יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

בוודאי שמתם לב ש...



בסדרה The Walking Dead, הפרק השביעי והאחרון של החצי הראשון של העונה השנייה גילה (זהירות ספויילר ענק) מה קרה לסופיה. כזכור, במשך מרבית החצי הראשון של העונה השנייה חיפש הצוות אחר סופיה שהלכה לאיבוד. בפרק האחרון לפני היציאה לחופשה מתברר שסופיה הפכה לזומבית וריק נאלץ לחסל אותה. מייקל אוסיילו, כתב התרבות האמריקאי, טוען כי מותה של סופיה נקבע בשל רצון השחקנית, אשר מגלמת את דמותה, מדיסון לינטז. מתברר, שהשחקנית פנתה להפקה וביקשה שיוציאו אותה מהסדרה ולאחר שיכנועים בהפקה נענו. ברגע האחרון השחקנית התחרטה וביקשה לחזור, אך זה היה מאוחר מדי. בכל זאת, הייתה פינאלה גדולה לחצי הראשון של העונה, מעניין מה הם מתכננים לחצי השני.

הסדרה Boardwalk Empire, שהיום שידרה את הפרק האחרון של העונה השנייה שלה, מבוססת על דמויות אמיתיות. כך, דמותו של נאקי תומפסון מבוססת על דמותו של אנוך ל. גונסון. גם דמותו של ג'ימי דרמודי מבוססת על דמות של אדם שהיה קיים ולקח חלק במאורעות. דמותו של ג'ימי מבוססת על דמותו של ג'ימי בויד. אך בניגוד למה שראינו בסדרה, בויד לא היה בנו של הקומודור. מתברר שבהפקה לקחו להם חירות אומנותית ושינו חלק מסיפור הרקע. ואם כבר מזכירים את Boardwalk Empire, שמתם לב שבעונה השנייה, בניגוד גמור לעונה הראשונה, סצינות הסקס הן הרבה יותר מעודנות וגם לא משתמשים בעירום כל כך הרבה וזה לא שלא היו להם הזדמנויות. מעניין אם ניתן לזקוף עובדה חיובית זו לתגובות של צופים או להוראה של הרשת.

ואם כבר מזכירים את Boardwalk Empire, מה אתם אומרים על החזרה לעבר בכדי לספר סיפור מגוחך לגבי הסיבה לכך שג'ימי דרמודי התגייס ? על פי הגרסה ששודרה בפרק 11 של העונה השנייה מסתבר (זהירות ספויילר) שאימא של ג'ימי ניצלה את עובדת היותו שיכור וגרמה לו לקיים עמה יחסי מין. ואני שואל: מה זה צריך להיות ? נעזוב כרגע את השאלה אם באמת זה קרה במציאות (סביר להניח שלא), אבל הסיפור נשמע כל כך דפוק שאני לא יודע מאיפה להתחיל. גילוי עריות ? באמת ? אם זה באמת היה המקרה וזו הייתה הסיבה לכך שג'ימי נסע להלחם במלחמת העולם הראשונה, אז מדוע כשהוא חוזר היחס שלו לאמו הוא עדיין כה חיובי ? מדוע הוא עדיין מוכן שאמו תנשק אותו על שפתיו ? הריי על פי מצבו כשהוא תחת סמים הוא מבין שאמו היא החלק ההרסני בחייו ולכן הוא מנסה לחסל אותה. אני מבין, שרצו להראות שכאשר ג'ימי תחת השפעה (במקרה הראשון כשהוא שיכור, במקרה השני כשהוא תחת השפעת סמים) אז הוא עושה דברים מפלצתיים (במקרה הראשון: לשכב עם אמו, במקרה השני: לרצוח את אביו, אשר מנסה להגן על אמו כאשר ג'ימי מנסה לרצוח אותה). אבל באם את המקרה השני אני יכול לקבל, הרי שהמקרה של גילוי העריות מסופר בצורה כל כך טיפשית, שאני לא מאמין שהם החליטו ללכת עם הרעיון המפגר הזה.

הסדרה American Horror Story, אשר שידרה עד כה 10 פרקים בעונה הראשונה שלה, מתחילה לקבל צורה. אחרי תחילת עונה מזעזעת וגרועה במיוחד, עושה רושם שבפרקים האחרונים הסדרה מצליחה לגבש לעצמה זהות וקצת איכות. טוב שנזכרו עכשיו ולא אחרי שהיה מאוחר מדי. בכל זאת, כמות הסקס הלא נחוץ שיש בסדרה הזאת עדיין מפריע. בפרק התשיעי ניתן היה להבחין אפילו במעין סצינה לסבית, שלמי שראה את הפרק נראה שממש לא הייתה נחוצה. בכלל, הגיע הזמן שיפסיקו עם הטרנד הזה בסדרות כבלים. העובדה שמדובר ברשתות שמעניקות חופש להפקות לא אומרת שצריך להשתמש בסצינות הללו בשביל למשוך צופים. אם הסצינה נחוצה (כמו בסדרה Lost Girl) תכניסו אותה, אבל אם לא, שיעזבו אותנו במנוחה ויפסיקו להיות סדרה אירוטית לכמה דקות, זה רק מוריד מהאיכות של הסדרה. ולא חסרות דוגמאות.

הסדרה Rizzoli & Isles חזרה לחצי השני של העונה השנייה ולמרות שהרייטינג של הסדרה גבוה הרשו לי לא להתרשם. העונה הראשונה של הסדרה הייתה איכותית מאד, בעיקר בגלל שהיה לה סיפור מסגרת עם הרוצח הסדרתי שהטיל את אימתו על הבלשית ג'יין ריזולי. העונה השנייה הפכה להיות סדרה משטרתית לכל דבר. נכון, השחקניות הראשיות עושות עבודה טובה, בעיקר סאשה אלכסנדר הנהדרת, אך הגיע הזמן שיבינו שלכל סדרה צריך להיות סיפור שימשוך אותה קדימה. הסיפור לא חייב להיות למשך כל הסדרה, אלא אפילו לכל עונה, משום שכמה פעמים ניתן לראות בלשים פותרים מקרים ? יש לנו את Castle ועתה גם את Body Of Proof, שלא לדבר על Criminal Minds. בשלב כלשהו הסיפורים יחלו להימאס ויתחילו לחזור על עצמם. בעונה השנייה כבר הביאו את אחיה של ריזולי ששוחרר מהכלא, חברה מהעבר של אחיה של ריזולי, שטענה שהילד שלה הוא גם שלו, חבר מעברה של איילס שהתגלה כפושע נמלט. מה עוד ימציאו ?

קשה להבין את רשת NBC. נכון, הרשת עושה בשנים האחרונות שטות אחרי שטות, אך הפעם קשה להבין גם את המהלך הבא שלה. הרשת החליטה להעלות את הסדרה Grimm בסוף חודש אוקטובר בשל העובדה שמדובר בחג ליל כל הקדושים. החלטה טיפשית, משום שהרשת נתנה לשאר רשתות השידור לעלות עם העונה החדשה שלהן לפניה. כמו גם, לרשת ABC להעלות את Once Upon A Time, סדרה בעלת סגנון דומה, 5 ימים לפניה ב 23 לחודש. הסדרה הצליחה להתייצב אחרי 4 פרקים על 1.6 נק' מדד, אבל אז הרשת החליטה להוציא אותה לחופשה של שלשה שבועות. נכון, בסוף חודש נובמבר היה את חג ההודיה האמריקאי, אבל איך ברשת רוצים לשמר את הצופים לסדרה היחידה העונה שעוד יכולה לרשום הצלחה ? לשדר 4 פרקים, לצאת לחופשה של שלשה שבועות, לשדר 4 פרקים נוספים ואז לצאת לחופשה של שלשה שבועות לפחות בשל חופשת החגים (כחג המולד והשנה החדשה), זה יעזור לסדרה לשרוד ביום שישי הקשה ? קשה לי להאמין. רק ברשת NBC... והרשת לא מסתפקת בכך, היא גם עושה ניסיונות עם הסדרה, כאשר לאחר חופשה של 3 שבועות, היא מחזירה את הסדרה לא לשעת השידור הרגילה שלה, אלא ליום קודם לכן ובשעת שידור שונה רק בכדי לנסות ולראות אם היא תקבל נתונים טובים יותר. ניסוי שלא כל כך הצליח וסביר להניח שברשת ישאירו את הסדרה בשעת השידור הנוכחית שלה.

הסדרה X-Men זכתה לקבל גרסה יפאנית. מדובר באנימה אשר בשבועות האחרונים גם הגיעה אל הצופים דרך הרשת. אני לא יודע מדוע, אך כשאני צופה בסדרה קשה לי לקבל אותה, במיוחד לאור הגרסה המצוירת של הסדרה שיצאה בשנות התשעים והחזיקה מעמד במשך חמש עונות. יש בה משהו שלי בתור צופה קשה להתחבר אליה. יכול מאד להיות שקשה לי להתחבר לסדרות מהסוג הזה (אנימות), אבל הדמויות בקושי זזות על המסך, למרות שמדובר בסדרת הנפשה, קיים חוסר סינכרון בין תנועות הפה לקול שכביכול יוצא מהדמות, אולי משום שיכול להיות שיצרו את הסדרה עבור Voice Over יפאני ולא אנגלי. אני עדיין שומר אמונים לגרסה הקודמת של שנות התשעים, אשר הייתה, לפי דעתי, טובה מהגרסה החדשה והדי מנוכרת שניכרת לפנינו כעת.

בשבועות האחרונים התפצלו בסדרה Glee המופיעים לשתי מחנות. הראשונה, בראשות מרסדס, בריטני וסנטנה, ובשנייה כל שאר החבורה בראשות פין, קורט ובליין. ביום רביעי האחרון שודר הפרק בו התחרו 2 הקבוצות, ביחד עם קבוצה נוספת, על האפשרות להגיע לבחירות הארציות. נעזוב כרגע את העובדה שלקבוצה של מרסדס היה רק מיקס של 2 שירים והקבוצה של פין וקורט ביצעו 3 שירים. ניתן היה להבחין בצורה ברורה שהביצוע של הקבוצה של מרסדס היה הטוב יותר. אז מדוע הקבוצה של פין וקורט זכתה ? מילא בהפקה היו מראים שהביצוע של הקבוצה של מרסדס היה פחות טוב, אך לא כך היו פני הדברים. עד עכשיו אני שומע את הביצוע של הקבוצה המפסידה ל I Will Survive של גלוריה גיינור ביחד עם הביצוע ל Survivor של Destiny's Child ונפעם. אחת הגרסאות הטובות ביותר ששמעתי לשירים, והשיר של גלורייה גיינור לקוח משנות השבעים וכבר בוצעו לו מספר רב של קאברים.

ואם כבר מדברים על Glee. מהפרק הראשון של העונה השלישית, ואולי אף בפרקים האחרונים של העונה השנייה, הדמות של קווין רק הלכה והפכה אפלה יותר ויותר, מעישון סיגריות וצביעת שיער עד ניסיון להחזיר לעצמה את בתה ולנסות ולהיכנס להריון מפאק בשנית. ואילו בפרק ששודר ביום רביעי האחרון הדמות שלה הפכה אפלה יותר כאשר היא רצתה לספר למנהל על כך שפאק שכב עם שלבי, המורה של הקבוצה המתחרה. ואז, כאילו במטה קסמים ולאחר שהקבוצה שלה זוכה בתחרות פתאום היא מגלה שמה שהיא עושה זה לא בסדר ? באמת ? כך הדברים פועלים ? נו באמת, מה הצופים מבקשים: שיהיה קצת הגיון בתסריט. זה באמת כל כך קשה ? במה שהם גרמו לקווין לעשות בפרק הזה הם הפכו את הדמות שלה, שבלאו הכי הפכה מגוחכת יותר ויותר מהפרק הראשון של הסדרה לפתאטית לחלוטין. פתאום קווין רוצה ללכת לייל ? פתאם היא "גילתה את האור" ? תעשו לי טובה. העונה הזאת, למעט הברקות פה ושם, ממש בלתי נסבלת. ואני אפילו לא מתחיל לדבר על העובדה שבעשר דקות גרמו בהפקה של הסדרה לאבא של מייק צ'אנג, אדם שמרן ועיקש, להודות בפני הבן שלו שהוא טעה ושמייק צריך ללכת בעקבות החלום שלו ולהופיע. בגלל הרצון להיות חינוכיים (להיות סובלני כלפי הומוסקסואליים, להיות נאמן לאני הפנימי, ללכת בעקבות החלום ועוד...) הסדרה הופכת מגוחכת מרגע לרגע. ועוד לא הזכרתי את הזוגות המעוותים שנוצרו במהלך הסדרה.

ושאלה לסיום: מה נעשה עכשיו כאשר דון לני גבאי עוזבת את ערוץ הילדים ? כיצד נמשיך הלאה ?

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בקשר לגלי: הסדרה הזו, לדעתי כמובן, מעולם לא היתה טובה כמו שמחשיבים אותה. השירים מעולים אבל העלילה מוזרה לפעמים וממש לא רציפה. בשבילי היא זמן קצר של בידור וזהו.

בקשר לדון, מזל שטל מוסרי וקובי מחט הותיקים (עוד מזמני...)עדיין שם. וערוץ הילדים ימשיכו להביא כוכבים לשעבר שמחפשים דרך להישאר על המסך.

אנונימי אמר/ה...

איסלס צ"ל איילס.

אנונימי אמר/ה...

לפי דעתי בקשר לגלי את כל כך טועה, אם היית מסתכל נגיד על אביו של מייק, ראית שהעלילה איתו התחילה כבר אי שם בפרק השלישי , ורואים שלאט לאט הוא מתרכך ולא בפעם אחת .
אם אתה אנטי סדרה מהשלב הראשון שלה, אני זוכר פוסטים שלך נגד גלי , אז הרי תמיד תהיי אנטי סדרה ...

אנונימי אמר/ה...

אני מסכים עם 100% מהדברים שכתבת העלית אחד אחרי השני את השאלות שעלו אצלי על הסדרה. במיוחד הפריעו לי הזוגות ההזויים. דירבלאק אין שם שחקן שלא היה זוג עם שאר השחקניות ולהפך. וגם יצא מהאף שריצ'ל ופין הסתכסכו 20 פעם והשלימו בדביקות אמריקאית מגוחכת .ובדיוק מה גרם לאבא של מייק לשנות את דעתו. זה שהבן שלו הופיע יפה ??? דקה לפני. הוא לא הסכים לקחת מטינה את הדיסק של ההופעה של הבן שלו ופתאום הוא מגיע להופעה כל הכבוד !! מפיקי הסדרה חצו את כל גבולות המגוחכות הקימים הדבר היחיד שנשאר זה ביצועים מעולים לשירים וזה הסיבה היחידה שאני נאלץ לצפות בעלילה המגוחכת מידי שבוע ולראות מי יסתכסך עם מי הפעם.