יום שני, 6 בפברואר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



לנתונים הגבוהים של הסדרה The Big Bang Theory. הסדרה מניבה מדי שבוע נתונים גבוהים מאד. זה שבוע שני ברציפות שהסדרה מניבה 5.5 נק' מדד ונצמדת בנתוניה לאלו של "אמריקן איידול" עם נתונים זהים !!! נכון לעכשיו, היא גם עוקפת את נתוניה של Modern Family כסדרה בעלת הנתונים הגבוהים ביותר בחמש הרשתות הגדולות ביותר בארה"ב. בפרקים האחרונים שלה הניבה הסדרה Modern Family נתונים של 5.1 ו 5.0 נק' מדד. מדהים. השאלה היא: מה גרם לקפיצה בנתוניה של The Big Bang Theory ? לפי דעתי, אפשר לתלות זאת במספר סיבות. הראשונה, אין לה מתחרות מלבד "אמריקן איידול". בתחילת השנה הסדרה התחרתה עם The X Factor, שלא הייתה מפלצת רייטינג אך מלבדה לא היו לה מתחרים. רשת ABC שידרה את החידוש ל"מלאכיות של צ'ארלי" שהיה פלופ אחד גדול, Community בשנים האחרונות לא הניבה נתונים גבוהים וכך גם השנה, ול The Vampire Diaries יש קהל יעד משלה ושונה מזה The Big Bang Theory (בעיקר נוער, עם דגש עם נערות), כך שהסדרה הצליחה לצבור השנה מומנטום בלי הפרעה. כמובן שעזרה לכך העובדה שגם בעונתה החמישית, הסדרה ממשיכה להיות איכותיות מאד. סיבה נוספת יכולה להיות, הסיפור שהסדרה מספרת בפרקיה האחרונים. כפי שמעריצי הסדרה, שצפו בפרקיה האחרונים, יודעים (זהירות ספויילר), בפרקים האחרונים החליטו בהפקה לנסות ולהחזיר את הצמד "לאונרד ופני" והשניים מנסים שוב לצאת ביחד. כפי שלפעמים קורה, כאשר מקרבים בין שתי דמויות מרכזיות של הסדרה ויוצרים מהם זוג (במקרה הנ"ל, מחזירים אותם להיות אחד עם השני) הקהל שלה מתלהב מכך (ראו מה קרה ב The Vampire Diaries עם הנושא של דיימון ואלנה) וניתן לצפות לעלייה בנתונים. בכל מקרה, לטעמי, מדובר בחדשות טובות מאד, היות ומדובר בסדרה נהדרת ובעיקר מצחיקה גם בעונתה החמישית. הלוואי שמפיקי How I Met Your Mother ילמדו ממנה דבר אחד או שניים, לאור העובדה שכבר מספר שנים היא בקושי מצחיקה והיא הפכה למעשה לסדרת דרמה עם מבט קומי. וזאת למרות שנתוני הרייטינג שלה גבוהים.

אנחנו נמצאים בתחילת חודש פברואר וברשת NBC עדיין לא מסרו תאריך לחזרת הסדרה Community. אם נבצע הערכה כללית נגלה שהמקומות היחידים שהסדרה יכולה לשוב אליהם הם ביום רביעי בין השעה 8 לשעה 9 וביום חמישי בין השעה 8 לשעה 10. נכון לעכשיו, יום חמישי תפוס לחלוטין, 30 רוק אמורה להישאר עד חודש מאי ולשדר עונה מלאה, כך גם Parks and Recreation , שנשארת יציבה בשעת השידור שלה בשמונה וחצי, The Office לא תזוז משעה 9 ו Up All Night כבר הוזזה ליום חמישי ולא סביר שהרשת תזיז אותה לשעה אחרת (למרות שאצל NBC הכל יכול לקרות). לכן, נשארנו רק עם יום רביעי. ל Whitney ו Chelsea, Are You There ? נותרו 8 פרקים עד תום העונה. נכון לעכשיו, נתוני הרייטינג שלהן לא מצדיקות העפה ליום אחר או ביטול מוקדם ולכן רוב הסיכויים שהן יישארו עד תום העונה. ולכן, נשארנו עם 3 אופציות: האפשרות הראשונה היא, שהקומדיות הנ"ל ישודרו עד סוף חודש מרץ או תחילת אפריל ללא הפסקות וכאשר הן תסתיימנה Community תחליף אחת מהן. אפשרות שנייה היא, שהקומדיות הנ"ל יסיימו את העונה בחודש מאי ואילו Community תעלה בקיץ בפרקים חדשים. אפשרות שלישית, בעלת סיכויים נמוכים, היא, שהפרקים החדשים של Community ידחו לעונת החורף הבאה. בכל מקרה, ברשת הזאת הכל יכול להשתנות ברגע. צריך גם לזכור, שלרשת יש 2 קומדיות חדשות שמחכות לעלות לאוויר: Bent ו Bff, וגם הן עדיין לא קיבלו תאריך עלייה, אולי הן יצוותו ל Community ביום רביעי, או שברשת יעדיפו לשדר אותן בקיץ כפי שעשו בעונה שעברה ל Friends With Benefits הכושלת. רק ימים יגידו.

לקפיצה בנתוני הרייטינג בשבוע שעבר של הסדרה Glee. הסדרה של רשת FOX השיגה השבוע 3.7 נק' מדד ומדובר בקפיצת מדרגה מבחינת נתוני הרייטינג עבור הסדרה שבפרקים הקודמים הסתובבה סביב נתונים של 3.0 נק' מדד. רבים מצופי הסדרה יכולים להביט על הנתונים הנ"ל ולחייך, לומר לעצמם שהסדרה מחזירה לעצמה חלק מהקהל שאיבדה. לצערי, אני עדיין סקפטי. צריך להבין שהסדרה שידרה השבוע פרק ספיישל כהוקרה למייקל ג'קסון. אתם זוכרים מה היו נתוני הסדרה, כאשר היא שידרה בעונה שעברה פרק מיוחד כהוקרה לבריטני ספירס ? הנתונים עברו את 5.0 נק' המדד. נכון שלא כדאי להשוות בין נתוני שני פרקים, אך לדעתי מדובר בהצגת מראה למה שעובר על הסדרה בעונה הנוכחית בה הסדרה איבדה קרוב ל 25% מהקהל שלה. לכן, נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הבאים בכדי לראות באם הקפיצה בנתונים נשארת או שמא הסדרה תחזור לנתונים הפחות טובים של לפני הפרק האחרון.

לנתוני הרייטינג של הסדרות של יום שישי שחזרו לשפיות. Nikita עם נתונים של 0.5 משקפים את מצבה בכל העונה השנייה, לא טוב. Fringe חזרה גם היא לנתוניה הרגילים, 1.2 נק' מדד, ואני אתפלא אם היא תצליח לנסוק הרבה מעבר לכך. בהעדר צ'אק, Grimm חזרה לגודלה האמיתי עם 1.4 (ירידה מ 1.8 נק' מדד), עובדה זו מוכיחה כי הנסיקה של הסדרה בפרק שעבר ל 1.8 נק' מדד, הייתה אירוע חד פעמי ולא סביר שהסדרה תעבור יותר מדי (אם בכלל) את רף 1.6 נק' מדד עד תום העונה, בעיקר משום שאין לה סדרה נוספת שתוביל אליה. ונסיים ב Supernatural, אשר חזרה למקומה הטבעי והטוב עם 0.8 נק' מדד. דווקא רשת CBS רשמה ערב גרוע עם 1.6 נק' מדד ל CSI:NY, כאשר גם Blue Bloods הצטרפה למגמה עם 1.7 נק' מדד בלבד. הסדרות בגודלן האמיתי.

לכך שהסדרות של רשת ה CW נמצאות בצרה גדולה מאד מבחינת נתוני הרייטינג שלהן. אם נוציא כרגע את The Vampire Diaries מהמשוואה, שגם הנתונים שלה כבר לא גבוהים כבעבר, למרות קפיצה קטנה באמצע העונה, הרי ששאר הסדרות של הרשת לא מניבות העונה נתונים מספיק טובים. אפילו The Secret Circle ו Supernatural, שהניבו נתונים גבוהים בצורה יחסית עד עתה, איבדו מעט גובה (למרות עלייה קלה אצל Supernatural השבוע). נכון, הן עדיין לא בסיכון לביטול, אבל במידה והן ימשיכו ליפול גם הן יהיו בסכנה. כל שאר הסדרות של הרשת עדיין בגדר חידה לגבי חידוש לעונה נוספת וזאת למרות כביכול החדשות הטובות שמעריצי הסדרה Gossip Girl קיבלו בימים האחרונים. חדשות, אגב, שלא קיבלו אישור רשמי ממנהלי הרשת. מעריצי הסדרות של הרשת יצטרכו לחכות עד חודש מאי בכדי לדעת מה יעלה בגורלן. זו עומדת להיות המתנה ארוכה.

בניגוד לסדרות של רשת ה CW, הסדרות של רשת ABC Family נמצאות במצב טוב.
The Secret Life of the American Teenager, Switched at Birth ו Pretty Little Liars חודשו, The Lying Game נשארת יציבה סביב 0.7 נק' מדד כבר מספר שבועות, ולפי דעתי לאחר שתסיים את העונה, ואולי אפילו לפניה, תקבל הודעת חידוש. הסדרה היחידה שעתידה עדיין לא ברור היא הסדרה החדשה של הרשת, Jane By Design, אשר התייצבה על 0.5 נק' מדד ובסביבות 1.35 מיליון צופים לפרק, נתונים בינוניים מאד. צריך לציין, ש Make It Or Break It אמורה לחזור ל 10 פרקים נוספים בחודש מרץ, אך הסדרה קיבלה את הארכה הנ"ל בגלל האולימפיאדה בקיץ וסביר להניח שלאחר שעשרת הפרקים של הסדרה יסתיימו היא לא תשוב.

ללוח הזמנים של רשת ה CW בכל מה שנוגע לסדרות The Vampire Diaries ו The Secret Circle. רשת ה CW אמורה לשדר פרקים חדשים של הסדרות הנ"ל בימי חמישי עד ה 23 בפברואר. במידה ומנהלי הרשת לא ישנו את דעתם ברגע האחרון הרי שהפרקים של ה 23 בפברואר עבור שתי הסדרות הנ"ל (הן משודרות באותו יום) אמורים להוות את הפרק ה 16 שלהן מתוך 22 פרקים בעונה. כלומר, יוותרו להן 6 פרקים, כאשר עד תום העונה יישארו 11 שבועות במקרה הטוב ו 12 שבועות במקרה הרע (במידה ופרק הסיום ידחה ל 17 במאי). אם לתרגם זאת למונחים שמעריצי הסדרות לא אוהבים, ניתן לומר, שהסדרות תצטרכנה לצאת לחופשה של לפחות 5 שבועות עד תום העונה, כאשר סביר להניח שיחלקו את החופשה לשתיים. קיים עדיין סיכוי שהרשת תקדים את שידור הפרק האחרון של הסדרות הנ"ל לחודש אפריל ובכך מספר השבועות בהן הסדרות יהיו בחופשה יהיה קטן יותר, אך מדובר בסיכוי קטן ולכן על מעריצי הסדרות להתכונן לכך ולהכין תוכנית לאותן שבועות ארוכים. אני מציע להתחיל לראות מחדש את הסדרה "באפי קוטלת הערפדים", זה תמיד יהיה תענוג צרוף...

לרשימת הסדרות של רשת USA לקיץ הקרוב. בלי לשים לב יותר מדי מתברר שהרשת עומדת להציג בקיץ הקרוב לוח עמוס מאד, אשר יכול להתקרב ללוח של רשת גדולה . שימו לב לרשימת הסדרות שלה שאמורות לעלות בעונה חדשה בקיץ הקרוב: Burn notice, Suits, Necessary Roughness, Covert Affairs, Royal Pains, White Collar, Psych ו Common Law (סדרה חדשה), . כלומר, הרשת אמורה לשדר בקיץ הקרוב 8 סדרות !!! כמובן, שקיים סיכוי שברשת ידחו את עליית סדרה אחת או שתיים לתקופת הסתיו\חורף, כפי שעשו השנה עם הסדרה Psych, אך במידה ולא יעשו זאת הרשת תוכל להרים לוח שידורים לכמעט כל השבוע ! (הרשת מעלה סדרות רק בין השעות 8 ל 10). לא לחינם מדובר ברשת הכבלים המצליחה ביותר בשנים האחרונות בארה"ב. ועוד לא התחלתי לדבר על כך שמרבית הסדרות של הרשת לא רק מצליחות, אלא גם איכותיות.

לכך שהסדרה The Firm עברה לשעת שידור שונה. זוכרים שדיווחתי לכם שזה עומד לקרות ? בכל מקרה, צחוק הגורל הוא שלמרות שרשת NBC הודיעה על הזזת שעת השידור של הסדרה מיום חמישי ליום שבת, הרי שבקנדה הסדרה דווקא מקבלת נתוני רייטינג גבוהים ולכן החליטו ברשת המשדרת הקנדית כי הם לא יזיזו את שעת השידור שלה ובכך הסדרה תשודר בקנדה יומיים לפני שהיא תשודר בארה"ב ולכן הפרקים גם יגיעו לרשת עוד לפני שישודרו בארה"ב. לפי דעתי, במידה וברשת NBC לא היו מזדרזים להפיק ולצלם את כל 22 של העונה, סביר להניח שהסדרה לא הייתה מגיעה לשדר אפילו את הפרק השמיני שלה. חומר למחשבה עבור מנהלי הרשת לגבי הפקה עתידית של סדרות, במיוחד לגבי סדרות אשר מתוכננות לעלות בחצי השני של העונה. סביר להניח שבפעם הבאה ברשת יעניקו לסדרות שלהן 13 פרקים בלבד בתור התחלה ולא יזמינו מראש 22 פרקים.

החיים לפעמים מחקים את מה שקורה בטלוויזיה. בסדרה האלופה 3 (הסדרה משודרת בשידור חוזר בערוץ "הוט בידור ישראלי").שודר בשבוע שעבר פרק בו לאחר שתום שלייפר וסער פדידה (עופר שכטר ויהודה לוי) מנסים לקנות את קבוצת "הכוח" והבעלים הנוכחי מסרב למכור להם את הקבוצה האוהדים מתחילים להתפרע מסביב לביתו של הבעלים ואז מישהו זורק אבן על הבית. ואילו בשבוע שעבר מישהו זרק רימון עשן על ביתו של הבעלים של הפועל תל אביב בכדורגל, אלי טביב, לכאורה מאחר והאוהדים של הקבוצה רוצים שהוא יעזוב אותה. נכון, עדיין לא הוכח שמדובר באוהד של הקבוצה שעשה זאת, אך הדמיון בין מה שזכינו לראות בשבוע שעבר בטלוויזיה ומה שקורה במציאות מציב בפנינו, הדמיון רב. צופי הסדרה בוודאי זוכרים שבהמשך ייזרק גם רימון הלם לתוך ביתם של תום שלייפר וילאן פדידה (עופר שכטר ועדי הימלבלוי), כאשר הבת של ליאן וסער הייתה בבית. מעניין אם בהשראת הסדרה קרו האירועים במציאות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה!