יום שני, 29 בנובמבר 2010

ביקורת: Blue Bloods - עונה ראשונה, פרקים 9-1: כבר היינו בסרט הזה יותר מפעם אחת.


כאשר התבשרתי במהלך חודש מאי שרשת CBS החליטה לבטל את הסדרה Ghost Whisperer חשבתי לעצמי 'בוודאי ברשת החליטו להפציץ ולהביא במקומה סדרה מעולה'. אם זה לא היה המצב, אז מדוע לרשת לגעת בסדרה שמנצחת את השעה שלה באופן קבוע בשנתיים האחרונות (יום שישי בשמונה בערב) ? לצערי, זה לא המצב.
נכון, הסדרה "מדיום" עברה לשעה של Ghost Whisperer, אבל הסדרה שבאופן מעשי החליפה אותה היא Blue Bloods, הסדרה שבשבילה שונה כל יום השידורים של יום שישי בערב (למרות שמבחינה מעשית היא משודרת במקום Numb3rs אשר בוטלה אף היא בתום העונה שעברה). מהלך, אשר לדעתי לא היה נחוץ בעליל.
Ghost Whisperer הניבה בממוצע רייטינג של 1.8 נק' בממוצע בעונתה האחרונה. ההצלחה של הסדרה גרמה לשאר הסדרות של הרשת לנתונים חיוביים. אז מה קרה השנה ?
רשת CBS כבר הודיעה שהסדרה "מדיום" מבוטלת בתום 13 פרקי העונה הנוכחית שלה. ומה עלה בגורל Blue Bloods ? היא מניבה בשבועות האחרונות נתונים של 1.6 נק' מדד. נתונים פחות טובים אפילו משל Numb3rs שבוטלה. כלומר, כל המהלך של CBS הוגדר ככישלון.
נשאלת השאלה: מדוע ?
משום שמדובר בסדרה שראינו כמוה כל כך הרבה, שקשה לי לראות מדוע ברשת התעקשו עליה. לכל מי שלא צפה, מדובר בסדרת משטרה אודות משפחה של שוטרים: הסבא הוא צ'יף לשעבר של משטרה ניו יורק שיצא לפנסיה, האב (טום סלק) הוא הצ'יף הנוכחי, הבן הבכור, דני, הוא בלש במחלקת רצח והבן הצעיר החליט לזנוח את הניסיון שלו להיות עורך דין לאחר שלמד בהאוורד בשל מות אחיו ג'ו, שגם הוא היה שוטר. היחידה שלא מגלמת שוטרת מבין בני המשפחה היא האחות, ארין, אשר פנתה לקריירה של עריכת דין והיא מתפקדת כעוזרת לתובע המחוזי.
מתחת לכל המעטה הזה מסתתרת סדרת משטרה רגילה שבמהלכה פותרים פרשיות רצח, אונס וכדומה... רק הסיפור הגדול, שבו האח הצעיר מגלה שאחיו המת, ג'ו, עבד עבור ה F.B.I במטרה להוקיע קבוצה של שוטרים בתוך משטרת ניו יורק ובשל כך, ככל הנראה, מצא את מותו, קצת מעניין. תוציאו את הרעיון הזה, שבדרך כלל מקבל אולי שלש דקות בפרק (ולא בכולם) ולמעשה ראינו את אותם פרקים בכל סדרת משטרה אחרת: האנס-רוצח שמשתחרר מהכלא, אימוץ תינוקות מהמזרח שהופך לבעייתי ועוד שלל פרקים דומים מסדרות משטרה אחרים....
בעיה נוספת היא הבלגאן ששורר בסדרה. ראשית, לאחר הפיילוט החליטו בהפקת הסדרה להחליף את השחקנית שמגלמת את הנכדה, הבת של האחות, של המשפחה. לאחר מכן הוחלפו הפרטנרים של הבן דני במשטרת ניו יורק, אני ספרתי שלשה, עד אשר התייצבו על ג'ניפר אספוזיטו. וכמו כן, החליטו שהבן הצעיר במשפחה שבפיילוט היה מאורס ועמד להתחתן יהפוך לרווק ושלחו את ארוסתו ללונדון. כל השינויים הללו מעידים שאין דרך לסדרה והכותבים הראשיים מחליטים בכל פעם על דרך אחרת. בעונה שעברה FlashForwoard עשתה בדיוק את אותו דבר ובתום העונה היא קרסה ובוטלה.
דווקא במסגרת השחקנים ניתן למצוא רשימה מרשימה: דוני וולברג מגלם את דני, ברידג'יט מויאנהאן היפה מגלמת את ארין, וויל אסטס, אשר מגלם את ג'ימי, האח הצעיר, שיחק בסדרות כמו American Dreams ו Reunion. מעל כולם ניתן למצוא את טום סלק, שהוא כוכב בכל קנה מידה ועושה עבודה נהדרת גם בסדרה הזאת. בשל הסיבה הזאת אני מרחם עליו, משום שהוא קיבל סדרה שקטנה למידותיו והוא ראוי להרבה יותר.
לסיכום, מדובר ברעיון משומש שראינו אותו, בצורה זו אחרת, בדרמות משטרה אחרות. לצערנו, דווקא הסיפור מסגרת נמצא יותר ברקע ולא מקודם להפוך לסיפור המרכזי, ובכך מעלה את רמתה של התוכנית על ידי כך שיצביע על הגיוון שלה משאר סדרות המשטרה. התסריט של הסדרה מבולגן וניכר שהתסריטאים לא רואים דרך ברורה להמשיך בה ולכן גם כל השינויים שנערכו בה במהלך תשעה הפרקים ששודרו עד כה. הנקודה החיובית היחידה היא השחקנים הטובים שמשתתפים בה. הבעיה ? אם יש לך רעיון משומש ותסריט בינוני עד גרוע, כל השחקנים הטובים ביותר שבנמצא לא יוכלו לעזור לך להפוך את הסדרה לאיכותית.
אז, לראות או לא לראות ?
אם אין לכם מה לראות, ולא חזיתם בהרבה סדרות משטרה אתם יכולים לראות את הסדרה, אבל אם ראיתם סדרת משטרה אחת או שתיים במהלך ימי חייכם תוכלו לחסוך לעצמכם את הזמן ולדלג על הצפייה בה. אם אתם כבר מחכים לצפות בסדרת משטרה, אז חכו לעונה השנייה של The Bridge, אשר אמורה לעלות בעוד מספר חודשים.

Share on Facebook

תגובה 1:

techtik אמר/ה...

מסכים איתך, סדרה פשוט משעממת.