יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

תגובה: התייחסות של D1D1 לביקורות של הקוראים על ניתוח "שלב סיכום עונה" שנעשה לפני כשבוע לסדרה The Vampire Diaries.



רציתי להתייחס לביקורות על הניתוח שהענקתי לסדרה The Vampire Diaries ב"שלב סיכום העונה" שפירסמתי בשבוע שעבר. כפי שחשבתי, הסדרה קיבלה מגוון ביקורות (מעניין מה יקרה מחר כאשר אפרסם את הביקורת לעונה הרביעית של "צ'אק").

נועה ציינה שמבחינתה זה לגיטימי שבת יכולה להתלבט בין שני גברים, בדיוק כפי שעושים לגבר שמתלבט בין שתי נשים.

לכך אני עונה:

כבר ציינתי שאין לי בעיה מבחינה עקרונית שאישה מתלבטת בין שני גברים (למרות שאני לא אוהב את המשחק הזה גם כאשר עושים זאת לגבר עם 2 נשים), מה שהפריע לי הייתה העובדה שהיא מתלבטת בין שתי אחים. לי זה נראה מגעיל.

מאיה ציינה ש"לדעתי למרות שזה שני אחים ,ויש בזה משהו לא מוסרי זה לא יוצר משהו כל כך רע ,אולי חוץ מבפרק האחרוןכשסטפן עוזה בשביל דיימון ."

לכך אני עונה:

זו בדיוק הבעיה, שזה לא מוסרי ולא יפה. אם זה לא מוסרי זה אומר שקשה למצוא לכך הצדקות. תחשבי על זה, שהיית יוצאת עם מישהו ואחותך הייתה מפתחת רגשות כלפי החבר שלך ואף מנשקת אותו, כפי שקרה בפרק האחרון של העונה השנייה. אני יודע שלי זה היה מפריע אם אחי היה עושה לי דבר כזה, הייתי נגעל מאחי ומהאישה שאני אוהב, ולכן זה גם מפריע לי לראות את זה על המסך.

מאיה מוסיפה וטוענת ש"למרות שהיא אופרת סבון לדעתי היה טובה,כי הם מצליחים להוסיף עניין חוץ מי מי יהיה עם מי ."

לכך אני עונה:

זה בדיוק מה שציינתי, שכאשר מבינים שמדובר באופרת סבון מגלים שמדובר בסדרה מהוקצעת. גם ציינתי בכתבה ש"הוא (קווין ויליאמסון, יוצר הסדרה) יצר סדרה שהעלילה בה מותחת מאד ולאחר שהפרק מסתיים הצופה להוט לראות פרקים נוספים של הסדרה. אבל הסיפור היה צפוי." כך שבנקודה הזאת אין מחלוקת בינינו.

ולבסוף מאיה מעירה לגבי ג'וזפה מורגן: "אני לא מסכימה לדעתי הוא מוסיף הרבה לסדרה בגלל שהוא ככה, מוסיף בעיקר פחות כובד ויותר הומור ,כמו דיימון שלצערי קצת מיטנו בעונה השלישית ." להערה הזאת, נוספות הערות נוספת מקוראים: "לא מסכים איתך לגבי קלאוס.. בעונה השלישית הוא משחק מעולה והוא באמת מתנהג כמו ערפד אכזרי (לעומת דיימון שדי דפקו). תמצא לי דבר אחד רע בפרק 9 בעונה השלישית, שרובו היה מבוסס על קלאוס ומייקל. הסיפור של הפרק היה גאוני והמשחק היה מעולה." וכן, "בקשר לקלאוס, לדעתי הוא משחק מעולה. הוא מוסיף המון בעונה השלישית."

לכך אני עונה:

ראשית, וכפי שציין שקד בתגובות, בשל עומס בצפייה בסדרות, זה עתה סיימתי לראות את העונה השנייה בלבד, את העונה השלישית יהיה לי זמן לראות רק בחודש יוני, כאשר כל העונה הנוכחית תסתיים. אבל, אני לא נסוג מהביקורת שהשמעתי על השחקן. לפי דעתי, ועל פי צפייה בעונה השנייה בלבד, מדובר בשחקן טוב, שלא מתאים לטלוויזיה כי אם לתיאטרון. מצטער, זו הדעה שלי. יכול להיות שהמצב משתנה בעונה השלישית, אבל נכון לעכשיו אני דבק בביקורת שלי.

הערה נוספת שקיבלתי הייתה לגבי הביקורת שהטחתי בנינה דוברב, על כך שהיא לא מצליחה להעביר את הדמות של קתרין בצורה טובה על המסך. בהערה טוענים כי "האופן בו אתה מעביר ביקורת על השחקנית שמגלמת את אלנה, נינה, שמשחקת גם את קת'רין, גורמת לזה להראות כאילו אתה ממש שונא את השחקנית".

לכך אני עונה:

כבר ציינתי יותר מפעם אחת, ואפילו בביקורת לעונה הראשונה, שנינה היא אחת השחקניות הכריזמטיות והמוכשרות בדור שלה. אבל למרות שאני חושב שמדובר בשחקנית מוכשרת ויפה, זה עדיין לא אומר שאני חושב שהיא תצליח בכל תפקיד. את התפקיד של אלנה היא מצליחה, לפי דעתי, להעביר בצורה מושלמת. אך בכל מה שקשור לדמות של קתרין, היא לא מצליחה לעשות זאת בצורה טובה. הסיבה ? לפי דעתי, גילה הצעיר מונע ממנה לגלם דמות של ערפדית בת מאות שנים. צריך לזכור שאיאן ופול (סטפן ודיימון) סובבים סביב גיל ה 30 ולכן, קל להם לגלם דמות של ערפד מבוגר יותר, יש להם ניסיון גדול יותר על המסך וזה ניכר. נינה עדיין לא מצליחה להעביר את הדמות של קתרין בצורה טובה. מצטער, אבל זו דעתי.

לסיכום, אולי קוראים לא הבינו אותי עד הסוף: אני חושב שמדובר באופרת סבון, אבל אופרת סבון מהוקצעת, שמעבירה לקהל הצופים שלה סדרה מהנה ובעיקר מותחת. היו לי מספר נקודות שרציתי להבהיר בנוגע לסדרה שהפריעו לי וזה בדיוק מה שעשיתי: המשחק של ג'וזפה מורגן, ההתלבטות של הדמות הנשית הראשית בין שני אחים, העובדה שנינה דוברב מגלמת 2 דמויות בסדרה, ושאת דמות אחת, קתרין, היא לא מצליחה להעביר בצורה טובה. אבל עדיין, לא לחינם מדובר בסדרה המצליחה ביותר עבור רשת ה CW: היא בעיקר ממכרת.

2 תגובות:

אהרון אמר/ה...

אהבתי את התשובות, אבל אני עדיין לא מסכים איתך לגבי קלאוס.

בקשר לסדרה בניחוש חוקר, מה הולך איתה? אני ממש לא מעודכן לגביה.

ומחכה לסיכום על צ'אק שלדעתי נהרסה לגמרי.

נהנה לקרוא פה, מקווה שתמשיך עם הבלוג.

אנונימי אמר/ה...

מה זה בכלל מהוקצעת ?