יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע העשירי של עונת 2016-2015


ערב יום שלישי של רשת FOX הפך לבדיחה של ממש. בשבוע שעבר, הסדרות של הרשת הראו נתונים שגובלים בהתעללות במנהלי הרשת. The Grinder הידרדרה ל 0.7 נק' מדד ו 2.25 מיליון צופים. Scream Queens אמנם הניבה 0.8 נק' מדד, אבל במספר הצופים הכללי הנתונים היו גרועים יותר והראו 1.98 מיליון צופים בלבד. הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת בערב זה הייתה Grandfather עם 0.9 נק' מדד ו 2.72 מיליון צופים. מספר ימים קודם לכן ברשת הודיעו שהם מפסיקים להסתכל על נתוני הרייטינג, אבל זה נשמע כאילו מנהלי הרשת אומרים: הנתונים שלנו גרועים, אבל אנחנו מתעלמים מכך. כלומר, הם טומנים את ראשם בחול. אחרת קשה להבין כיצד ברשת אישרו לשתי הקומדיות של הרשת עונה מלאה. המצב של הרשת חמור יותר מהמצב של רשת NBC עד לפני שלש שנים, כאשר The Voice הצילה אותם מקריסה טוטאלית. נכון לעכשיו, Empire לא מצליחה לעשות זאת עבור הרשת ו"אמריקן איידול" מסיימת את דרכה, כך שהעתיד לא נראה ורוד מדי. בעצם בכלל. 

מצד שני, ערב יום שלישי של רשת NBC נראה סביר בהחלט. היה סביר ש Chicago Med תרד בנתוניה מ 2.2 נק' מדד של פרק הפתיחה, אבל הירידה הייתה סבירה לחלוטין, במיוחד לאור הירידה בנתוני The Voice מ 2.6 ל 2.1 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי הירידה בנתונים הייתה סבירה מ 8.64 ל 7.61 מיליון צופים. הנתון המעניין והחיובי עבור הרשת הוא ש Chicago Fire שמרה כמעט על כל הצופים שהגיעו לצפות ב Chicago Med, הירידה הייתה מ 7.61 ל 7.34 מיליון צופים ובנק' מדד לא חלה ירידה בכלל (1.8). אין ספק שהערב של הרשת התייצב ובמידה ולא יחולו שינויים גדולים לרשת יש כמעט לוח מוכן לעונה הבאה ורק מעט מאד מקומות פנויים, ככל הנראה עבור סדרות חדשות. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוני המותג Chicago בפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה ברורה יותר. 

ברשת ה CW הנתונים לא מבשרים טובות עבור שתי הדרמות-קומיות של הרשת. הדרמה החדשה Crazy Ex Girlfriend קיבלה אמנם הזמנה ל 5 פרקים נוספים, אבל זה לא מספיק. לאחר שנראה היה שהסדרה נמצאת במגמת עלייה עושה רושם שהיא הגיעה ל"תקרת הזכוכית" שלה והיא כבר לא תצליח לעבור את סף מיליון הצופים ועבור סדרה בשנה הראשונה שלה להניב בפרק השביעי שלה 880 אלף צופים בלבד מדובר בנתונים גרועים. גם מצבה של Jane The Virgin לא נראה טוב, הסדרה לא מצליחה להתייצב על נתונים בינוניים לאורך זמן. נתונים של 0.38 נק' מדד ו 982 אלף הם לא מספיק טובים. מצד שני, בהפקת הסדרה יכולים להתעודד שגם בשנה שעברה, בפרק ששודר בסוף חודש נובמבר הסדרה הניבה רק 0.37 נק' מדד ו 957 מיליון צופים בלבד ובסופו של דבר הסדרה חודשה לעונה נוספת. אולם, קשה לי להאמין שבמידה והנתונים יישארו דומים הסדרה תינצל שוב. משום שהישארות על נתונים של 0.4-0.3 נק' מדד עד תום העונה יכולה להיות בעייתי, במיוחד כאשר שעון הקיץ יחל. 

רשת ABC לא שידרה השבוע פרקים חדשים של הסדרות שלה פרט ל Castle, ולכן ניתן להתייחס כמעט רק ל"רוקדים עם כוכבים", אתייחס לאחרונה. נכון, התכנית הניבה 2.37 נק' מדד ועבור הרשת מדובר בנתונים סבירים בהחלט עבור תכנית סיום העונה, אבל בהשוואה לעונה הקודמת בה תכנית סיום העונה הניבה 2.95 נק' מדד מדובר באכזבה. גם במספר הצופים הכללי נרשמה ירידה מ 15.982 ל 13.490 מיליון צופים. יכול מאד להיות שמדובר רק בסגל רקדנים פחות אטרקטיבי, כפי שאולי הנתונים לפני שנתיים (2.41 נק' מדד ו 14.752 מיליון צופים) הראו, אבל עדיין מדובר בעונה 21 של התכנית, כך שמנהלי הרשת צריכים להיות עם יד על הדופק, משום שאם משווים את ממוצע נק' המדד השנתי, הנתונים מצביעים על ירידה: 2.16, 2.10 והשנה 1.82 נק' מדד. יהיה למנהלי הרשת קשה מאד לאבד עוגן, אפילו עוגן בינוני. 

ברשת CBS אפשר להתייחס גם השבוע לנתוני Supergirl. לאחר שנדמה היה שהסדרה מצליחה להתייצב בפרק הרביעי (למעשה החמישי, משום שברשת החליפו בין הפרקים לאחר הפיגועים בפאריז) לאחר הנפילה בנתוני הרייטינג בפרקים 2 ו 3, ואז הגיעו הנתונים של השבוע שעבר והסדרה המשיכה לאבד גובה. הנתונים נעצרו על 1.5 נק' מדד. יכול מאד להיות שהסדרה תצליח להתייצב ואף לחזור לנתונים של 1.8-1.7 נק' מדד, אולם עושה רושם שהסדרה מתייצבת על הנתונים של סדרות הקומיקס כמו "ש.י.ל.ד." ו"הפלאש". יהיה מעניין לראות באם הסדרה תמשיך ליפול בנתוניה, או שמא הנפילה תיעצר בשלב הזה. הנתון הבעייתי עוד יותר, שעד כה בדרך כלל בחצי השני של הפרק הנתונים בנק' המדד היו עולים בנקודה, ובכך הייתה תקווה שאולי הנתונים בפרק הבא יעלו, אולם בפרק זה בשני חצאי השעה הנתונים היו זהים: 1.5 נק' מדד. בכל מקרה, כבר עתה אפשר לומר שמדובר באכזבה עבור מנהלי הרשת שתלו בסדרה הזאת תקוות רבות ואף העדיפו לשבצה במשבצת שידור אטרקטיבית בצורה יחסית במקום לשבצה ביום ראשון בערב שאולי היה הגיוני יותר היות ומדובר בערב של נשים בתפקיד הראשי.