יום ראשון, 22 במאי 2016

מיוחד: ההעדפות שלי מקרב חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונת 2016-2015



לאחר שסיכמתי את עונת 2016-2015 בקרב חמש רשתות הברודקאסט, פרסמתי את הלוחות החדשים של אותן רשתות וניתחתי אותם, הגיע הזמן להעדפות שלי לגבי עונה זו. אז, במידה ואתם מעוניינים, הבה נתחיל:

רשת NBC: 

הדרמה האהובה: Grimm. מצחיק לא ?, אבל הסדרה הזאת הפכה עבורי למעין סדרה שעפה מתחת לרדאר. זו לא בדיוק הסדרה הטובה ביותר שיש על המסכים, אפילו לא מתקרבת לכך, אבל יש בה משהו, לפחות עבורי, שמושך אותי לצפות בה. זה כמו ממתק, שאתה יודע שלא בריא עבורך, אבל אתה אוכל אותו בכל זאת. 

הדרמה הגרועה: Heartbeat. לפעמים צריך מזל בחיים ולרשת NBC היה מזל בשנה שעברה שמליסה ג'ורג', כוכבת הסדרה, נכנסה להריון ועליית הסדרה נדחתה. מדובר באחת הדרמות הגרועות ביותר שנראו על המסכים בשנים האחרונות.. איך לא ראו את זה קודם ? הרי לרשת יש כבר שתי דרמות רפואיות אחרות בכדי להשוות: Chiago Med ו The Night Shift, ששתיהן בשלש דרגות מעליה. 

הקומדיה האהובה: Undateable. ללא ספק, הקומדיה הטובה והמצחיקה ביותר ששודרה בעונה שעברה. וכן, אפילו יותר מ The Big Bang Theory. לא ברור כיצד קומדיות גרועות של רשת ABC כגון The Real O'Neals ו Fresh From The Boat שרדו את העונה הקודמת והקומדיה הזאת לא. 

הקומדיה הגרועה: Truth Be Told. לרשת לא היו יותר מדי קומדיות בעונה שעברה, אך למרות זאת לקומדיה הנ"ל לא היה מקום בכל לוח שידורים. אליה אפשר להוסיף, לפחות עבורי, את הקומדיה The Carmichael Show, שאולי חלק מהצופים רואים בה קומדיה איכותית, אך אותי היא בעיקר מעצבנת ואת האפרו אמריקאים היא מחזירה שלושים שנה אחורה, אל שנות השמונים. וזאת למרות שהיא מנסה לעשות בדיוק את ההפך. 


רשת FOX: 

הדרמה האהובה: Lucifer. למרות מספר בעיות ובראשן ליהוק השחקן הראשי של הסדרה (כן, אני יודע שאולי חלק מהמעריצים לא יאהבו לקרוא את ההערה הנ"ל), אך ליהוק השחקנית הראשית ותסריט נחמד הפך אותה, לפחות עבורי לסדרת קאלט. 

הדרמה הגרועה: Rosewood. אחת הסדרות שלא הייתה אמורה לראות אור יום, אבל הניסיון הפתאטי והעלוב של הרשת לייצר הכלאה של Bones עם שחקן אפרו אמריקאי בראשה גרם לכך שהיא הופקה. יתרה מכך, הסדרה קיבלה את משבצת השידור הטובה ביותר, בערב השידור עם Empire, רק בשל העובדה שהמדובר באפרו אמריקאים וכביכול מדובר באותו קהל. נתוני הרייטינג הוכיחו שלא כך הם פני הדברים. 

הקומדיה האהובה: The Grinder. למען האמת, לא היו יותר מדי אפשרויות לבחור, הבחירה הייתה בינה לבין "ברוקלין 9-9". אהבתי אותה העונה יותר משום שהיא הייתה חדשנית במובן מסוים וגם יצרה משפטי קאלט כגון "אבל מה אם לא "...חבל שבוטלה אחרי עונה אחת. 

הקומדיה הגרועה: Grandfathered. אפשר היה להבין את הרעיון שלה לאחר פרק וחצי, אבל לבזבז עליה 22 פרקים ? זה היה יותר מדי. די נמאס לראות שמנסים שוב ושוב לנצל את הילדים הקטנים בכדי שיאהבו סדרות, אבל גם העניין הזה נמאס אחרי שני פרקים. קשה לי לזכור פרקים שכדאי לצפות בהם בסדרה הזאת, אולי בפרקים שלינדזי פונסקה שיחקה בהם, אבל רק בגללה...

רשת ABC: 

הדרמה האהובה: Nashville. השנה לא היו לי יותר מדי אפשרויות בחירה מהרשת הזאת (ויסלחו לי אוהבי הסדרות Once Upon A Time, Quantico ו"ש.י.ל.ד"), אבל אפשר היה לראות כיצד הסדרה הנ"ל התבגרה, התסריט שלה הפך לאיכותי יותר ויותר ככל שהעונה התקדמה והסדרה גם ייצרה להיט אחד שגרם לי לשמוע אותו בלופ במשך יותר משבוע. קשה לי לזכור מתי זה קרה לי בפעם האחרונה...

הדרמה הגרועה: Scandal. הסדרה מיצתה את עצמה לפני זמן רב ועכשיו היא כבר נעה על אדי העבר. החלק הראשון של העונה אולי היה עוד סביר לצפייה, אבל החלק השני היה פשוט רע וגרם לכך שכמעט אי אפשר היה לצפות בה. ואכן, צופים רבים זנחו אותה. העובדה שהעונה הבאה שלה תהיה בת 16 פרקים תוכל רק להועיל לה. מצד שני, עוד עונה כמו שהיא עברה בעונה הקודמת ואפסיק לצפות בה לחלוטין. 

הקומדיה הטובה: The Goldbergs. הקומדיה משתבחת ככל שהעונות מתקדמות והעונה השלישית שלה הייתה נהדרת. מדובר בקאסט נהדר, בעיקר של הילדים, ובתסריט איכותי, שקשה היה למצוא בו נפילות לאורך 24 פרקים בעונה שעברה. הבעיה היחידה שיש לי עם הסדרה היא, שהדמויות מתבגרות בקצב מאד איטי. חבל. אפשר היה שכל עונה תייצג שנה, אבל אפשר להבין זאת לאור העובדה שרוצים להשאיר את הילדים כמה שיותר ביחד בבית הספר. 

הקומדיה הגרועה: Galavant. היו לי מועמדות בלי סוף ברשת הנ"ל לקטגוריה הזאת, אבל הבחירה נעשתה בגלל שאת הפואנטה של הסדרה הבנו כבר בעונה הראשונה ועונה שנייה הייתה טרחנית ואולי אף יותר מכך. לאחר שני פרקים בתוך העונה כבר לא יכולתי להמשיך ולצפות בה. זה היה בלתי נסבל. ולא, לא רק בגלל השירים. 

רשת CBS: 

הדרמה האהובה: Madam Secretary. הדבר העצוב הוא, שהייתי צריך זמן רב בכדי לקבל את ההחלטה בקטגוריה הזאת ודווקא מהכיוון השלילי. מבין כל הדרמות של הרשת היא אולי היחידה שהצליחה לשמור על רמה סבירה לאורך העונה ולפרקים ארוכים גם הייתה מעניינת. עדיין יש בה בעיות רבות ובראשן המשחק המעצבן של השחקנית הראשית, אך אפשר לומר שלאור ההתחלה שלה היא בהחלט הפתעה לטובה. 

הדרמה הגרועה: Criminal Minds: Beyond Borders. לא ברור לי מדוע סדרה שכזאת בכלל קיימת. לאחר 11 עונות של סדרת האם (ובעונה הבאה זו תהיה העונה השתיים עשרה שלה), לא ברור מה הסדרה הזאת תורמת, אולי רק בכדי להראות תרבויות אחרות. בפועל, מדובר בבזבוז זמן גדול. אפשר להבין את הרעיון שרוצים לנצל את המותג, אבל לפחות שיעניקו זוויות אחרות מסדרת האם או שיהיה בה משהו שימשוך את הצופה. לי זה לא קרה. 

הקומדיה האהובה: Angel From Hell. כן, אני יודע שהיא בוטלה לאחר מספר פרקים מועט, אבל עבורי זו הייתה הקומדיה הטובה ביותר של הרשת בעונה שעברה. וכן, יותר מ The Big Bang Theory ו Life In Pieces (שגם היא הייתה הפתעה לטובה). הקומדיה הציגה צמד שחקניות ראשיות נהדרות, תסריט קולח, שנון ומקורי. לקומדיה הייתה בעיה אחת: היא לא הייתה בבעלות הרשת ולכן נתוני הרייטינג הבינוניים שלה לא אפשרו לרשת להמשיך איתה, וזאת למרות ש 2Broke Girls לא הניבה נתונים גבוהים בהרבה, אך חודשה בכל זאת. חבל. 

