יום שני, 1 בנובמבר 2010

שלב סיכומי עונה: Supernatural, עונה חמישית: עונה אחת יותר מדי.


מעריצי הסדרה בוודאי זוכרים שהסדרה נועדה להיות משודרת במשך 5 שנים. העונה החמישית הייתה אמורה להוות סגירת מעגל. היות ואנו כבר יודעים שהעונה השישית משודרת בימים אלו בארה"ב ניתן להסיק שבהפקה לא עמדו בתכנון המקורי. אבל במאמר הזה עדיין לא אתמקד בעונה השישית, אלא בעונה החמישית שהסתיימה בחודש מאי.
בואו נתחיל עם הרעיון הכללי. הרעיון הוא שסאם ודין נועדו מלכתחילה לשמש ככלים של המלאכים לוציפר ומייקל למאבק האחרון של הטוב (מייקל בגופו של דין) ברע (לוציפר בגופו של סאם). השניים מנסים להימנע במשך כל העונה מהגורל שמצפה להם. לבסוף, אחד מהם מצליח אבל יש לכך מחיר...
ברמה הכללית מדובר ברעיון טוב, מי לא אוהב מלחמה של הטוב ברע, הבעיה נוצרת במעבר מרעיון לתסריט.
אחרי ארבע עונות של מסע צופי הסדרה מרגישים שמגיעים לשיא של הסדרה כש"הלשון קצת בחוץ". קיימת הרגשה של מריחת הסיפור מעט יותר מדי. וזה קצת בעייתי, היות וזו אמורה להיות העונה הכי טובה. אני מצטער, אבל זו ממש לא העונה הכי טובה.
ג'נסן אקלס וג'ארלד פאדלקי ממשיכים לסחוב את העונה החמישית אבל נראה על הפנים שלהם שזה לא אותו דבר. החיוך נמצא שם והם ממשיכים לשחק במקצוענות גמורה אבל אין את אותה חדוות משחק כפי שניתן היה לראות מהם בעונות קודמות. אפילו העונה הרביעית הייתה טובה יותר.
אז, לראות או לא לראות ?
היות ומעריצי הסדרה בוודאי חיכו לרגעים הללו מהפרק הראשון של הסדרה אז הם בוודאי ייהנו ממנה. לא רק שהם יצפו בעונה הזאת, אלא שהם בוודאי שמחים שהסדרה המשיכה לעונה שישית. לא ניתן לומר שמדובר בעונה גרועה, אבל בשביל סדרה שעובדת במשך למעלה מ 80 פרקים, בכדי להגיע לישורת האחרונה, הייתי אומר שמדובר, בצורה יחסית, בעונה מאכזבת. היו פה ושם פרקים טובים יותר אבל זה עדיין לא מספיק טוב.
לסיכום, ניתן לראות את העונה הזאת, אבל אל תצפו ממנה ליותר מדי, היא לא מתעלה לרמה גבוהה. והפרקים האחרונים, שאמורים להיות השיא, מאכזבים עוד יותר. מי יודע, אולי העונה השישית תהיה טובה יותר. אם כי, קשה לי להאמין לכך.

Share on Facebook

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

העונה החמישית של על טבעי לדעתי הייתה מעניינת ועשוייה בצורה מצויינת, הפרקים הכי מענייניים בעונה הזאת ובסידרה כולה היו הפרקים שמופיעים בהם המלאכים והפרקים שעוסקים במלחמה בין גן עדן לגהינום ובין הטוב לרע.
לדעתי פרקי הסיום היו מאכזבים וגרועים והקרב הגדול שכולנו ציפינו לו בין לוציפר למייקל היה גרוע אפילו יותר מהסיום של LOST (בעצם לא, אין יותר גרוע מהסיום של LOST) אבל עדיין הם איכזבו בגדול!
לעשות את מייקל ולוציפר דוחפים אחד את השני ונופלים לתוך בור באמצע בית קברות, זה היה ממש עלוב...
אני מאמין שכולנו ציפינו לקרב אימתני בין הטוב לרע ולהרבה אפקטים והרס בין שני הכוחות הכי חזקים בעולם (חוץ מאלוהים כמובן).
התיכנון המקורי לסידרה הזאת על פי המפיק הראשי, אריק קרייפקה, היה לחמש עונות בלבד... הרשת ראתה שזאת סידרה מצליחה ומביאה הרבה רייטינג וצופים לרשת שהם החליטו להמשיך את הסידרה עם מפיקים אחרים אבל עדיין קרייפקה שותף בהפקה במידה מסויימת אך לא מלאה, הרגשתי את חיסרונו במיוחד בפרק העלוב ששודר בתור פארודייה על ערפדים ועל סדרת סרטי דמדומים, שהוא היה הפרק הגרוע ביותר שאני זוכר לסידרה הזאת.

סך הכל בשורה התחתונה, זאת אחת הסדרות המועדפות עליי וללא ספק נמצאות בטופ של הרשימה שלי!
אולי לא הסדרות הכי איכותית והיא ממש לא קרובה להיות יצירת מופת, אבל הטופ של הרשימת סדרות שלי מורכב מהסדרות שהכי נהנתי לצפות בהם.