יום שני, 13 בפברואר 2012

שלב סיכום עונה: Eternal Law, עונה ראשונה: עוד סדרה.



לפני מספר ימים סיימה הסדרה הבריטית את עונתה הראשונה הקצרה (6 פרקים) והמסקנה הראשונה שעברה במוחי הייתה: אז מה ?

Eternal Law עקבה אחרי שני מלאכים, אשר לאחר שהוכנסו אל גוף אנושי מגיעים לכדור הארץ בתור שני עורכי דין, שאמורים לעזור לאנשים נזקקים. זאק הינו המלאך המבוגר יותר שהיה כבר על כדור הארץ ובגיחה הקודמת שלו התאהב בהאנה, אך נאלץ לחזור לשמיים מבלי להסביר לה את הסיבה לעזיבתו. תומאס הינו המלאך הצעיר, שמגלה לראשונה איך החיים מתנהלים על פני כדור הארץ וחווה התאהבות ראשונה אך גם צער רב. הצלע השלישית הינה גברת שרינגהאם, מלאכית בעברה שהחליטה לוותר על היותה מלאכית למען אהבתה לבן אנוש שמת לאחר חצי שנה ועתה היא עוזרת לשני המלאכים. מולם ניצב ריצ'ארד, מלאך שנפל בשם לוציפר (השטן), אשר מנסה להביא את האפוקליפסה על האנושות.

הדרך היחידה להביא את האפוקליפסה היא במידה והמלאכים יחליטו לנהל מערכת יחסים עם בני אנוש. זאק נאלץ להתמודד עם אהבתו להאנה החל מהפרק הראשון והוא יעשה הכל בכדי לדחות את רגשותיו, בעיה גדולה עבורו היות והאנה מתחילה לעבוד אצל ריצ'ארד, שמנסה לתמרן את השניים לממש את אהבתם, תומאס חווה אהבה עם אישה צעירה שמוציאה אותו לתרבות רעה וגברת שרינגהאם מגלה לפתע שאחיו של בעלה המת עומד לידה.

כאשר צופים בכל העונה מגלים, שלמעשה מדובר בעוד דרמת בית משפט רגילה עם טוויסט קטן וזה הכל. העיסוק בנושא הרוחני והעל טבעי הוא משני ובכל העונה עסקו בכך אולי 30 דקות ביחד. כלומר, בשאר הזמן הסדרה עסקה במקרים משפטיים רגילים לכל דבר אותם ראינו כמעט בכל סדרה משפטית. המקרים היו נחמדים אבל לא יוצאי דופן.

דווקא הרעיון יכול היה להיות מעניין לו היה מרכז הסדרה, אולם כפי שהסקתם, הוא הפך למשני בלבד ובכך הפך את הסדרה לסדרה רגילה ובינונית.

גם מבחינה תסריטאית לא ניתן להבחין בתסריט יוצא דופן שלא ראינו בסדרות משפטיות אחרות וכנ"ל לגבי המשחק. לא מדובר בשחקנים מוכרים והצורה היחידה שניתן לתארם היא: משחק טוב אבל רגיל ולא יוצא דופן.

אז, לראות או לא לראות ?
מדובר בסדרה סבירה אך לא מעבר לכך. אפשר לדלג עליה אם רוצים, וצופים שאוהבים סדרות משפטיות יכולים לצפות בה, זה לא ישנה דבר. בכל מקרה, קשה להאמין שהיא תקבל עונה נוספת, לפחות על פי נתוני הרייטינג, עובדה שצריך לקחת בחשבון כאשר מקבלים את ההחלטה.

2 תגובות:

אלעד אמר/ה...

מה דעתך על העונה החדשה של ספרטקוס?

אנונימית אמר/ה...

האם יש עוד עונה לאישה הטובה? [מלבד עונה 3]
ולאחות ג'קי?
תודה רבה