשיך להשאיר את הצופים מסופקים.
ההצלחה של הסדרה אפילו יותר מדהימה אם לוקחים בחשבון שלאט-לאט היא מתחילה לעקוף את TVD כסדרה המצליחה של הרשת, וזה בעונתה התשיעית!

האנטומיה:
כל מילה בביקורת שלך נכונה. רטב האנשים שממשיכים לראות אותה עושים זאת מהרגל ולא כי היא שווה צפיה. אבל ה"טוויסט" בסוף העונה הוא באמת נמוך ומזלזל בצופים ברמה חדשה.

אנונימי אמר/ה...

לגבי חניבעל
באמת שאתה כל כך טועה לדעתי, זאת הייתה עונה מדהימה שהסתיימה בצורה מדהימה.
הטעם שלך מזעזע אותי

רועי אמר/ה...

מסכים עם זה שמעליי (בנוגע לגבי חניבעל, לא לגבי הטעם שלך). העונה הסתיימה באופן מעולה.

רועי אמר/ה...

אגב, השבוע סיימתי את העונה הראשונה של סליפי הולו - מה דעתך על הסוף? הפתיע אותך?
מה דעתך על הסוף ביחס לסוף חניבעל?

אנונימי אמר/ה...

הסוף של חניבעל מדהים ומצמרר, אין לי מושג מה אתה רוצה. סוף סוף סדרת ברודקאסט ברמה גבוהה, שהיא גם אמיצה מאוד והולכת עד הסוף עם מה שהיא רוצה להעביר.
יש לך טעם נוראי בסדרות BTW, תרצה או לא, הסדרות הטובות באמת (שאתה לא אוהב כי הם "משעממות אותך") נמצאות בערוצי הכבלים (הסמויה, הסופרנוס, אוז, שובר שורות, משחקי הכס, אימפריית הפשע וכד')ולא, כל הזבל שאתה ממליץ פה עליו לא סדרות טובות בכלל.

מעיין אמר/ה...

מה זה כל התגובות האלה על הטעם של מנהל הבלוג? בטח עוד אנשים שצורכים סדרות נחותות פופולריות ומגדירים "איכות" לפי הסדרות האלה.

אנונימי אמר/ה...

מעיין, פשוט D1D1 "קוטל" כל סדרה שנחשבת לסדרה טובה וכל סדרה שנחשבת לאיכותית אך לא פופלריות (הסמויה, הסופרנוס, אוז), הוא לא אהב.

אנונימי אמר/ה...

הסיבה שעל טבעי עדיין מצליחה היא בגלל מעריצים נאמנים. בייחוד מעריצי דסטיאל...