יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

שקד והסרטים שלו.



Johnny English Reborn - "ג'וני אינגליש חוזר"

מאת: שקד, קורא נאמן של הבלוג.
עריכה: D1D1.


בשנת 2003 יצא לאקרנים סרט בכיכובו של רואן אטקינסון (מיסטר בין) בשם "ג'וני אינגליש". סרט שהיווה פארודיה על סרטי ג'יימס בונד ומספר אודות ג'וני אינגליש, סוכן חשאי בmi7, שנוהג לטעות בדרכים קומיות, כמו ז'אק קלוזו בסדרת סרטי "הפנתר הוורוד". הסרט זכה להצלחה בינונית מאד בקופות. רק עתה, שמונה שנים לאחר צאת הסרט הראשון, יצא הסרט השני בסדרה.

הסרט השני בסדרה מספר את המזימה של אנשי וורטקס, אשר גורמת לג'וני לחזור לסוכנות ממנה הועף בעקבות תקרית מסתורית במוזמביק חמש שנים קודם לכן.

בשעה שצפיתי בסרט הראשון, כהכנה לצפייה בסרט השני, עברה בראשי מחשבה, שהרעיון להפיק פארודיה על סרטי ג'יימס בונד הינו רעיון נכון. כשסיימתי לצפות בסרט הגעתי למסקנה, כי לא ניצלו את הפוטנציאל של הרעיון. לפי דעתי, בסרט ההמשך, ניצלו את הרעיון בצורה טובה יותר במיוחד כאשר הפארודיה הפכה כללית יותר ועוסקת גם בפארודיה על סרטים נוספים כגון "באטמן מתחיל".

בכל מה שקשור לתסריט, אני יכול לסכם אותו במילה אחת: שנון. במבט רחב יותר, אותי הסרט הצחיק הרבה יותר ממרבית הקומדיות שצפיתי בהם עד עתה, כולל סדרות. רק לשם השוואה, צחקתי בתשעים הדקות של הסרט יותר מאשר צחקתי בארבעת עונותיה האחרונות של "איך פגשתי את אמכם".

בקטגוריית המשחק, ניתן לחלק את הניתוח לשניים: רואן אטקינסון, אשר עושה עבודה יוצאת דופן, ואילו שאר השחקנים שעשו את עבודתם ותו לא. גילוי נאות: אהבתי את משחקו של אטקינסון בסדרה קודמת שלו, "מיסטר בין", וכאשר צפיתי בה לפני מספר שנים חשבתי שהוא שחקן נהדר. בימים אלו ההערכה שלי כלפיו גדלה עוד יותר ולפי דעתי הוא אחד מהקומיקאים הטובים בדורו. אך אליה וקוץ בה, אטקינסון מתאים לסוג מסוים של תפקידים, הסוג של מיסטר בין וג'וני אינגליש. בכל מקרה, מדובר בשחקן עם יכולות מדהימות.

לאחר שציינתי את הנקודות החיוביות בסרט, ניתן להצביע גם על מספר בעיות. בעיה ראשונה שאני רוצה לציין קשורה לעריכה של הסרט, אשר לפי דעתי, לא מספיק טובה. הסרט לא "זרם" ויותר מפעם אחת מצאתי את עצמי מתעצבן על כך. לאחר ניתוח ראשוני הגעתי למסקנה, שהבעיה היא לא בבימוי או בתסריט, ולכן המסקנה היא, שהבעיה נעוצה בעריכה.

בעיה שנייה שברצוני לציין היא הפסקול, שלטעמי היה גרוע. בדרך כלל צופים רבים לא מתייחסים לנושא זה, אך לי הוא צרם.

ולסיום, בניגוד לסרט הראשון בסדרה בו ניתן היה למצוא בדיחות גסות ועירום גברי. את הסרט הפכו לסרט לכל המשפחה, חלק מהבדיחות כוונו לילדים ומספר הבדיחות הגסות היה אפסי. בכך, לפי דעתי, הורידו בהפקה מהערך של הסרט.

לסיכום,
מדובר בסרט טוב מאוד עם שחקן ראשי פנטסטי.

הציון שלי:
8.5.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד על סיקור הסרט , הסרט עצמו מצויין, מצחיק ומומלץ לכולם (: