יום שלישי, 7 בפברואר 2012

עונת הפיילוטים: גרסה 6, מי הם השמות "החמים" בגזרת הליהוק.



בימים האחרונים, כאשר הרשתות האמריקאיות הגדולות מסיימות לאשר פיילוטים חדשים לעונה הנוכחית, הפוקוס עובר לליהוק של השחקנים. בכל עונה יש כ 12 שמות או מעט יותר, אשר מהווים את האטרקציה עבור המלהקים לכ 90% מהפיילוטים החדשים. בדרך כלל אותם שחקנים מקבלים מספר הצעות לפיילוטים ובוררים אותם עד שהם מקבלים החלטה. העונה מדובר בקווין בייקון, אשר ערך את הכניסה הראשונה שלו כשחקן מוביל בסדרת טלוויזיה עבור הפרויקט של קווין וויליאמסון ברשת FOX, אנדרה ברואר ("רצח מאדום לשחור", "גברים בגיל העמידה"), אשר חתם להופיע בדרמה של רשת ABC העונה לשם Last Resort. כמו גם ג'ואנה גרסיה, אשר תופיע כדמות המובילה בקומדיה של רשת CBS שגרג ברלטיני וגרג מאלינס מכינים. שחקנים נוספים שרודפים אחריהם בעוצמה הם ג'יימס מרסדן וג'סטין לונג, השניים מגיעים לאחר הופעת אורח ארוכה בסדרות 30 רוק ו New Girl. רוצים שמות נוספים ? בבקשה: רוז בירן, כוכבת הסדרה Damages, היא אחת מהשמות, כמו גם בקי ניוטון ("בטי המכוערת") וקייל צ'נדלר ( Friday Night Light), אשר מקבל הצעות להופיע בדרמות רבות, אולם הוא מעוניין לככב בסדרת כבלים, כפי שקוני בריטון, שותפתו לסדרה הקודמת שלו עשתה בסדרה American Horror Story של רשת FX. ג'יימס פיורפוי (The Philanthropist, Camelot) הוא שם נוסף שמככב אצל המלהקים. כוכב הסדרה Without A Trace, אנטוניו לה-פגליה, מקבל הצעות רבות להופיע בדרמות אך גם בקומדיות.

כצפוי, במבול השמות של המלהקים ניתן למצוא שמות גדולים מתחום הקולנוע כגון בייקון, לונג, מרסדן, ג'יין פונדה, אומה טורמן, אד האריס, יו גרנט, טים רובינס, מישל מונגהאן, אנה קנדריק, טיה לאוני, גרג קניר, אלן ברקין ושון וויליאם סקוט. כוכבי סדרות טלוויזיה שרודפים אחריהם הם: קרול ברנט, קרי ראסל, אמריקה פררה, ג'וש האלווי, איאן מקשיין, טוני שאלוב, אליסון ג'אני, ג'יין סמארט וג'סטין קירק מהסדרה Weeds.

בעונה הנוכחית ניתן גם למצוא החתמות של שחקנים מראש לפרויקטים אצל הרשתות או האולפנים. ובכך נשמרת המגמה של השנים האחרונות, מגמה שנדמה היה באמצע שנות ה 2000 שנכחדה. בין ההחתמות הללו ניתן למצוא את מרטין לורנס (CBS), וונסה וויליאמס (ABC), ג'סי מרטין מהסדרה "חוק וסדר" (ABC וגם אולפני ABC), ליה רמיני מהסדרה "מלך השכונה" (ABC וגם אולפני ABC), סקוט מייקל פוסטר מהסדרה "גריק" (ABC), הקומיקאי דיין קוק (NBC), ג'ייסון ריטר (NBC), קורי ריינולדס (NBC), כוכבת הסדרה Army Wives, סאלי פרסמן (NBC). שחקנים לטיניים הם שמות חמים השנה, כאשר רשת FOX שכרה מלהק שחקנים מקסיקני שיאתר עבורה שחקנים לטיניים ובסופו של דבר היא חתמה על חוזי טאלנט עם מרתה היגארדה ואדם קנטו. במקביל, רשת ABC החתימה את ג'ינה רודריגז ואת ג'ון לגוזיאמו ( The Kill Point). בצד של האולפנים, 20th Century Fox החתימה את טים רות' ("שקר לי"), שרה צ'אלק ("סקראבס"), כאשר Warner Bros. TV החתימו את כוכב הסדרה "גיבורים", גרג גרונברג. צ'אלק כבר הוחתמה לפיילוט של רשת ABC בעל השם הארוך How to Live With Your Parents for the Rest of Your Life.

מגמה אופיינית לעונה הנוכחית היא החתמת טאלנטים לפרויקטים ספציפיים שעדיין לא קיבלו אור ירוק באופן רשמי להמשך הדרך. המטרה הייתה להבטיח את השתתפות הטאלנטים בפרויקטים לפני שבכלל יתחילו בליהוקים. אנדרו ראנלס, כוכב The Book Of Mormon, חתם על חוזה טאלנט עם 20th Century Fox TV-NBC מתוך מטרה שיככב באחד משלש התפקידים הראשיים של הקומדיה של NBC/20th TV מבית היוצר של ראיין מרפי ואליסון אדלר. גם דיוויד קושנר חתם על חוזה עם NBC מתוך מטרה, ככל הנראה, להופיע בגרסה האמריקאית לקומדיה הבריטית Friday Night Dinner. שני התסריטים אושרו לפיילוטים.

אחת מהמגמות שצריך לשים לב אליהן העונה היא פרויקטים שבאים ביחד עם טאלנטים. NBC קנתה פרויקטים בכיכובם של רוזאן בר, שון הייז, שרה סילברמן, פורשיה דה רוסי, מינדי קאלין, קאל פן, סנופ דוג, ניק טון ואומיד דג'אלי. רשת ABC הלכה על קומדיות בכיכובם של קירסטי אלי, ג'ואנה גרסיה, רבה מקינטייר, מנדי מור, ג'ים בלושי, ג'ודי גריר, אשלי טיסדייל, ג'ף גארלין, ג'ים ברואר, רומאו סאנטוס, קייל ברונהיימר, מרלון ויינס, קרייג קילבון ושרון הורגאן. שלש השמות האחרונים גם יצרו את הפרויקטים שלהם כמו גם מינדי קאלין ואסיף מאנדיבי, אשר עומד בראש קומדיה של רשת CBS. רשת FOX קנתה פרויקט של אדם לאבין וחניבעל בורס. הדרמות היחידות שהגיעו עם חוזי טאלנט היו הדרמה הרפואית של ג'ייסון קאטמיס בכיכובו של ג'ייסון ריטר ו Blue Tilt בכיכובו של אית'ן הוק וניס דנופריו (פרויקט שלא המשיך הלאה). מבין הפרויקטים, The Manzanis של קירסטי אלי המשיך ישר לפיילוט, אלו של: רוזאן בר, שרה סילברמן, דה רוסי, קאלינג, מקינטייר, וגריר, קיבלו גם הם אור ירוק לפיילוט. הקומדיה 1600 Penn קיבלה אישור להמשיך הלאה לאחר שג'וש גאד, שהיה אחד מיוצריו, הסכים גם להופיע בו. הקומדיה של מנדי מור עדיין בגדר אפשרות להמשיך הלאה עבור רשת ABC. דרך אגב, בפרויקטים שבאו עם טאלנטים ולא המשיכו הלאה השחקנים מנסים להשיג עבודה בפרויקטים אחרים. לאחר התלבטויות רבות, ג'ואנה גרסיה נחטפה על ידי הקומדיה של ברלטיני ומאלינס, בשעה שברונהיימר ופן קיבלו הזמנות מקומדיות אחרות.

הקאסט של סדרות שמסיימות או עומדות להסתיים בדרך כלל נחטפים לפרויקטים חדשים. השנה מדובר בקאסט של "עקרות בית נואשות" ו"צ'אק". הבעיה היא שלוח הזמנים של "עקרות בית נואשות" מונע מהשחקניות להופיע בפיילוטים לדרמות ולכן האפשרות היחידה שלהן כרגע היא להופיע בפיילוטים לקומדיות. פליסטי הופמן כבר קיבלה פניות להופיע במספר קומדיות. במקביל, הלוח של ונסה וויליאמס לא כל כך עמוס והיא תוכל להופיע בפיילוטים לקומדיות אך גם לדרמות. צריך גם לזכור שיש לוויליאמס יש חוזה טאלנט עם רשת ABC, כך שהיא תהיה אופציה מועדפת על ידי הרשת. בכל הנוגע לקאסט של צ'אק, כוכבה זאקרי לוי, כבר נמצא בשיחות לככב במספר קומדיות בנות חצי שעה, אחת מהן היא של רשת NBC.

הידיעה מתבססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: