יום חמישי, 9 באוגוסט 2018

שלב סיכום עונה: Sirens, עונה ראשונה: יכל היה להיות יותר טוב



רשת FreeForm מנסה למצוא את הלהיט הבא שלה מזה מספר שנים, במיוחד לאחר ש Pretty Little Lairs, הלהיט הגדול האחרון של הרשת, נפחה את נשמתה. במקביל לעליית אופרות סבון של הרשת כגון Famous In Love (אשר מדרדרת מבחינה קריאטיבית מפרק לפרק, ואשר השחקנים שלה פרט לשחקנית הראשית חסרי נוכחות על המסך) היא מנסה להעלות דרמות שונות. Beyond שרדה לשתי עונות קצרות וגם היא הגיעה לסיומה מהר מאד ולפני כארבעה חודשים הרשת העלתה דרמה חדשה בשם Sirens, אשר מתמקדת בבתולות ים.

על פניו, נחמד לראות את הרשת חושבת קצת מחוץ לקופסה, כאשר היא מעלה נושא שלא עסקו בו יתר על המידה, אלא אם מדובר בסרטים מצוירים ו(וגם אתם, אני מניח, לא יכולים להפסיק לראות את "בת הים הקטנה"). מצד אחד, הטרנד של סדרות שעוסקות ב"על טבעי" ממשיך, אך נושא הסירנות די חדש (כאשר רק בעונה האחרונה של The Vampire Diaries עסקו בכך מעט).

מצד שני, בניגוד לסדרות " על טבעי" אחרות ברשתות אחרות, אי אפשר שלא לזהות את היד המכוונת של הרשת. הלאות הגדולה שבה הפרקים "נמרחים" גורמים לכך שסיפור פשוט מאד מתחיל בצורה יפה, אך לאיטו הופך לאופרת סבון. דוגמא לכך ניתן לראות בדמות של רין (אלין פאוול), בת הים, אשר נכנסת אל חייהם של בן (אלכס רו) ומאדי (פולה אוונס אקינגבולה), מהר מאד הופכת להיות הצלע השלישית במשולש רומנטי, אשר נראה כלא טבעי לצופה מהצד. נכון, כוחן של בנות הים אמור לפתות, אבל עושה רושם שרין לא מעוניינת בזאת, אלא באמת ובתמים מתחילה לפתח רגשות כלפי בן (בעיקר) ומאדי, כאשר היא גם יוצאת נגד אחיה ואחיותיה בכדי להגן עליו מפניהם.

בכל מה שקשור לעלילה. בתחילת העונה נדמה היה שהעונה תתמקד בניסיונה של רין למצוא את אחותה דונה (סיבונגןלה מלאמבו), אך לאחר כחמישה פרקים הסיפור הנ"ל נסגר ונפתח סיפור נוסף בו דונה ושני סירנות נוספות מנסים להחזיר את רין אל הים, לאחר שזו מתחילה להתרגל לחברתם של בן ומאדי בפרט ובני האדם ככלל. אולי לו היו מנסים לייצר שני מיני סדרות בני שישה פרקים כל אחד יכלו לספר את שני הסיפורים הללו בצורה טובה יותר. בפועל, נדמה כאילו מדובר בשתי עונות קצרות בתוך עונה, אשר יש קשר ביניהן. אולי בעונה השנייה של הסדרה, אשר כבר אושרה לה ואשר תהיה מורכבת משישה עשר פרקים ילמדו את הלקח מכך, בוודאי לו ינסו לעשות מה שעשו בעונה הראשונה.

בגזרת השחקנים, הליהוק של אלין פאוול כרין נראה אולי מבחינה חיצונית מוצדק, אך הוא נראה יותר כמוזר מאשר נכון. אין בה משהו שיגרום לצופה להתמגנט כאשר הוא צופה והעובדה שדמותה היא סירנה, אשר אמורה לפתות, קצת חוטא לכך.

אם ליהוקה של אלין נראה מעט בעייתי, הרי שליהוקם של אלכס רו כבן פאוול ושל פולה אוונס אקינגבולה כמאדי הינו טעות. נכון, בן אמור לגלם את דמותו של הבחור הטוב, אך הדמות שניבטת על המסך היא של שחקן חסר כריזמה לחלוטין. פולה היא מקרה בעייתי הרבה יותר, משום שהיא אמורה לגלם דמות של מרדנית, אשר מאוהבת בבן. החל מהפרק הראשון הצופה לא יכול לזהות בה את שני המאפיינים הללו. למען האמת, קיימת כימיה גדולה יותר בן אלכס לאלין מאשר בינו לבין פולה וזה לא אמור לקרות, לפחות לא בתחילת הסדרה, כאשר השניים אמורים להיות מאוהבים.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לנסות, רק בגלל הרעיון הנחמד. הבעיה היא שהביצוע פחות טוב והליהוק גרוע. לטעמי מדובר בפיספוס. אפשר היה לקחת את הסדרה למקומות אפלים יותר ופחות להציגה כאופרת סבון כגון מרבית סדרות הרשת בעבר ובהווה. מצד שני, אולי זו רק יריית הפתיחה, אשר הייתה אמורה להציג בפנינו את הדמויות ובעונה השנייה יעלו מהלך בכל מה שקשור בכך.  הצופים יצטרכו להמתין בכדי לגלות את התשובה לכך, השאלה היא רק אם בעידן של היום, כאשר יש להם כל כך הרבה סדרות הם ירצו לעשות זאת.

אין תגובות: