יום שישי, 4 בדצמבר 2015

שלב סיכום עונת הקיץ 2015: רשת USA היא רשת נוספת שנמצאת בבעיה


רשת USA, אשר עד לפני שנתיים הייתה רשת הכבלים, שהייתה יוצאת מעונת הקיץ בצורה הטובה ביותר, נמצאת קרוב לשפל המדרגה בסוף עונת 2015. עושה רושם שהקהל הרב שהגיע לצפות בסדרות שלה זנח אותה לאנחות והשאיר אותה עם פחות משליש ממספר הצופים שהתרגלה אליו.

עושה רושם, שברשת מודעים לבעייתיות של הסדרות שלה והשנה היא עושה ניקיון יסודי. ראשית, הסדרה Graceland, אשר קיבלה שתי הזדמנויות נוספות לאחר עונה ראשונה שאכזבה בנתוני הרייטינג הגיעה לסיום דרכה לאחר שלש עונות. הפעם ברשת כבר לא יכלו להעלים עין מנתוני הרייטינג. בסוף העונה הנתונים עמדו על 0.29 נק' מדד ו 850 אלף צופים בממוצע ! הפרק השישי שלה הדרדר לשפל חסר תקדים של 639 אלף צופים. מדובר בירידה חדה מנתוני הרייטינג של העונה השנייה שעוד היו סבירים ועמדו על 0.47 נק' מדד ו 1.25 מיליון צופים, כאשר בשום שלב הסדרה לא ירדה ממיליון צופים. אין ספק שברשת קיבלו את ההחלטה הנכונה בנידון.

סדרה נוספת שברשת ביטלו הינה Complication וזאת לאחר עונה אחת בלבד בת עשרה פרקים. לכאורה, הסדרה קיבלה נתונים סבירים (יחסית לעונה הנוכחית של הרשת) של 0.35 נק' מדד ו 1.44 מיליון צופים, כאשר גם היא, בדומה לעונה השנייה של Graceland, לא ירדה ממיליון צופים. אולם, ברשת הבינו מספר דברים לגבי הסדרה. ראשית, הקהל הצעיר יותר לא מעוניין בסדרה. גם מקרב 0.35 נק' המדד בנתוני הרייטינג, מרבית הקהל היה בוגר יותר. כלומר, הקונספט של הסדרה לא השאיר חותם בפני הקהל הצעיר שלה, הקהל אותו ברשת מחפשים. יתרה מכך, מדובר בסדרה יקרה בצורה יחסית היות ומדובר בקאסט מרשים מאד שכלל את ג'ייסון אומרה, ג'סיקה סזור (הפתעה לטובה), לורן סטאמיל, בת' רייסגראף (ליהוק גרוע של הדמות). זו הייתה גם החלטה רגשית של הרשת לבטל אותה היות ומדובר בתקווה הגדולה של הרשת בעונה הקודמת (כן, יותר מ Mr. Robot שהייתה הימור), בעיקר בשל השם של מאט ניקס, האיש שהביא לרשת את הפריחה הקודמת שלה עם Burn Notice.

לרשת יש שתי סדרות שנמצאות בסוף דרכן. הסדרה Royal Pains אמורה להעלות את העונה השמינית המקוצרת שלה בת שמונה הפרקים (או את החצי השני של העונה השביעית, תלוי איך מסתכלים על כך) ואז לנפוח את נשמתה, למרות שלא יצאה הודעה רשמית בנידון. הנתונים שלה בעונה השביעית דומים לאלו ש Complication ניפקה: 0.35 נק' מדד ו 1.45 מיליון צופים. אבל, שימו לב לנפילה נתוני העונה השישית, אשר עמדו על 0.52 נק' מדד ו 2.02 מיליון צופים. בפרקים האחרונים הנתונים צפויים להמשיך ליפול. גם במקרה שלה מדובר בסדרה יקרה, אך הפעם בשל היותה סדרה וותיקה. קשה לי להאמין שירידה צפויה מתחת ל 0.3 נק' מדד יעניקו לסדרה שכזאת עונה נוספת, גם אם מקוצרת. הסיכוי היחיד שזה יכול לקרות הוא לו כל הסדרות של הרשת יקרסו. הסיכוי לכך ? כמעט ולא קיים.

הסדרה השנייה, שככל הנראה לא תקבל עונה נוספת הינה הסדרה Satisfaction. למעשה, לא ברור מדוע הסדרה קיבלה סיכוי נוסף לאחר שהניבה בעונתה הראשונה 0.41 נק' מדד ו 1.38 מיליון צופים בלבד. השנה, הסדרה Complication, הניבה נתונים דומים ובוטלה. הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה שהרשת חידשה אותה הייתה בגלל שהרשת רצתה לשנות כיוון ולכן ביטלה את הסדרה Rush , שעלתה באותה תקופה והניבה נתונים טובים יותר במעט (0.40 נק' מדד ו 1.65 מיליון צופים) והעדיפה להעניק לה הזדמנות נוספת. העובדה שהיא עלתה בעונתה השנייה לאחר עונת הקיץ ואפילו לא בתחילת שנת 2016, מראה שברשת גם לא כל כך סומכים עליה. עונה שלישית תהיה בגדר הפתעה אדירה.

לאחר שתי סדרות של הרשת שבוטלו ושתיים שנמצאות בדרך הבטוחה לשם, ברשת נשארו עם שתי סדרות בלבד. ברשת העניקו לסדרה Mr. Robot עונה שנייה עוד לפני שהעונה הראשונה עלתה לאוויר, אולם זה קרה משתי סיבות. הסיבה הראשונה הייתה הבאז הגדול שהסדרה קיבלה ברשת בשל קמפיין פרסומי גדול של הרשת ואילו הסיבה השנייה הייתה בשל הרצון של הרשת להראות לקהל הצופים עד כמה היא בוטחת בסדרה ובקונספט שלה. אולם, נתוני הרייטינג לא מרשימים וזאת בלשון המעטה. נכון, ברשת יכולים להתגאות בכך שהסדרה הניבה 0.48 נק' מדד (הנתונים הטובים ביותר של הרשת מלבד Suits) בעונתה הראשונה, אולם מספר הצופים הכללי היה בעייתי ועמד על 1.38 נק' מדד. במידה ומוציאים את שלשת הפרקים הראשונים, אשר "רכבו" על אדי הקמפיין הפרסומי, מהמשוואה, הנתונים צונחים יותר לכיוון 1.25 מיליון צופים. קשה לי להאמין שברשת מרוצים מכך, היות והלהיטים הקודמים שלה הניבו למעלה משלשה מיליון צופים. כך, שמנהלי הרשת יכולים להמשיך להגיד עד כמה שהם מרוצים מהסדרה ומהכיוון הקריאטיבי שלה, הרי שבעונה הבאה קיים סיכוי גדול שהיא תרד ממיליון צופים בממוצע ואז ברשת יצטרכו לקבל החלטה קשה לגביה.

אז עם מה נשארנו ?

עם הסדרה Suits, אשר בעשרת פרקי עונת הקיץ הניבה את הנתונים הטובים ביותר של הרשת: 0.61 נק' מדד ו 2.02 מיליון צופים בממוצע (עם נפילה ל 0.55 נק' מדד בפרק החמישי). יחסית לעונת הקיץ הגרועה של הרשת מדובר בנתונים טובים, אבל בהחלט לא מה שברשת התרגלו לראות מהלהיטים הגדולים שלהם עד לפני שנתיים או שלש שנים. באותה תקופה של העונה הרביעית היא הניבה 0.78 נק' מדד ו 2.61 מיליון צופים בממוצע. כלומר, גם הלהיט הגדול ביותר של הרשת נמצא בצניחה, אולי מדובר בצניחה איטית, אבל הכיוון שלה ברור. ימי השיא שלה מאחוריה.


לסיכום, לפני עונת הקיץ 2016, לרשת יש, נכון לעכשיו, סדרה אחת (Suits) וחצי (Mr. Robot). לא פלא שבשנים האחרונות היא מתקשה להשיק סדרות חדשות. היא התרגלה להשיק אותן אחרי להיטים, ובשנתיים האחרונות אין לה יותר מדי מאלו. השנה, גם התחלה אחרי Suits לא הועילה יותר מדי ל Mr. Robot. ברשת חייבים לפחות שלשה להיטים חדשים, או שהם ימצאו את עצמם במצב שהם היו לפני יותר מעשור. עוד רשת כבלים בעלת נתונים גרועים עם להיט מזדמן. מעניין יהיה לראות באם Colony תהיה הסנונית הראשונה לכך. 

3 תגובות:

שי אמר/ה...

תודה,
נראה שהיחידה מבין הקאסט של גוסיפ גירל שיש לה קריירה [פרט לבלייק לאבלי שהיא די בקטגוריה משל עצמה] היא ג'סיקה *זור* [ולא כמו שכתבת,ד"א ;)] והיא הופיעה בשנה האחרונה בנוסף גם בתפקיד אורח מתמשך בkingdom ובCSI CYBER ובסרטים טד וקלאב לייף והייתה מוצלחת למדי...
ושיהיה הרבה לUSA בהמשך, ד"א ;)

אנונימי אמר/ה...

מה שמפתיע אותי זה רק עכשיו יש להם בעיות ברייטינג כל הסדרות שלהם זבל חוץ ממר רובוט,איך לעזאזל אנשים צפו בסדרות שלהם?

אנונימי אמר/ה...

חבל. אחרי HBO המאוסים שחייבים לדחוף עירום בכל סצנה, וAMC הכבדים, דווקא הרשת הזאת נתנה אופציה של סדרות קלילות וכיפיות.
מקווה שהם יעלו שוב על הגל...