יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

פינת D1D1 רואה סרטים.

Faces in the Crowd – פנים בהמון - מילה גובוביץ' מגלמת אישה, אשר לאחר שהיא חוזה ברוצח מפורסם רוצח את קרבנותו האחרונה, מותקפת באכזריות וכאשר היא מתעוררת היא מגלה שהיא סובלת ממחלה בה היא לא יכולה לזהות פרצופים, בכל פעם שהיא מביטה בפרצוף של אדם היא רואה פרצוף של מישהו אחר. הבעיה מחמירה מאחר והרוצח עדיין בעקבותיה ולמרות שהיא זוכרת את פניו היא לא יכולה לזהות אותו והוא מתחיל להתעולל בה.

מבחינתי, לסרט יש 2 בעיות קשות: מילה גובוביץ', בעברה אחת מסמלי הסקס ושבשנים האחרונות כיכבה בסרטי אקשן, ממש לא לא מתאימה לשחק במותחנים פסיכולוגיים מהסוג הזה, טון הדיבור שלה במהלך הסרט מעצבן לחלוטין. בעיה נוספת היא, שלמרות שלכאורה הרעיון נשמע נחמד, בשלב כלשהו די נמאס מכל התחלופה של כל הפרצופים.

אז, לראות או לא לראות ?
לפי דעתי, עדיף לדלג על הסרט. מדובר בסרט ארוך (100 דקות), אשר בשלב מסוים יותר מעצבן ממעניין.



The Debt – החוב – 3 סוכני מוסד נשלחים בשנת 1966 לחטוף לישראל מדען נאצי, אשר ביצע זוועות ביהודים בזמן מלחמת העולם השנייה במחנה השמדה. המשימה משתבשת ולאחר שהמדען בורח מאחזקתם, הם מחליטים לשקר ולהגיד שחיסלו אותו ו"טיפלו" בגופתו. בשל כך הם הופכים לגיבורים, אך שלשים שנה לאחר מכן מתברר שהמדען צץ שוב והדמות הראשית ניצבת בפני דילמה: האם לחסלו ובכך לשמר את השקר שלהם, או להביאו לישראל ובכך להסתכן בחשיפת האמת.

מדובר בגרסה אמריקאית לסרט הישראלי, אבל לא אעסוק בהשוואות. כאשר בוחנים את הסרט ניתן לראות את הלן מירן בתפקיד הראשי ואף אחד לא יכול לומר עליה מילה רעה, אם כי אי אפשר לומר שזהו תפקיד חייה. עוד יום בעבודה. לפי דעתי, הרעיון מעניין, אבל ניתן היה ליהנות מהסיפור במדיה אחרת: בתור ספר. למרות שלכאורה מדובר בסוכני מוסד ובחטיפה, הרי שמדובר יותר בדרמה פסיכולוגית מאשר בסרט אקשן (אפילו שיש מעט סצינות אקשן). התסריט סביר בלבד ואם זה היה תלוי בי, לא היו מתחילים מההווה וחוזרים אחורה, אלא מתחילים בשנת 1966 וממשיכים באופן ליניארי.

אז, לראות או לא לראות ?
לא מדובר בסרט רע, אבל גם לא ביצירת מופת. סרט סביר, שאולי לדור הנוכחי, שמחפש סרטי אקשן יותר מדרמות פסיכולוגיות, יהיה קשה יותר לצפות בו. לפי דעתי, אפשר להעביר שעתיים עם הסרט, אך לזכור שמדובר בדרמה ולא בסרט אקשן.



Cowboys & Aliens – הפלישה למערב - גבר מתעורר במדבר בתקופת המערב הפרוע של ארה"ב ללא זיכרון, כאשר הוא מגיע לעיירה הוא מגלה שהוא מבוקש, אך לפני שהוא מוסגר לעלייה לעמוד למשפט, חוצנים תוקפים את העיירה וחוטפים חלק מהאנשים. המבוקש מצטרף לאנשיי העיירה, שהולכים להציל את אהוביהם ושכניהם.

לסרט יש מספר שמות מוכרים: דניאל קרייג, האריסון פורד ואוליבייה ויילד, אך הסרט עצמו די משעמם. יש הרבה סצינות של קרבות, אך התסריט ברובו די טיפשי וגורם לצופה לפזול לאפיקים אחרים וצריך לציין שמדובר בסרט ארוך מאד (כשעתיים ורבע). לפי דעתי, מדובר בהרבה רעש בלי הרבה תוכן, וחבל משום שלקחו שני ז'אנרים מוכרים ומוצלחים (סרטי ה"חוצנים" והמערבונים) וביזבזו אותו על מוצר היברידי די גרוע, למרות הכוכבים המעטרים אותו.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. בזבוז זמן שלא יחזור.



Blitz – בליץ - ג'ייסון סטאת'אם מככב כבלש משטרה קשוח, שלא בוחל להשתמש באלימות ואף הופך לסנסציה תקשורתית בשל העובדה שהכה 3 גנבי מכוניות צעירים, שניסו לשדוד גם אותו. סטאת'אם משתף פעולה עם שוטר הומוסקסואל, שהייתה לו גם התפרצות דומה, בכדי להפיל רוצח סדרתי, אשר המטרות שלו הם שוטרים.

מדובר בסרט שראינו כמותו כל כך הרבה פעמים, ועכשיו נשאר לשאול: האם התסריט שלו איכותי ? התשובה ברורה מאד וניתן לקבל אותה כבר לאחר רבע של צפייה: לא. גם הליהוק לא ממש מתאים. נכון, סטאת'אם בדרך כלל משחק בסרטי אקשן, אך הסרט הזה מהווה יותר מותחן מסרט אקשן. יש בו קטעי אקשן, אך במהות הוא יותר פסיכולוגי ולכן היה עדיף לקחת שחקן אחר שלא מזוהה כל כך עם סרטי אקשן, יש ציפיה מהשחקן, ציפיה שאולי מתממשת בסצינות הפתיחה והסיום, אך בשאר הסרט מדובר באכזבה. גם הדיאלוגים ברמה נמוכה מאד ולא תורמים לעלילה. לא עוזרת העובדה שבסרט גם מגלים מיהו הרוצח כבר לאחר חצי שעה. היתרון היחיד של הסרט הוא, שהוא מסתיים לאחר 90 דקות.

אז, לראות או לא לראות ?
דלגו על הסרט. סתם בזבוז זמן.

תגובה 1:

גיל אמר/ה...

אז בעצם אין פה שום סרט ששווה באמת לראות? סתם בזבזת כ-10 שעות... P:
את האמת, אני למדתי לסמוך על הבלוג וטוב שהמלצת לא לראות כי באמת אני אוהב סרטים ואין לי זמן לבזבז על כאלה שאינם מוצלחים (למרות שראיתי שניים מהם כבר...)
בכל אופן, אין איזה סרט טוב שאתה יכול להמליץ עליו? נראה כאילו הכל זבל בתקופה האחרונה..

תודה כרגיל :]