יום שני, 13 בפברואר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



לחידוש הנהדר של השיר של מדונה בסדרה Glee. זה קורה בדרך כלל פעם או פעמיים בעונה של הסדרה, כאשר היא מצליחה להוציא גרסת כיסוי מעולה לשיר. הפעם הקודמת הייתה כאשר בסדרה חידשו את הלהיטים I Will Survive ו Survivor במיקס אחד. בשבוע שעבר, בפרק המיוחד בו השתתף ריקי מרטין, החידוש של ריקי מרטין ביחד עם סאנטנה ל La Isla Bonita היה פשוט פנטסטי. ברמה הכללית, הפרק היה גרוע ושאר השירים ממש לא התקרבו למקור, אך במקרה של החידוש הנ"ל, היה שווה לצפות בכל הפרק בכדי להגיע לחידוש. בדרך כלל, אם היו שואלים אותי, הייתי מייעץ לזמרים מתחילים לא להתקרב לשירים של מדונה, משום שקשה מאד להגיע לרמה שלה, אבל אין ספק שהעובדה שריקי מרטין לקח חלק בחידוש עזרה להרים את הרמה שלו עד ליצירת מופת. גרסת הכיסוי היחידה של השיר ששווה להזכירה ביחד עם המקור.

לרמה הירודה של הפרק המיוחד של Grey's Anatomy. בשנה שעברה בהפקה יצרו פרק מיוחד שבו חברי הקאסט התחילו לשיר וכולם ראו עד כמה הפרק היה גרוע ולא במקום, למרות שכביכול האירוע התרחש במוחה של קאלי לאחר התאונה שלה. השנה בחרו לערוך פרק מיוחד בו מרדית' שואלת את עצמה מה היה יכול לקרות לו אמה לא הייתה חולה באלצהיימר והיא הייתה לוקחת החלטות אחרות. לאחר צפייה בפרק ניתן להגיע למסקנה: היה עדיף לו לא הפיקו אותו. ראשית, אני לא חביב של פרקים מיוחדים שכאלו, יצירתם בדרך כלל אומרת שהתסריטאים ניצבים במחסום כתיבה כלשהו. נקודה שנייה שראוי לציין, היא שהפרק עצמו היה גרוע. נו באמת, מרדית' וכריסטנה מתחרות ובסוף נהיות חברות ? קאלי אמורה לגלות בכל מקרה שיש לה משיכה לאריזונה ? סלואן קשור כל כך ללקסי גם במציאות האלטרנטיבית ? כריסטינה עדיין נמשכת לאואן ? שמרדית' ושפרד גורלם קשור ? תעשו לי טובה. הרעיון שבכל מקרה היקום יוביל את האנשים לאותו גורל הוא רעיון דבילי. במידה והחליטו לערוך פרק מיוחד, היה ראוי שינסו לקחת את הצוות למחוזות אחרים ולא להגיע לאותם מסקנות שאנו רואים בכל סרט סוג ג. בזבוז של רעיון שלא היה צריך בכלל לקרום עור וגידים.

לפרק ששודר בשבוע שעבר של הסדרה Unforgettable. אני לא יודע מדוע לוקח למפיקי סדרות זמן כה רב להבין את הרעיון שליצור סיפור מסגרת לסדרה גורם לה להרים את הרמה בכמה דרגות. בסדרה הנ"ל ניסו לייצר מתחילת העונה סיפור מסגרת בו הכוכבת, קארי, מנסה למצוא את הרוצח של אחותה מהתקופה בה הייתה ילדה קטנה. הבעיה הייתה שבמשך 13 הפרקים הראשונה של העונה עסקו בכך בדיוק 15 דקות במצטבר. בפרק ה 14 ששודר בשבוע שעבר סוף סוף פתחו סיפור מסגרת חדש ובו רוצח סדרתי משחק משחקים עם קארי וכרגיל, בתום הפרק הראשון בו הוא כביכול מוצג, הוא עדיין לא נתפס. הרעיון היה נהדר, הביצוע היה טוב מאד, התסריט היה מעולה. הבעיה ? מדובר כבר בפרק ה 14 של העונה והסדרה כבר הצליחה לבסס לעצמה את הקהל שלה. לא סביר להניח שהסדרה תצבור לעצמה קהל חדש בשלב הזה ולכן, הקהל שכבר צופה בסדרה יאהב את הסיפור, אבל בעיות הרייטינג של הסדרה ימנעו ממנה לחזור לעונה נוספת. מלבד A Gifted Man ו CSI:NY, מדובר בסדרה עם הנתונים הנמוכים ביותר של הרשת (אני לא מחשיב את The Good Wife שהיא מקרה מיוחד), וכבר מתחילת העונה היא מסומנת כדרמה השנייה של הרשת שתבוטל בתום העונה אחרי A Gifted Man, מאחר וברשת נוהגים לבטל בכל עונה 2 עד 3 סדרות בעלות הרייטינג הנמוך ביותר של הרשת. מעניין יהיה לראות אם בהפקה יסגרו את הסיפור בתום העונה או ישאירו את קהל הצופים עם קליף האנגר, כפי שבדרך כלל קורה.

לאזכור של המילה צ'אק. עתה, כאשר הסדרה נגמרה הגיע הזמן להצביע על התופעה שלעיתים הייתה קצת מעצבנת בשעת הצפייה בפרקים. בפרקים רבים נראה היה כאילו התסריטאים של הסדרה מעוניינים לערוך שטיפת מוח לצופים. כמות הפעמים שנאמרה המילה "צ'אק" בכל פרק לפעמים יצאה מכלל שליטה. נכון, מדובר בדמות המרכזית של הסדרה, אבל לטעמי, קצת הגזימו באזכור השם ובכך הזכירו לי את הניסיון בשנות החמישים והשישים להשתמש בפרסומות סמויות. באותם ימים חברות היו מכניסות פרסומות סמויות לסדרות וסרטים מבלי שבצופים היו מודעים לכך בכדי לשטוף לצופים את המוח לקנות את המוצרים שלהם. לצערה של הפקת הסדרה, המגמה הנ"ל לא עזרה לה בכדי לייצר רייטינג גבוה, למרות שהיא הצליחה להחזיק מעמד במשך 5 עונות.

השבוע חוזרות שתי סדרות אל לוח המשדרים. הראשונה שניתן להזכיר היא העונה השלישית של הסדרה Cougar Town, אשר תעלה ברשת ABC בשעת שידור חדשה ביום שלישי, במקום שעת השידור הקודמת שלה בערב יום רביעי. מעניין יהיה לראות האם השינוי בשעת השידור והעלייה המאוחרת לאוויר תגרום לירידה בנתוני הרייטינג ? ניחוש שלי: התשובה חיובית. סדרה נוספת שחוזרת אל המרקע היא The Walking Dead, אשר חזרה אתמול לחלקה השני של העונה השנייה לאחר כחודשיים של הפסקה. באופן אישי, מעצבן לראות כיצד רשת AMC החליטה לפצל את העונה לשניים, מאחר ולעונה יש רק 13 פרקים. במידה והיו לה 20 פרקים או יותר החלוקה הייתה נראית הגיונית. סביר להניח שהרייטינג שלה יהיה גבוה, משום שהיה לה קליף האנגר חזק, אבל בכל זאת אני לא אוהב את הרעיון הנ"ל והייתי מעדיף שידור רציף.

סדרה שחזרה בשבוע שעבר לעונה חדשה הינה הגרסה הבריטית של הסדרה Being Human. אין בכלל ספק ששלשת העונות הראשונות של הסדרה היו טובות לאין ערוך מהגרסה האמריקאית שלה, אבל העונה הרביעית היא למעשה ריבוט של הסדרה. בתום העונה השלישית דמותו של מיטשל (איידן טרנר) סיימה את תפקידה לאחר שג'ורג' הרג אותו לבקשתו. בתחילת העונה הרביעית (זהירות ספויילרים) הדמות של נינה כבר לא בנמצא ואנו מדווחים שהיא נרצחה על ידי ערפדים. בתום הפרק גם דמותו של ג'ורג' נעלמת לאחר שהוא מת בניסיון להגן על בתו. כלומר, היחידה שנותרה היא דמותה של אנני. אמנם מצוותים דמות של ערפד חדש (האל) ואיש-זאב, שנשאר מהעונה השלישית (טום), אבל מדובר בסדרה חדשה לחלוטין. במקור, הסדרה הייתה ניסיון של שלשה ישויות על טבעיות (ערפד, רוח רפאים ואיש-זאב) להשתלב בחברה, אולם בעונה הרביעית למעשה הסדרה הופכת למעין גרסה של "הטרמינטור". עם סיפור על כמה שהילדה של ג'ורג' מיוחדת והיא אמורה לחסל את כל הערפדים, אך כאשר קופצים לשנת 2037 אנו מגלים שמשהו לא מצליח לה. לפי דעתי, הכיוון השונה שהסדרה קיבלה הרס את מה שהיה יפה בה מתחילתה. ההרמוניה נשברה וייקח זמן עד שהיא תשוב, אם בכלל. אי אפשר להחליף כמעט את כל הקאסט בשני פרקים ולחשוב שהסדרה תמשיך מכוח האנרציה. כולי תקווה שככל שהסדרה תתקדם במהלך העונה היא תחזור לאיכויות שהיו לה, אך קשה לי להאמין שזה יקרה.

רשת NBC החליטה להקפיא את המשך הפיתוח של הפיילוט The Munsters לחודש יוני, לאחר שפרסום הלוח שלה לעונת החורף הבאה כבר יהיה מאחוריה. מדוע יש לכך חשיבות גדולה ? הסיבה היא, שכעת, לרשת NBC יש פיילוטים רק ל 8 דרמות חדשות ועל פי מה שידוע עד עתה רובן גם לא יהיו מספיק טובים בכדי שיהפכו אותן לסדרות. בעונה שעברה, ברשת פסחו על 5 פיילוטים לדרמות ובמידה וברשת יעשו זאת גם השנה אזי מספר הדרמות החדשות שלה יעמוד על 3 בלבד. מדובר בחדשות טובות עבור הדרמות שלה, אשר עתידן עדיין לא ברור. באילו סדרות מדובר ? Grimm, Harry's Law ואולי גם Awake, אשר עתידה לעלות ב 1 במרץ.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

וואי אתה מזה לא מבין כלום. הפרק הזה של האנטומיה היה הכי טוב עד עכשיו בכל העונה!!!!!!!!!

אנונימי אמר/ה...

לא מת על WHAT IF אבל הפרק באנטומיה היה מוצלח דווקא [מעניין שגם בקאסל היה מעין פרק כזה השבוע...]

Yael אמר/ה...

למה אתה ממשיך לצפות ב glee ובאנטומיה של גריי? אם הן לא חביבות עליך..

סתם מסקרנות.

אנונימי אמר/ה...

והגיעו התוצאות - ״המתים הולכים״ חזרה עם שיא של כל השיאים לדרמה אי פעם בכבלים, שוב פעם, עם 8.1 מיליון צופים (כמעט מיליון צופים תמימים יותר מהשיא הקודם שקבע פרק פתיחת העונה הזו) מתוכם 5.4 בדמו גילאי 18-49, כלומר משהו כמו 4.2 נק מדד בערך. וזה פאקינג שודר מול מפלצת טקס הגראמי שגם הוא זכה לנתונים בלתי רגילים של 40 מיליון צופים. פאקינג בלתי ייאמן.