הקומדיה הגרועה: Mike & Molly. שוב, גם בקטגוריה הזאת הייתי צריך לחשוב מספר דקות בכדי לקבל החלטה, בעיקר משום ששאר הקומדיות של הרשת אולי לא הבריקו, אך גם לא היו גרועות. בכל אופן, הקומדיה הזאת הייתה צריכה להיות מבוטלת לפני זמן רב והעונה האחרונה שלה היא בגדר של "טחינת מים" אחרונה. היה ראוי לתת לקומדיות אחרות הזדמנות. אבל ברשת, רצו "ללכת על בטוח" ולשמור על קומדיה שתוכל להיכנס במקרה ששאר הקומדיות ייכשלו. תודה לאל שהיא מגיעה לסיום בתום העונה. 

רשת ה CW: (מכיוון שאין לה קומדיות, אבחר ב 2 דרמות שאהבתי וב 2 דרמות שלא אהבתי)

דרמה אהובה 1: Arrow. מבין סדרות הקומיקס של הרשת, היא עבורי עדיין הטובה ביותר. כן, יותר מ
The Flash. למרות שאפשר לזהות בה ירידה באיכות, היא עדיין טובה יותר מכל שאר הדרמות של הרשת, אך אפשר גם לזהות בה שהיא "כבדה" יותר משנה לשנה והיא זקוקה לקצת רענון. בוודאי מבחינת התסריט. 

דרמה אהובה 2: The Flash. עדיין היא לא ברמה ש Smallville הייתה, אך עדיין מדובר בסדרת קומיקס טובה שבהחלט גורמת לי לצפות בה מדי שבוע בהנאה. 

דרמה גרועה 1: Jane The Virgin. הגיע שלב במהלך העונה שאמרתי די, אני לא מסוגל לצפות בסדרה המעצבנת הזאת. הבעיה הגדולה שלי עימה היא העובדה שאני לא יכול לראות יותר את הדמות הראשית ולא בגלל המראה החיצוני של השחקנית, אלא בגלל שג'יין היא אחת הדמויות המעצבנות שנראו על המסך בשנים האחרונות. בדרך כלל בטלנובלות הדמות הראשית אמורה להיות אהובה, אבל בסדרה הזאת כל שאר הדמויות אהובות יותר, אפילו זו של פטרה (ולא, לא בגלל הקשר הישראלי). היו מקרים שרציתי שגם מייקל וגם רפאל יזרקו אותה לכל הרוחות ושהיא תישאר לבד. צריך להיות תסריטאי מוכשר בכדי לייצר דמות כל כך מעצבנת. 

דרמה גרועה 2: Conatainment. לאור ריבוי הסדרות מהסוג הנ"ל, ובמיוחד לאור העובדה שלפני שנה שודרה העונה הראשונה של Between, שהייתה דומה לה במידה מסוימת. קשה היה לצפות בה. הבעיה הגדולה ביותר שלה, מלבד הרעיון השחוק והתסריט הבינוני מאד, הייתה הליהוק, כאשר לא ניתן היה למצוא אפילו שחקן אחד בעל כריזמה ונוכחות על המסך. אפשר היה לוותר עליה לחלוטין. כיצד ברשת ראו בה בעונת הפיילוטים הקודמת את הסדרה החדשה הטובה ביותר שלהם קשה לי להבין. 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סמולוויל הייתה גועל נפש!!!,ב2 עונות של הפלאש הם כבר עשו 80% ממה שסמולוויל עשתה בכל ה10 עונות שלה ביחד

קובי אמר/ה...

סמולוויל הייתה מריחת הזמן הגדולה בהיסטוריה.
הפלאש מאוד לא יציבה לטעמי,יש לה פרקים מעולים אבל גם לא מעט פרקים לא סתם לא טובים אלא פשוט גרועים.
הם מנסים לתת אווירה קלילה לסדרה אבל בפרקים של זום לדוגמה האווירה פתאום הופכת למאוד רצינית והכל מרגיש לא מתאים.
יש להם עוד הרבה מה ללמוד.

אנונימי אמר/ה...

סמולוויל היתה סדרה מעולה.
נכון שבעונות האחרונות היא מיצתה את עצמה אבל זה קורה לכל סדרה שמאריכה ימים.
ניסיתי לראות את Undateable אבל אחרי כמה פרקים ויתרתי. הסדרה לא הצחיקה בכלל ואפילו שיעממה.
הקומדיה הכי טובה שיש בטלווויזיה כרגע היא fresh off the boat.

שלמה אמר/ה...

בסדרה הגרועה של abc הייתה אמורה להיות קוונטיקו עם רעיון נחמד וביצוע חלש שרק הלך ונהיה יותר גרוע