יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Grimm, The Vampire Diaries, Young Justice, Glee, Unforgettable, Grey's Anatomy, Nikita, Revenge, Once Open A Time ועוד...

נתחיל עם שאלה לגבי Grimm:

מה זה, למה משדרים כל יום את Grimm ?



תגובה:

ברשת NBC החליטו לנסות שעת שידור חדשה לסדרה ולראות באם יזיזו אותה לשעת שידור שלא ביום שישי היא תוכל להניב נתונים טובים יותר ולכן לפני כעשרה ימים ניסו אותה בשעת שידור של יום חמישי, אך הניסיון לא צלח מאחר והסדרה השיגה את אותם הנתונים שהיא משיגה ביום שישי. נכון לעכשיו, לא צפויים שידורים נוספים מלבד שעת השידור הרגילה ביום שישי.

נעבור לסדרה The Vampire Diaries:

איזה עונה של יומני הערפד יותר טובה לפי דעתך ?



תגובה:

באופן אישי, אהבתי יותר את העונה הראשונה (לא ראיתי עדיין את העונה השלישית), היה בה משהו בוסרי ויחסית חדש. בעונה השנייה היא הפכה יותר לאופרת סבון ופחות אותנטית. למרות שהיא עדיין ממכרת.

ועכשיו, שאלה לגבי Young Justice:

אתה יכול להגיד מתי בדיוק בינואר ישודרו הפרקים של הסדרה Young Justice ?



תגובה:

לצערי, אין עדיין תאריך מדויק. כאשר יהיה אשמח לפרסם אותו.

יש גם התייחסות למה שכתבתי לגבי הסדרה Glee בפינת "בוודאי שמתם לב ש..." האחרונה:

לפי דעתי בקשר לגלי אתה כל כך טועה, אם היית מסתכל נגיד על אביו של מייק, ראית שהעלילה איתו התחילה כבר אי שם בפרק השלישי , ורואים שלאט לאט הוא מתרכך ולא בפעם אחת .
אם אתה אנטי סדרה מהשלב הראשון שלה, אני זוכר פוסטים שלך נגד גלי , אז הרי תמיד תהיי אנטי סדרה ...



תגובה:

לצערי, אני לא מסכים. נכון, אני לא חושב שהסדרה איכותית, אבל כאשר אני מבקר כל סדרה אני מנתח אותה ביחס לאותה נקודה. עובדה היא, שלא אהבתי את התחלת הסדרה American Horror Story, אבל בפרקים האחרונים היא הפכה איכותית יותר ולכן ציינתי זאת בפינה. גם לגבי Glee ציינתי כאשר בוצעו שירים יפים, כולל באותה פינה בה הגבת, כאשר ציינתי לטובה את הביצוע של הבנות. לגבי אבא של מייק, גם בפרק שציינת הוא היה אנטי הבחירה של מייק בריקוד ואף התנכל למייק ואמו בשל כך, וגם בתחילת הפרק הוא המשיך בקו הזה ולכן ההשתאות שלי היא שבעשר דקות הוא כביכול שינה את דעתו.

יש גם שאלה, לגבי סדרה, שאין לגביה הרבה שאלות, Unforgettable:

אני לא מבין איך עם 11.3 מיליון צופים זה לא מספיק ? היא מהתוכניות עם הכי הרבה צופים כמעט.



תגובה:

כבר ציינתי יותר מפעם אחת: למספר הצופים הכללי אין שום ערך !!! אני מצרף אותו משום שביקשו ממני לעשות זאת, אם זה היה תלוי בי הייתי מפרסם רק את נק' המדד, האלמנט היחיד שחשוב בנוגע לגורל הסדרה, כאשר היא צריכה לקבל אישור לחידוש. במקרה שלה היא קיבלה רק 2.2 נק' מדד בפרק האחרון לפני הפגרה ואילו נתונים שלא יאפשרו לה חידוש ברשת CBS. אם היא הייתה משודרת ברשת NBC המצב היה שונה, אך ברשת CBS לא מחדשים עם נתונים כאלה.

שאלה נוספת היא לגבי Grey's Anatomy:

איזה מספר פרק יהיה הפרק המיוחד באנטומיה ?



תגובה:

כרגע כל מה שידוע הוא, שהפרק ישודר במהלך חודש פברואר, אין כרגע תאריך מדויק לשידור או את מספר הפרק. כאשר יהיה אשמח לפרסם.

שאלה, על סדרה שמחכה לחזור, Cougar Town:

קוגר טאון כבר חזרו לעונה 3? אם לא מתי הם חוזרים ?



תגובה:

לא, הסדרה עוד לא חזרה, היא אמורה לשוב בחודש מרץ או אפריל 2012. אולם במידה והסדרה החדשה Work It תהיה נפילה מבחינת נתוני הרייטינג, קיים סיכוי שהיא תחזור קודם לכן.

רשת ABC מככבת השבוע בפינה. להלן שאלה על Once Open A Time:

אם היה היה פעם יורדת כל פעם יכול להיות שבכל זאת תהיה עונה 2 ?



תגובה:

עוד מוקדם לנסות לנחש. בקרוב מאד אפרסם את לוח ההערכות שלי לגבי העונה הבאה ואתייחס גם לסדרה הזאת. בינתיים רק אומר: עדיין, אין ממה לחשוש.

ועכשיו, נעבור לשאלה על סדרת כבלים, Teen Wolf:

את מי השחקנית שיחקה בringer ?
השחקן השני הוא לא מסודות ההתבגרות ?



תגובה:

גייג' גוליטלי שיחקה בסדרה Ringer את טסה באנר. ולגבי סינקוא וולס, אכן, הוא שיחק ב"סודותיה של נערת טיפש עשרה" את דמותו של דניאל.

יש גם מי שהתעניינו בעתיד הבלוג:

מה קורה עם עתיד הבלוג כי ראיתי שהוצאת את הספירה לאחור וגם את הפרסומות של גוגל אז מה קורה ?



תגובה:

ניסיתי שוב את הפרסומות של גוגל, אבל הם החליטו לסגור לי את החשבון, כך שלא היה טעם להמשיך איתם. לגבי הספירה לאחור, החלטתי שזה לא יהיה יפה כלפי הקוראים לעשות זאת שוב. זה נראה כמו משחק לאחר שעשיתי זאת פעמיים ובסוף דחיתי את ההחלטה. ולכן, כאשר אסגור את הבלוג זה יקרה ללא התראה מוקדמת. נכון לעכשיו, יש לי תוכניות לסגור את החודש והכוונה שלי היא בתחילת חודש ינואר להפסיק לעדכן.

לאהרון היו מקבץ שאלות:

1. סוכן מחוק, יהיה לה עוד עונה?

2. צווארון לבן, יהיה פרק 11?

3. יש מידע על קיק אס 2?

4. השחקן מTeenWolf זה קייל מקייל XY?



תגובה:

1. כן, תהיה עונה שביעית שתעלה בחודש יוני 2012. אין עדיין תאריך מדויק.

2. כן, הסדרה חוזרת בפרקים חדשים החל מה 17 בינואר 2012.

3. נכון לעכשיו, אין תכנון להפיק את הסרט השני. לאחר שהסרט יצא חשבו לעשות זאת, אולם התוכניות הוקפאו.

4. לא, מדובר בשחקנים שונים. בקייל XY שם השחקן מאט דאלאס. ב Teen Wolf שם השחקן הוא טיילר פוסי.


עכשיו נעבור לשאלות שהגיעו במייל:

גם השבוע יש שאלה לגבי ניקיטה:


אני חושב להמשיך את ניקיטה אך עלי לדעת מה הסיכויים שלה להמשיך לעונה נוספת כי אחרי הכל ל-CW יש חוקים משלה.



תגובה:

בסוף החודש אפרסם את לוח ההערכות המעודכן שלי. כל מה שאני יכול להגיד עד אז זה שהמצב שלה קצת מסובך ולא כל כך טוב.


יש גם מקבץ שאלות שהגיעו במייל:

1. ראיתי את הסדרה "טירוף בבית" והיא הייתה סדרה טובה יחסית. למה ביטלו אותה?

2. אני רואה כל פעם את נתוני הרייטינג ואני רוצה להבין סוף סוף מה עדיף/חשוב. נקודות מדד או מס' צופים ?



תגובה:

1. אני מניח שהכוונה היא לסדרה War At Home (אנא אמרו לי אם לא מדובר באותה סדרה), אשר שידרה 2 עונות בשנים 2006-2005. סדרה זו נקטלה על ידי המבקרים ובעונה השנייה גלשה בנתוני הרייטינג כאשר נפלה מ 7.2 מיליון צופים בממוצע לעונתה הראשונה היא הניבה בעונתה השנייה 4.9 מיליון צופים בלבד. לצערי אין לי את נק' המדד ולכן אני לא יכול למסור אותם, אך נתונים אלו ככל הובילו לביטולה, משום שבדרך כלל נפילה במספר הצופים מוביל גם לנפילה בנק' המדד.

2. כבר ציינתי בתשובה קודמת: אין ערך למספר הצופים הכללי, אלא רק לנק' המדד.

להלן מקבץ של 2 שאלות נוספות שהגיעו במייל:

1. מה דעתך על הסדרה נקמה שמדורת כעת?

2. הסדרה נזקים קיבלה גם עונה חמישית ?



תגובה:

1. ברמה העקרונית מדובר בסדרה חביבה. מפאת חוסר זמן לא יצא לי להתעמק בה (אעשה זאת בקיץ), אך ממבט ראשון היא נראית לי סדרה נחמדה להעביר איתה את הזמן. אבל אני קצת משוחד, אני אוהב את השחקנית הראשית מפרויקטים קודמים שלה.

2. כן, Damages קיבלה עונה שנייה והיא תשודר בקיץ 2012 ברשת Direct Tv.

הגיעה במייל גם שאלה לגבי סדרה ישראלית:

רציתי מאוד לדעת מה דעתך על הסדרה פולישוק והאם יש סיכוי\דיבורים על עונה שלישית ?



תגובה:

לטעמי מדובר בסדרה טובה ואיכותית עם שחקנית נהדרים. לגבי עונה שלישית, אין שום מידע שמגיע מהזכיינית, קשת. מבחינת נתוני הרייטינג, הסדרה הניבה נתונים טובים, אם כי נפלה מעט לעומת העונה שעברה (20.6 בעונה הראשונה לעומת 19.6 בעונה השנייה), כך שעונה שלישית היא אפשרית. אך גם אם יזמינו עבורה עונה שלישית ייקח זמן רב עד שהיא תגיע למסכים מכיוון שכתיבת הפרקים לוקחת זמן רב, גם בהשוואה לסדרה ישראלית (כשנתיים לכל עונה).

שאלה נוספת שהגיעה במייל התייחסה לסדרת כבלים אליה התייחסתי בפינה בקודמת:

מה דעתך על הסדרה "גיהינום על גלגלים" ? אם לא יצא לך לראות אותה , מה תוכל להגיד על פי הנתונים שהיא הניבה ביחס לרשת המשדרת אותה? הם טובים\גרועים?



תגובה:

כפי שעניתי בפינה של השבוע שעבר, עדיין לא יצא לי לצפות בה ולכן אני לא יכול להגיב לגביה, כשאצפה אפרסם את דעתי, ואני צפוי להתחיל לצפות בה. מתי ? זו כבר שאלה אחרת. לגבי נתוניה, היא מניבה נתונים טובים מאד עבור הרשת. יכול להיות שעזרה לכך העובדה שהיא שודרה אחרי הלהיט של הרשת, The Walking Dead. אם הכוונה היא, האם הנתונים מספיקים לקבל עונת חידוש לעונה נוספת ? התשובה היא: כן, על פי הנתונים בלבד מגיע לה עונה נוספת.

ולסיום 2 הערות:

1. מחר יפורסם "שלב סיכום עונה" לסדרה בריטית וביקורת על החצי הראשון של העונה הנוכחית של סדרה מרשת ה CW. נחשו באילו סדרות מדובר ?

2. פינת D1D1 שתוכננה להתפרסם מחר נדחית שוב, והפעם ליום שני הבא.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על התשובות!
יש לי רק שאלה אחת , למה אתה מתכנן לסגור את הבלוג?
לפי מה שאני יודע הוא מאוד פופולרי ונצפה , אז זה כנראה בגלל בעיה אישית?
אתה לא חייב לענות עליה , ואני לא מתכוון לחדור לפרטיות שלך , פשוט אני נכנס לבלוג מדי יום ונהנה לקרוא את כל הפרסומים שלך..וחבל יהיה לי, אם תסגור אותו =[

ניר אמר/ה...

לגבי "פולישוק": אחרי העונה הראשונה, "קשת" הזמינה שתי עונות נוספות, כך שעונה שלישית כלולה בזה. כתיבת התסריטים כבר החלה מזמן (אבל שמואל הספרי לוקח את הזמן).

בכלל, "קשת" קיבלה בשנים האחרונות החלטה אסטרטגית להתחיל לעבוד כמו בארצות הברית...
מספר פעמים התראיינו בכירי החברה, גם ממחלקת התוכן, והסבירו שהם מקווים להפיק עונות חדשות כל שנה, כפי שקורה בארה"ב.

הם גם התחילו לקבל החלטות לגבי עתיד הסדרות.
אם בעבר כמעט כל הדרמות היו חד-עונתיות, הרי שבשנתיים-שלוש האחרונות, בזכיינית החליטו להזמין עונות נוספות לסדרות שלהם.
כך למשל "חטופים" ו"פלפלים צהובים", שהיו במקור סדרות בודדות, קיבלו עונה נוספת. גם "חיים אחרים" ששודרה בסתיו שעבר קיבלה עונה נוספת.
בקרב הקומדיות היא גם כן הזמינה עונות נוספות כפי שהיה עם "עבודה ערבית", "רמזור", "פולישוק" והסדרה של קיציס ופרידמן.

וכל זה שינוי מגמה, כי מי שמכיר את הטלוויזיה הישראלית יודע שאנחנו רחוקים שנות אור מהדרך בה עובדת התעשייה בארצות הברית. אין כאן המשכיות לסדרות ובוודאי לא עונה חדשה כל שנה... אז הנה, אולי יתחיל להגיע שינוי קטן ומבורך בדרך לשם.

אבל הבעיה היא שבחודשים האחרונים חל משבר עמוק מאוד בשוק הפרסום והרבה חברות הפסיקו את פרסומן בערוצי הטלוויזיה בעקבות המחאה החברתית. כל זה גרם למשבר כלכלי לערוצים המסחריים ובתגובה הם דחו הפקות רבות.
כמו כן המצב של ערוץ 10 לא מזהיר, בלשון המעטה, וגם זה משפיע על השוק.

כך שלמרות הכל יהיה קשה במיוחד ל"קשת", הזכיינית החזקה ביותר, לדבוק בדרך החדשה שלה.

ofek_g אמר/ה...

תודה על התשובה על השאלות ששלחתי במייל בנוגע ל"טירוף בבית".

Yael אמר/ה...

ניר, איך אתה יודע שפלפלים צהובים קיבלה עוד עונה?

אנונימי אמר/ה...

SKINS אולי? מקווה שכן

ניר אמר/ה...

ליעל - זה פורסם עם סיום העונה הראשונה.

אנונימי אמר/ה...

בבקשה אל תסגור את הבלוג שלך :(
אפילו רק תעדכן פעם ב.. על חידושים/ביטולים של סדרות