יום ראשון, 15 במאי 2016

ניתוח: הלוח של רשת NBC לעונת 2017-2016: הלכו על בטוח


כל מי שקרא את הניתוח שלי לגבי רשת NBC בעונת 2016-2015 הבין, כי ברשת היו יכולים להיות מרוצים בצורה יחסית מהעונה שעברה (כן, אפשר כבר לקרוא לה העונה שעברה). בשל כך, הצופים לא היו צריכים לצפות ליותר מדי שינויים בלוח המשדרים שלה. וזה בדיוק מה שקרה. כן, מספר תוכניות קיבלו משבצות שידור שונות מהעונה הקודמת, אך בשורה התחתונה, לא ניתן להצביע על שינויים מהותיים בלוח השידורים של הרשת. או במילים אחרות, ברשת "הלכו על בטוח" ובנו לוח שידורים, שעל פניו נראה חזק מאד.

ראשית, וחייבים לומר זאת כבר עתה. למרות שברשת הצהירו בצורה שלא משתמעת לשני פנים, שבעונת הפיילוטים הנוכחית הם שמים דגש על הקומדיות ופחות על הדרמות, הרי שבפועל, לרשת יש לעונה הבאה לא פחות מ 15 דרמות (8 ישנות ו 7 חדשות, כאשר ברשת אולי יאשרו בשבועות הקרובים גם את הדרמה Cruel Intentions) ורק 8 קומדיות,  כאשר בלוח המשדרים שפורסם הערב ניתן למצוא שתי קומדיות בלבד ורק קומדיה חדשה אחת. בכך, ברשת עדיין מכריזים, שהם עדיין לא מאמינים בצורה חזקה בקומדיות שיש ברשותם או שאולי הלוח שלהם לא חזק מספיק בכדי לקדם מספיק קומדיות בבת אחת.

כאשר מביטים על לוח המשדרים של הרשת, אפשר להצביע על אולי הפתעה קטנה אחת, שיבוצה של Timeless במשבצת השידור היוקרתית אחרי The Voice. ההפתעה הגיעה משלש סיבות, סיבה ראשונה, כאשר ברשת נכנסו אל עונת הפיילוטים הנוכחית, Timeless בהחלט לא הייתה אחת הפייבוריטיות של הרשת. סיבה שנייה, העובדה ש Taken אושרה ישירות לסדרה, חודשים רבים קודם לכן, גרמה לרבים לחשוב שהיא זו שתזכה במשבצת השידור הנ"ל. סיבה שלישית, לאור העובדה שהרעיון שלה דומה לסדרה שכבר משודרת, הכוונה היא ל Legends Of Tomorrow, כמובן ללא רעיון "הגיבורים", היה נדמה שברשת לא ישימו אותה בקדמת הבמה.

אז, מה גרם לרשת לשנות את דעתם לגבי השיבוץ של השעה עשר ביום שני בערב ?

שתי סיבות עיקריות. ראשית, ככל שעונת הפיילוטים התקדמה התברר לרשת שמדובר בפיילוט החזק ביותר שנמצא ברשותם. הסיבה השנייה הייתה, לשים את Taken כגיבוי במידה ו Timeless לא תצליח לספק את הסחורה. לא פלא, שלשתי הסדרות הוזמנו, נכון לעכשיו, רק 13 פרקים. כמובן, במידה ו Timeless תצליח בפרקים הראשונים לנפק נתונים גבוהים, היא תזכה להזמנה לפרקים נוספים, אולם ברשת לא לקחו את הסיכון.

על פי הלוח של השנתיים האחרונות, מסתבר שלאחר שברשת לא הצליחו לנפק שעת קומדיות בערב יום שלישי, הם הפכו את שעת השידור של 9 בערב זה לשעת ה"סבוניה" צריך לזכור, שעל פי התכנון המקורי, בשנה שעברה מי שהייתה אמורה לעלות לאוויר בחודש ספטמבר בשעת השידור הנ"ל הייתה Heartbeat, שהיא אופרת סבון במסווה של סדרת בית חולים ולא Chicago Med ורק בשל הריונה של מליסה ג'ורג', כוכבת הסדרה, עלייתה נדחתה (איזה מזל נפל על הרשת). השנה, ברשת מעלים את This Is Us, אשר מכל הסדרות של הרשת היא הקרובה ביותר להיקרא אופרת סבון. כמובן, ש Chicago Justice מחכה בסבלנות במידה ו This Is Us תיכשל, ואז שוב לרשת יהיה בלוק של שתי סדרות Chicago בערב יום שלישי.

צריך גם למחוא כפיים למשבץ הלוח, שלא בחר לשבץ בלוח הרשת את כל ארבע הסדרות של Chicago. במידה וזה היה קורה, ביחד עם Law & Order:SVU, זה היה כבר יותר מדי. בכך, ברשת לפחות מראים שהם מנסים להעלות סדרה קצת שונה, ובמידה וזה לא יצליח, תמיד יש תוכנית מגירה, משום שפרק הפיילוט של Chicago Justice הוכיח שהיא יכולה לעמוד בפני עצמה.

גם מפיקי הסדרה Blindspot ידעו שאת העונה השנייה הם יפתחו בשעת שידור אחרת, אולם גם הם לא האמינו שזו תהיה שעת השידור שהם יקבלו. השעה שמונה בערב יום רביעי היא מצד אחד הזדמנות, משום שפרט לרשת FOX, אין לה יותר מדי מתחרות בערב זה. רשת ABC מתמקדת בקומדיות, רשת ה CW לא כל כך רלוונטית לתחרות הזאת ואילו רשת CBS משדרת את "הישרדות" בדרך כלל, שהיא תוכנית מסוג שונה לחלוטין (ריאלטי). ולכן, קיימת אפשרות להצליח.

בימים האחרונים מתברר, שעבור הרשת הבחירה הייתה בין שיבוץ Blindspot בערב זה לבין הענקת עונה שלישית ל The Mysteries Of Laura. מכיוון ששתיהן לא בבעלות הרשת, הראשונה כבר חודשה על ידי הרשת ויש לה גם כל כך הרבה דרמות שיכולות להיות משובצות במקרה הצורך, אולי אפילו העונה השנייה של Shades Of Blue, ההחלטה נפלה על Blindspot.

המעבר של רשת NBC לרצועת שידור של קומדיות בערב יום חמישי אולי הפתיעה רבים, אבל מי שמביט על עונת 2016-2015 של רשת NBC מגלה ששוב, ברשת "הלכו על בטוח". לאור הפיאסקו שעברה השנה, היה ברור שברשת ינסו לנפק עבור The Blacklist את הרוח הגבית הטובה ביותר שאפשר.

Superstore הוכיחה בעונה הקודמת שגם בעונה חלשה מאד היא הצליחה לנפק נתונים סבירים מאד. ברשת החליטו שהם מאמינים בקומדיה ואפילו יקדמו אותה מאד במהלך שידורי האולימפיאדה, מתוך תקווה שזה ייתן לה דחיפה גדולה. ואילו בשעה שמונה וחצי הם שיבצו את הקומדיה The Good Place מכיוון שהיא מגיעה עם השמות הכי גדולים שיש להם: טד דנסון וקריסטין בל. ואילו בשעה תשע תשודר Chicago Med, שהרשת יודעת בדיוק מה היא תקבל ממנה, עובדה שאמורה לסייע ל The Blacklist, שהעונה וחצי הראשונות שלה שודרו בשעה עשר, אמנם אז זה היה אחרי The Voice, אך שעת השידור הזו לא זרה לה. סדרת הספין אוף תשודר, ככל הנראה, בין שני חצאי העונות.

ברשת החליטו שהם די מוותרים על ערב שישי, בוודאי בכל מה שקשור לסדרות, משום שמלבד Grimm לא עלתה סדרה נוספת. היה נדמה שאולי ברשת יעלו עם Midnight, Texas ואז במידה והיא תיכשל אז Grimm תחליף אותה. עושה רושם שברשת החליטו לנסות משהו אחר. הם יעלו עם Grimm, ובמידה ומגמת הירידה בנתוני הרייטינג של הסדרה בשנים האחרונות תימשך, אזי Midnight, Texas, תחליף אותה, במידה ולא, יכול להיות ש Midnight, Texas תשובץ בחצי השני של העונה בשעה שמונה או בשעה תשע ואז Grimm תזוז לשעה עשר. אבל גם הפעם, בסופו של דבר, בלי יותר מדי מהפכות.

ארבע הקומדיות החדשות הנוספות של הרשת יחכו לחצי השני של העונה בכדי לקבל שעת שידור, כאשר האפשרויות הן, בערב יום ראשון בשעה עשר, ביום שני בשעה שמונה, כאשר The Voice תצא לחופשה בין העונות, או בערב יום חמישי במידה ואחת או אפילו שתיים מהקומדיות יקרסו.

לסיכום, מדובר בערב שידורים חזק מאד של הרשת וגם ללא כל סיכונים. יתרה מזאת, לרשת יש גם תכנית במידה וכל שעת שידור תקרוס, וזה דבר נדיר מאד. צריך גם לזכור, שברשת חידשו ברגע האחרון את The Carmichael Show והם מנהלים משא ומתן לאשר גם את הדרמה Cruel Intentions, אשר יתנו לרשת אפשרויות נוספות לקראת החצי השני של העונה, ואולי אפילו עונת הקיץ ואפילו לא הזכרתי את Emerald City, אשר מחכה שנתיים לקבל משבצת שידור. כלומר, הלוח בחצי השני של העונה של הרשת אמור להיות מעניין וחזק לא פחות. קשה לראות אפילו טעות אחת שנעשתה בלוח השידורים הנ"ל.

הציון ללוח: 9. 

אין תגובות: