יום חמישי, 19 במאי 2016

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2017-2016: לוח לא מובן



אפשר לסכם זאת כך: בימי שני עד חמישי סדרת קומיקס מתחילה את הערב בשעה שמונה ואז, בשעה תשע, משודרת סדרה אחרת. מלבד זאת, קשה באמת להבין חלק נכבד מהשיבוצים שהרשת עשתה. יכול מאד להיות, שברשת היו מודעים לכך שיש להם יותר מדי סדרות קומיקס (אל הסדרות שמחכות לחצי השני של העונה ניתן להוסיף גם את iZombie ו Riverdale) ולא היו מעוניינים ליצור כבר בהתחלה מבול של סדרות קומיקס.

אבל, התוצאה היא, שהשיבוץ נראה, במיוחד של ימי שני עד רביעי, רע מאד. יום שני ייפתח עם Supergirl בשל העובדה שברשת לא רצו להזיז את הסדרה מהמשבצת שלה בעונה הראשונה, רצו להקל את המעבר מרשת CBS לרשת ה CW על המעריצים. השיבוץ שלה ביחד עם Jane The Virgin, נובע ממספר סיבות: הסיבה העיקרית היא, הרצון לא לשבור לגמרי את הערב, ובשל כך Jane נשארה בערב זה ולא עברה לערב יום שישי. סיבה שנייה היא, כדי להציג בערב זה ערב של נשים חזקות. הבעיה היא, שמלבד הדימיון בכך, לא ניתן להצביע על סיבה אפשרית לשיבוץ.

אם ליום שני עוד היה מכנה משותף קטן, הרי שהשיבוץ של The Flash עם No Tomorrow פשוט לא נתפס. אין ביניהן שום הקשר, ובשל כך גם קשה לראות את הקהל נשאר לצפות בסדרה. יכול מאד להיות שברשת התלהבו מהפיילוט, הם רואים בו את הפוטנציאל הגדול ביותר שיש לרשת מבין הסדרות החדשות שלה, ורוצים לתת לו את האפשרות הטובה ביותר שיש. מעבר לכך, הפתרונות נמצאים אצל מנהלי הרשת. ההרגשה שלי היא, שכאשר האבק יתפזר ונתוני הסדרה החדשה יתגלו, הם גם יצטרכו לתת הסברים.

ערב יום רביעי, לעומת הימים הקודמים, נראה הגיוני יותר, כאשר אל Arrow מצטרפת הדרמה החדשה Frequency. הסיבה לכך ? אין לרשת מקפצה טובה יותר לסדרה חדשה, למרות שגם מבחינת הנושאים של שתי הסדרות, אין יותר מדי קשר בין השתיים.

המעבר של Supernatural ליום חמישי נועד לייצב את הערב, לאחר ש Legends Of Tomorrow, אשר החלה בצורה טובה, הידרדרה ככל שהעונה התקדמה. השאלה היא, עד כמה יש כוח לסדרה הוותיקה לסייע לסדרות נוספות של הרשת. העונה האחרונה שלה הוכיחה שהיא מתחילה לאבד גובה. ובכל זאת, העונה הבאה אמורה להיות העונה השתיים עשרה שלה. למרות כל זאת, ערב זה נראה חזק יותר, אפילו מימי שני ורביעי, כאשר את הערב יפתחו סדרות שאמורות להניב נתוני רייטינג גבוהים יותר.

קשה גם להבין מדוע ברשת פרקו את החבילה של שתי סדרות הערפדים ובמקום זאת שיבצו את
Crazy Ex Girlfriend לצד The Vampire Diaries. ראשית, השיבוץ של Crazy הוא מתן הזדמנות אחרונה לסדרה, שעצם חידושה היווה הפתעה גדולה מאד (חודשה בעיקר בשל ועבור המבקרים). יכול מאד להיות שנתונים גרועים נוספים של הסדרה גם בערב זה יסללו את דרכה החוצה מהרשת. מצד שני, נתונים טובים, אולי יאפשרו לה לשרוד. במידה והיו מחכים לחצי השני של העונה, הסיכויים שלה לשרוד היו קטנים בצורה משמעותית וכמו כן, אולי ברשת רצו גם לגמור עם הסדרה הזאת. ולבסוף, לרשת לא הייתה משבצת שידור אחרת.

צריך גם לראות מה יש לרשת בקנה לקראת החצי השני של העונה. עושה רושם שהחצי השני של העונה אמור להיות איכותי יותר, כאשר בקנה מחכות The Originals, iZombie, The 100 ואפילו Riverdale, אשר נחשבה לפיילוט האיכותי ביותר של הרשת בעונת הפיילוטים הנוכחית. קשה לי לראות את כל הסדרות עולות בבת אחת בחצי השני של העונה, כאשר גם Reign מחכה בעונה חדשה. סביר מאד להניח שלפחות שתיים מהסדרות (כאשר הדגש הוא על Reign) יתחילו בשלב מאוחר יותר של האביב וייכנסו אל עונת הקיץ.

לסיכום, עושה רושם שגרג ברלאנטי השתלט על הרשת, כאשר יהיו לו 5 סדרות, אשר ישודרו ברשת זו בעונה הבאה. הלוח החדש של הרשת לא נראה טוב מספיק, לפחות לא בתחילת העונה. מעניין יהיה לראות מה הרשת תעשה במידה ו Jane תמשיך לאכזב ו No Tomorrow תקרוס. באיזו מהירות The 100 ו iZombie יעלו לאוויר. דעה שלי ? ברשת יחכו עם השינויים, לפחות עד חודש ינואר. והשינויים יצטרכו להגיע, אין כמעט ספק בכך. דרך אגב, הסיבה ש Riverdale עולה רק בשלב מאוחר יותר של העונה הוא רצון של הרשת למשוך סדרות אל תוך הקיץ ובשל כך ברשת מעלים את הסדרות החדשות בעלות הפונטציאל הגדול ביותר בשלב זה. האם מגמה זו הוכחה כיעילה ? עד עתה, בשלש השנים האחרונות, התשובה היא לא. מעניין יהיה לראות אם השנה המצב יהיה שונה. דעה שלי ? הסיכויים לכך קטנים.


הציון ללוח: 5. 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה עם
הומלנד
סיפור אימה אמריקאי
הם נשארים באותם ימים

אנונימי אמר/ה...

בעיה אחת קטנה אנונימי: אף אחת מהסדרות לא משודרות בCW.

JamesCrow אמר/ה...

שנים לא הייתי פה.
אני מניח שהמעבר של יומני הערפד וקרייזי ליום שישי נועד להביא לסדרות עונה אחת אחרונה.
בנוגע ליומני הערפד הכל תלוי ברייטינג, במידה והסדרה תראה נתונים סבירים ביום שישי יש מצב שיביאו לה עונה נוספת לסיום.
-בנוגע לקרייזי אני מניח שהביטול יהיה צפוי.

עוד סדרה שנראה לי תסיים את דרכה בתום העונה הבאה תהיה דווקא ה-100 שקיבלה עונה נוספת.

והיומור אחרון שלי הוא בנוגע ל-No Tomorrow, לא רואה כיצד הסדרה תקבל חידוש ברשת הCW שכבר הפכה לבית המתח,על-טבעי וקומיקס.

ד"א אם כבר מדברים על CW
ידוע מה קורה עם הסדרה "Significant Mother" עם קריסטה אלן (ימי חיינו,משמר המפרץ הוואי) & נתנאל (קול מיומני הערפד)

למרות שהרשת חידשה את כל הסדרות נראה שהסדרה הזאת לא קיבלה שום הודעת חידוש ויותר מוזר שלא הודיעו על ביטול עד עכשיו.