יום שני, 29 באוקטובר 2012

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2014-2013.

כחודש וחצי עבר מתחילת עונת החורף 2013-2012, כאשר רשת NBC החלה להעלות את הסדרות החדשות שלה ובעקבותיה הלכו שאר הרשתות. הגיע הזמן לערוך ההערכה ראשונית של הלוחות החדשים של חמש רשתות השידור האמריקאיות הגדולות. כמדי שנה, ההערכה מתבססת על נתוני רייטינג, ניתוחים של כתבי תרבות בארצות הברית ודיווחים רשמיים ולא רשמיים שמגיעים לגבי הסדרות מתוך הרשתות השונות.

למען האמת, הנתונים לא כל כך מפתיעים, ומי שקרא את ההערכה שפירסמתי לגבי העונה החדשה לפני תחילת העונה יבחין, כי ההערכות שלי, פחות או יותר, היו מדויקות.

קדימה למלאכה.



אין ספק שעד עתה, רשת NBC היא הנהנית העיקרית מנתוני הרייטינג של עונת החורף 2013-2012. עליית התוכנית The Voice שינתה לחלוטין את פני הרשת. הרשת צריכה לקוות שהמגמה תימשך בזמן הקרוב.

סדרות שיחודשו:

Revolution
Go On
The New Normal
Law & Order: SVU
Grimm
Parenthood
Parks & Recreation

סדרות שיבוטלו:

The Office (עונה אחרונה)
30 רוק (עונה אחרונה)
Up All Night

סדרות שעתידן לא ברור:

Chicago Fire – התחילה בקול ענות חלושה ולא מצליחה לצבור לעצמה קהל. הסיכוי לחידוש: 40%.

Guys With  Kids – למרות שהיא עם נתונים גבוליים עבור הרשת (בין בינוניים לגרועים), לפי דעתי, בסופו של דבר הרשת תבטל אותה. הסיכוי לחידוש: 25%.

סדרות שבוטלו:

Animal Practice
Next Caller


הרשת שעברה את מתיחת הפנים הגדולה ביותר בעונה הנוכחית, כאשר אישרה 5 סדרות חדשות (שתיים מהן יעלו רק בחצי השני של העונה), מקבלת בעיקר חדשות רעות (אבל לא רק):

סדרות שיחודשו:

Arrow
The Vampire Diaries
Supernatural

סדרות שיבוטלו:

Gossip Girl (עונה אחרונה)
Emily Owens M.D
Nikita

סדרות שעתידן לא ברור:

Hart Of Dixie – למרות התחלה קשה של העונה, עושה רושם שהיא מתייצבת, ולאור העובדה ששאר אופרות הסבון של הרשת במצב פחות טוב ממנה, היא צפויה לחזור. הסיכוי לחידוש: 65%.

Beauty And The Beast – התחילה בצורה טובה, אבל מהר מאד הידרדרה. עדיין, בשל קריסת הסדרה Nikita, היא עשויה לשרוד במידה ותעבור ליום שישי במקומה. הסיכוי לחידוש: 55%.

90210 – הסדרה גמורה. היא נמצאת בישורת האחרונה שלה. גם אם תחודש (וזה בספק גדול), ברשת צפויים לעשות לה מה שעשו ל Gossip Girl העונה, כלומר, עונה אחרונה מקוצרת. הסיכוי לחידוש: 55%.


הרשת שספגה השנה פגיעה קשה מאד, ואולי בצורה האנושה ביותר מכל חמש הרשתות האמריקאיות הגדולות. בהנהלה יצטרכו לעשות חושבים כיצד להציל את מה שנשאר ולהתחיל מחדש.

סדרות שיחודשו:

New Girl
Bones
The Cleveland Show

סדרות שיבוטלו:

Fringe (עונה אחרונה)
The Mob Doctor
Ben And Kate

סדרות שחודשו:

The Simpsons
Family Guy
American Dad
Bob's Burgers

סדרות שעתידן לא ברור:

Glee – הניתוח שהסדרה עברה לפני העונה לא מצליח והסדרה לא מצליחה להתרומם. נראה ששיאה כבר מאחוריה והיא נמצאת בחלק השני שלה, כשהיא מתבוססת בבינוניות. עדיין, בשל מצב הרשת, היא תחודש. הסיכוי לחידוש: 80%.

The Mindy Project – הענקת 24 פרקים לעונה הראשונה שלה, למרות הנתונים הבינוניים שלה (במקרה הטוב), מראים שהרשת רוצה לשמור על הקומדיה הזאת. סביר מאד להניח שבמידה והיא תשמור על הנתונים שלה כרגע, היא תחזור לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 70%.

Raising Hope – עתידה תלוי ברצונה של הרשת לשמר את ערב הקומדיות (הכושל) שיסדה בימי שלישי. במידה וברשת ירצו לשמר את הערב, הסיכוי שלה לשרוד הוא 80%. במידה והיא תרצה לשוב לשדר דרמה באורך שעה, הסיכוי שלה לשרוד יורד ל 30%.



במקרה שלה, אין הרבה התלבטויות. אצל הרשת הזאת העניינים הם די שחור או לבן, ולכן החלוקה היא די החלטית.

סדרות שיחודשו:

Modern Family
Grey's Anatomy
Once Upon A Time
Revenge
The Middle
Suburgatory

סדרות שיבוטלו:

666Park Avenue
Last Resort
The Neighbors

סדרות שעתידן לא ברור:

Castle – למרות הנתונים הבינוניים, בעיקר בשל ההתרסקות של "רוקדים עם כוכבים" באותו יום, היא עדיין יציבה וקשה לראות את הרשת מחליפה אותה, במיוחד לאור הנתונים הלא טובים של שאר הרשתות בשעה עשר לאורך כל השבוע (כמובן מלבד Revolution של רשת NBC). הסיכוי לחידוש: 75%.

Scandal – לאחר שברשת איבדו כבר סדרה אחת שונדה ריימס, קשה לראות אותה מבטלת גם את הסדרה השנייה שלה, למרות שהנתונים שלה בינוניים. מצד שני, לא אופתע אם זה יקרה. הסיכוי לחידוש: 60%.

Nashville – התחילה בצורה טובה ואז התרסקה, אם לא תצליח להתייצב, סביר להניח שלא תשרוד. נכון לעכשיו, הסיכויים שווים. הסיכוי לחידוש: 50%.

סדרה שבוטלה:

Private Practice



גם היא, כמו רשת FOX ספגה השנה פגיעה קשה במספר רב של סדרות. בשנה הבאה, הרשת צפויה לערוך מתיחת פנים גדולה יותר מהרגיל.

הסדרות שיחודשו:

NCIS
Two and a Half Men (אלא אם תתקל בבעיית חידוש החוזים)
Two Broke Girls
How I Met Your Mother (כבר במשא ומתן עם הרשת, במידה ויגיעו להסדר כספי, תחזור ללא ספק).
NCIS: Los Angeles
Criminal Minds
Person Of Interest
Mike & Molly
CSI
Hawaii Five-0 (כן, זו לא טעות, הסדרה אמורה לקבל הודעת חידוש, למרות נתוני הרייטינג הבעייתיים שלה, בעיקר בשל העובדה שהיא גם תוכל לעבור ליום שלישי בשעה 10).
Blue Bloods (קשה לראות כיצד הרשת תמחק לחלוטין את כל ערב יום שישי ותתחיל מחדש).

סדרה שחודשה:

The Big Bang Theory

סדרות שיבוטלו:

Partners
Vegas
CSI:NY

סדרות שעתידן לא ברור:

The Mentalist – למרות התחלה גרועה, היא צפויה "ליהנות" מהעובדה שסדרות רבות שלה סובלות מנתוני רייטינג נמוכים. כבר נפוצו ידיעות לא רשמיות שהסדרה קיבלה עונה נוספת (בחוזה של העונה הנוכחית). בכל מקרה, קשה לראות את הרשת מבטלת אותה, בעיקר כשהיא גם יכולה בקלות להעביר אותה ליום שישי החדש שהיא מתכננת. הסיכוי לחידוש: 65%.

Elementary – התחילה בצורה סבירה, ואז הידרדרה ועדיין לא רואים את הסוף, במידה ולא תצליח להתרומם מחדש תבוטל או תעבור ליום אחר. הסיכוי לחידוש: 55%.

The Good Wife – כמדי שנה, שאלת חידושה תעלה על הפרק, והשנה מצבה לא כל כך טוב, גם ביחס לשנים קודמות. הנתונים נעים בין גרועים לבינוניים. בסופו של דבר, ברשת יצטרכו להחליט, האם להמשיך עם סדרה נכשלת מבחינת הרייטינג, אך איכותית, או לבטל אותה. עובדת לטובתה העובדה שסדרות נוספות של הרשת לא במצב טוב. לפי דעתי, נכון לעכשיו, מצבה לא טוב. הסיכוי לחידוש: 45%.

סדרה שבוטלה:

Made In Jersey

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה! מחזיק אצבעות לאישה הטובה! :)

ליאת אמר/ה...

תודה על ההשקעה!!
נהנתי לקרוא:)

אנונימי אמר/ה...

מחזיק אצבעות ל 90210!! ומרוששות לא כתבת מה עם הסדרה

אלעד אמר/ה...

לא יהיו עוד פרקים לMockingbird Lane חוץ מהפרק הראשון?

אנונימי אמר/ה...

אלעד: הפרק הראשון שודר כספיישל ולפי הנתונים שלו יוחלט אם להזמין פרקים נוספים.

נילי אמר/ה...

תודה.
חבל על Last Resort וגם אני מקווה שthe good wife תקבל עונה נוספת.