יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Reunion – האיחוד - אב המשפחה מת ולאחר מותו בתו נינה (איימי סמארט המדהימה) מודיעה לשלשת אחיה בעת קריאת הצוואה שהם עומדים לרשת מיליונים במידה וישתפו פעולה במשך שנתיים. השלשה: שוטר רב שרירים שמושעה, איש ערבויות קולני וגנב שזה עתה השתחררו מהכלא יוצאים ביחד בכדי לאתר בעל חברה שנחטף למקסיקו בכדי להשיג את כספי הפרס בסך 5 מיליון דולר ובדרך מגיעים להבנות בינם לבין עצמם.

לפי דעתי, זו לא המדיה המתאימה לסרט. אם היו שואלים אותי, הייתי מציע שיופק במקום סרט קולנוע, סרט טלוויזיה, אשר יהווה פיילוט לסדרת טלוויזיה. יש לסרט את כל המרכיבים היות ובתום הסרט השלשה מחליטים להיכנס לשותפות. בתור סרט קולנוע הוא לא מספיק איכותי, התסריט שלו בינוני במקרה הטוב, סצינות האקשן מועטות וממש לא אמינות. גם הליהוק בעייתי, במיוחד בדמות של השוטר, כאשר לקחו לתפקיד את ג'ון סנה, אשר מלבד השרירים שלו לא ראוי לזמן מסך. שאר השחקנים הראשיים (מלבד סמארט) גם לא ממש איכותיים.

אז, לראות או לא לראות ?
אם מוציאים מהמשוואה את איימי סמארט, שגם היא מופיעה בחלק קטן יחסי של הסרט, הסרט לא שווה צפייה. עצה שלי ? דלגו גם על הסרט הזה.



Griff The Invisible – גריף, הבלתי נראה - גריף, גבר שעובד במשרד במהלך היום, מעוניין להפוך ללוחם בשעות הלילה כפי שגיבורי קומיקס עושים זאת, הוא חולם בהקיץ על כך שיש לו כוחות על ומתחיל להאמין בכך. בשלב מסוים הוא פוגש במלודי, מדענית יפה וחולמנית, אשר רואה בו את הנשמה התאומה שלה.

מי שחושב שמדובר בסרט קומיקס נוסף יכול להירגע, זה ממש לא המקרה. מדובר בדרמה בלבד, אשר מביטה לתוך נשמתו של גריף ועל מערכת היחסים שלו עם מלודי. יש כמה טריקים בהם גריף נלחם נגד בריון במשרד, אך בכך מסתיימים ההקבלות לסרטי הקומיקס. בתור דרמה מדובר בסרט חביב, כאשר השחקן הראשי מוכר מאד, ראיין קוואנטן, אשר מגלם את דמותו של ג'ייסון סטקהאוס בסדרה True Blood, ועושה את עבדותו בצורה טובה מאד. התסריט יכול וצריך היה להיות באיכות גבוהה יותר, משום שהרעיון מעניין.

אז, לראות או לא לראות ?
מדובר בדרמה סבירה. חובבי הדרמות שאין להם משהו אחר לעשות יכולים לצפות בסרט. כל השאר יכולים לדלג עליו.



The Art of Getting By – סטאטוס ידידים - ג'ורג', נער חולמני, לא מסוגל להתמקד בלימודיו בשנתו האחרונה בתיכון. הוא נתקל בסאלי, נערה פופולארית, אך בתוך תוכה מרגישה כמוהו. הוא מתאהב בה, אך לא מעיז לומר לה ולכן היא יוצאת עם דסטין, המורה הרוחני שלו. ג'ורג' מחליט לשנות גישה, האם עובדה זו תעזור לו לסיים את לימודיו ולהשיג את סאלי, שדסטין רוצה לקחת אותה לטיול תרמילאים ?

מדובר בדרמת נעורים חביבה, אשר מציגה לנו שלל כוכבים: אלישיה סילברסטון, אמה רוברטס, בלייר אנדרווד ועוד... שעושים עבודה נהדרת. הרעיון נחמד, אם כי דרמות כאלה יוצאות בדרך כלל שלש או ארבע פעמים בשנה. התסריט שלה נוגע ללב והסוף די ידוע מראש. אהבתי גם את העובדה שלא ניסו לסחוט את הדרמה יותר מדי והיא מסתיימת כעבור 80 דקות בלבד.

אז, לראות או לא לראות ?
חובבי דרמות הנעורים יכולים לצפות בסרט, מדובר בדרמת נעורים יחסית טובה למה שיוצא בתקופה האחרונה, אבל לא יקרה כלום אם תדלגו עליו. עוד מספר חודשים (אולי אפילו עוד מספר שבועות) תצא דרמת נעורים אחרת.



The Hangover Part II – בדרך לחתונה עוצרים בבנקוק - ושוב החבורה מהסרט הראשון, אשר הפך את ברדלי קופר לאחד מסמלי הסקס העכשווים בהוליווד, חוזרת למסע מטורף נוסף והפעם בבנקוק. אם בסרט הראשון היה זה דאג שהתחתן הרי שבסרט השני סטו הוא זה שעומד להינשא לבחורה ממוצא אסייתי בשם לורן (ג'יימי צ'אנג המהממת). אלן (זאק גאליפיאנאקיס) מקנא בטדי, אחיה של לורן בן ה 16, שסטו מכניס לחבורה ומסממם את המרשמלו שלו, אך המזימה גורמת לכל החבורה לעבור לילה מטורף נוסף, אשר בסופו סטו נישא ללורן.

אין ספק שמדובר בשחזור של הסרט הראשון, גם אם לא חוזרים על אותן סצינות, המבנה אותו מבנה, השחקנים אותם שחקנים (כולל הופעה קצרה של מייק טייסון בסוף בסרט השני) והתוצאה בסוף הסרט היא אותה תוצאה: חתונה. אך לא לחינם אומרים שלא כדאי לחזור על אותו מהלך פעמיים ברציפות, משום שעד כמה שהמהלך מוצלח ספק אם האפקט שלו יהיה זהה בפעם השנייה, בעיקר משום שהקהל כבר מוכן לכל השינויים בעלילה שמגיעים. דווקא הדברים הקטנים ששונו הגעילו אותי כגון המראה של קוף מעשן, שאני מתפלא שארגוני בעלי חיים לא יצאו נגד הסצינות הללו וכן, העובדה שסטו נכנס למכון של "ליידי בויז" (גברים עם חזה נשי אבל אבר מין גברי) ושוכב עם אחד מהליידי בויז. אותי זה לא הצחיק, אלא הגעיל. נכון, מדובר בבנקוק, אבל בכל זאת זה היה מגעיל... היו מספר קטעים שגורמים לצופה לצחוק, אבל אין בכלל ספק שלא באותה הנאה שהסרט הראשון עשה זאת. לפי דעתי, היו חייבים לשבור את המבנה של הסרט הראשון וליצור משהו חדש, אך אני מבין את הרעיון של ההפקה: למה לא לנסות לסחוט עוד כסף מההצלחה של הסרט הראשון ?

אז, לראות או לא לראות ?
מדובר בקומדיה סבירה של 95 דקות סבירות עד בינוניות. עדיין מדובר בקומדיה טובה יותר מהרבה קומדיות שיצאו בתקופה האחרונה, אך הרבה פחות מהסרט הראשון. אז, כן, אפשר לראות, אבל אל תפתחו ציפיות, לא מדובר בסרט גדול.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

D1D1, בקשר לעתיד הבלוג
אתה לא יכול לשים פרסומות שהן לא של גוגל? כמו הפופ-אפים הקופצים האלו שיש בהמון אתרים?