יום שבת, 2 באפריל 2011

שלב סיכום עונה: Silk – עונה ראשונה: עוד סדרת עורכי דין.


תודו שלא יצא לכם כבר הרבה זמן לראות סדרת דרמה בריטית שעוסקת בעורכי דין. בשבועות האחרונים חזינו בסדרה הבריטית הזאת, אשר מציגה עורכי דין, אשר עושים כמעט הכל בכדי להשיג את המינוי של "מועצת המלכה" (Queen's Counsel - דרגה גבוהה יותר בעריכת דין).
הסדרה מתמקדת במרתה קוסטלו, עורכת דין מבריקה, לעיתים החוכמה שלה עולה לה ביוקר, אשר מגינה על הקליינטים שלה בחירוף נפש. אחד הקליינטים שלה מפתח אובססיה לגביה, אובססיה שתעלה לה ביוקר.
דמות נוספת שמתמקדים בה היא של בילי לאמב, עורך דין טרי וחסר אמצעי, אשר מצוות למרתה בכדי שתחנוך אותו ומהר מאד מתברר שהוא נואם מצטיין בעל עתיד גדול.
בדרך כלל בסוג סדרות כאלו קל להשוות את הסדרה לסדרות האמריקאיות. במידה ואעשה זאת גם הפעם הסדרה הזאת לא כל כך מצליחה להגיע לרמה של הסדרות האמריקאיות. עובדה זו הפתיעה אותי לרעה משום שהדרמות הבריטיות בדרך כלל טובות מהאמריקאיות. הסיבה לרמה המעט נמוכה היא דווקא האלמנט שבו הבריטים ידועים בו: התסריט. התסריט של הסדרה הוא בינוני במקרה הטוב והכיוון שלו ברור מאד מתחילת הפרק.
מבלי לגלות יתר על המידה על העונה בת השישה פרקים אפשר לומר שהעלילה פשוטה מאד, לא מותחת, צפויה ואף ראינו אותה במספר סדרות עורכי דין קודמות. גם ההתפלספויות בבית המשפט לא מביאות בשורה חדשה.
האלמנט היחיד שניתן להצביע עליו כאלמנט חיובי הוא המשחק. אין ספק שהאלמנט הזה לא מאכזב ובכך קיימת הוכחה כי גם כאשר התסריט בינוני עדיין להצביע על העובדה שהשחקנים הבריטים, לפחות בסדרה הזאת, הם ברמה גבוהה. כמו כן, היה נחמד לראות שוב את נטלי דרמור (The Tudors) באחד מהתפקידים הראשיים.
אז, לראות או לא לראות ?
לא הסדרה הכי טובה שראיתי ולכן, אם אתם מעדיפים סדרות עורכי דין הייתי ממליץ להסתפק ב The Good Wife, אם יש לכם 6 שעות פנויות (כל פרק הוא באורך של שעה) בלי שום אופציה אחרת ניתן לצפות בה, אבל לא ממש חייבים.

Share on Facebook

אין תגובות: