יום שני, 20 בפברואר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



מתיו פרי ("חברים") קיבל תפקיד אורח מתמשך בסדרה The Good Wife. השחקן אמור לגלם דמות של עורך דין בשיקאגו, אשר עומד בראש ועדה, שאמורה לעסוק בחקר של ירי של שוטרים. אלישיה מתחילה לחשוד בעבודה שהוא עושה כיושב ראש הוועדה. כנראה שבהפקה החליטו ללכת על שם מוכר. בעונה שעברה, בסדרה החזירו את מייקל ג'יי פוקס לעניינים. פוקס עשה עבודה טובה מאד, אולם לא ניתן להצביע על עלייה בנתוני הרייטינג בשל כך. קשה לי להאמין שהבאתו של פרי תעלה את נתוני הרייטינג ובכך גם תעלה את האפשרות של הסדרה לעונה נוספת, אבל יהיה נחמד לראות אותו שוב על המסכים.

לנתוני הרייטינג המרשימים מאד של The Walking Dead אחרי החזרה מחופשה. הסדרה הניבה בפרק החזרה שלה: 4.2 נק' מדד ו 8.102 מיליון צופים !!! ועוד כאשר מדובר בתחרות מול "הגראמי". קשה לי לומר מדוע דווקא הסדרה הזאת מצליחה כל כך, אך עושה רושם שהיא נמצאת עדיין במגמת עלייה. מדובר בנתונים מרשימים מאד, אפילו ביחס לחמש רשתות הטלוויזיה הגדולות. מעניין יהיה לראות עד לאילו גבהים הסדרה עוד יכולה להגיע. דרך אגב, אני עדיין דבק במה שטענתי בשבוע שעבר: לחלק את העונה השנייה לשניים היה מעצבן מאד, במיוחד כשמדובר בעונה קצרה של 13 פרקים. הבעיה ? בעונה הבאה אמורים להיות 16 פרקים והסדרה אמורה לחזור בחודש אוקטובר, כך שגם העונה השלישית שלה תחולק, קרוב לוודאי, לשניים.

לנתונים החלשים של הסדרה Luck ברשת HBO. השבוע השיגה הסדרה החדשה בכיכובו של דסטין הופמן רק 0.2 נק' מדד ו 549 אלף צופים בלבד (בשבוע שעבר הנתונים היו 0.2 נק' מדד ו 425 אלף צופים). קשה לי להבין מדוע ברשת מיהרו להעניק לסדרה הזמנה לעונה שנייה. נכון, ה"גראמי" שודר במקביל, ובמספר הצופים הכללי חלה עלייה, אך כפי שנתוני The Walking Dead הראו, ניתן היה להשיג נתונים טובים בהרבה מאלו שהסדרה השיגה.

לירידה בנתוני הסדרה The Lying game בשבועות האחרונים. לאחר שנדמה היה שהסדרה התייצבה על 0.7 נק' מדד במשך מספר שבועות וגם מספר הצופים הכללי היה טוב מאד, בשבועיים האחרונים הסדרה הידרדרה ל 0.6 ו 0.5 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי ל 1.413 ו 1.248 מיליון צופים בהתאמה. ניתן להאשים את העובדה שהסדרה נאלצת להתמודד מול The Voice (בואו נקווה שרשת ABC Family לוקחת זאת בחשבון), אך עבור סדרה שעתידה לא ברור, לא מדובר בנתונים מעודדים. במידה והסדרה הייתה שומרת על נתוניה מלפני שבועיים היא הייתה מקבלת הודעת חידוש ללא בעיות, אך נכון לעכשיו, המצב הופך ללא ברור.

לעונה התשיעית והאחרונה של One Tree Hill. הסדרה נמצאת כעת באמצע הדרך (שודרו 6 מתוך 13 הפרקים שלה) והנתון המצחיק הוא שמבחינת נתוני הרייטינג הסדרה עדיין בסדר גמור, במיוחד בהשוואה למרבית הסדרות של הרשת, אשר מתקשות להרים את ראשן (ניקיטה, אחת שיודעת, 90210 ומתחזה). רבים בוודאי שואלים את עצמם: מדוע אם כן, הסדרה מסיימת את דרכה ? יהיו אנשים שיגידו שכבר הודיעו על כך שמדובר בעונה אחרונה, אך לכך ניתן להשיב: הסדרה כבר עמדה פעמיים אחרי ביטול וניצלה ברגע האחרון (אחרי העונה הרביעית ובתום העונה השמינית). ניתן למנות מספר סיבות לכך שהסדרה לא ממשיכה הלאה. הסיבה הראשונה היא, שהיא כבר יקרה מדי עבור הרשת. מדובר בעונה תשיעית שלה ועלויות ההפקה כבדים מאד, עובדה שהופכת את הסדרה ללא רווחית עבור הרשת, גם לאחר ההכנסה ממפרסמים. סיבה שנייה היא, שיש שחקנים שנמאס להם ובראשם ניתן למנות את סופיה בוש, הלא היא ברוק דיוויס (שכבר קיבלה פיילוט חדש) וג'יימס לאפרטי (ניית'ן), אשר ברגע האחרון הסכים להגיע למספר פרקים מופחת בעונה הנוכחית (לעשרה פרקים). ולבסוף, מבחינה קריאטיבית, אין לאן להניע את הסיפור. גם את הצמד אלכס וצ'ייס שברו בתחילת העונה, משום שבמידה ולא היו עושים זאת אפשר היה לוותר עליהם, מאחר וקשה לי לראות לאיזה כיוון הם יכלו למשוך את הדמויות. בואו נקווה שחזרתו של צ'אד מייקל מורי לסדרה תרים אותה מהתרדמת שאפפה אותה עד עתה.

השבוע יגיעו לסיומן עונות של 2 סדרות. ראשית, אתמול שודר הפרק האחרון בהחלט של הסדרה Pan Am, ועד כמה שברשת ABC ינסו להכחיש זאת, הסדרה לא תחזור לעונה שנייה. חבל, היה לה פוטנציאל, במיוחד לפי מה שראינו דווקא באמצע העונה. כמו כן, Royal Pains עומדת לסיים את עונתה השלישית ולפי דעתי, ברשת עדיין צריכים לחשוב כיצד לשדר אותה רק בחודשי הקיץ והסתיו ולא למשוך אותה אל לוח שידורי החורף.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על כול הסיכומים, אבל היה נחמד לקבל אזהרת ספוילר





לפני שהזכרת את חזרתו של צ'אד מייקל מוריי
תודה מראש...

D1D1 אמר/ה...

פירסמתי את הידיעה על צ'אד כבר לפני מספר חודשים כך שאין בכך הפתעה גדולה. מצטער אם הרסתי למישהו...

אנונימי אמר/ה...

אתה בדיוק עלית על הבעיה, אם הצלחתי להתעלם מהידיעה אז, כאן כבר לא יכולתי, אם תוכל לנסות להתריע על ספוילרים ליהוקיים זה יהיה מצוין, וכול הנאמר לעיל לא גוזל מעבודת הקודש שאתה עושה... אז קבל שוב תודה לסיום :)