יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השישי של עונת 2016-2015



אצל רשת CBS כמובן, שהיה מעניין מכל לעקוב אחר הנתונים של Supergirl בפרק הראשון של העונה. סדרת הקומיקס החדשה של רשת CBS הניבה בפרק הראשון שלה את הנתונים הטובים ביותר עבור סדרה חדשה בעונת החורף 2016-2015 ונעצרה על 3.1 נק' מדד ו 12.96 מיליון צופים. כמובן, שעזרה לה העובדה שקדמה לה The Big Bang Theory, אולם צריך להביט על נתוני שתי החציות של הסדרה בכדי להבין את ההישג שלה. בחצי הראשון הסדרה הניבה 3.1 נק' מדד ו 13.00 מיליון צופים, אולם בחצי השני של הפרק, למרות ירידה קלה במספר הצופים הכללי ל 12.88 מיליון צופים, הרי שנתוני נק' המדד עלו ל 3.2. כלומר, הסדרה נשארה יציבה. כמובן, שהשבוע, ללא ההובלה של The Big Bang Theory, הסדרה צפויה לאבד גובה. אולם, נתוני הפתיחה שלה מעודדים. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הפרקים הבאים של הסדרה בכדי להבין את כוחה האמיתי.

ברשת FOX נתוני הרייטינג המשמעותיים הגיעו משתי הדרמות של יום חמישי. ראשית, הסדרה Bones הניבה את נתוני הסדרה הטובים ביותר מאז פרק פתיחת העונה עם נתונים של 1.3 נק' מדד ו 6.377 מיליון צופים. נכון, גם הפרק השני הניב 1.3 נק' מדד, אבל מספר הצופים הכללי עמד אז על 5.896 מיליון צופים. נתוני הסדרה Sleepy Hollow הניבו בשבוע שעבר את הנתונים הגבוהים ביותר של הסדרה העונה כאשר נעצרו על 1.10 נק' מדד ו 4.564 מיליון צופים. מבחינת נק' המדד הנתונים הגבוהים ביותר עד כה היו של הפרק השני, אשר הניב 0.99 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הפרק בעל הנתונים הטובים ביותר היו של פרק פתיחת העונה, אשר הניב 3.456 מיליון צופים. הסיבה לעלייה בנתונים ? פרקי הקרוסאובר, אשר בתחילה נראה היה שמדובר ברעיון טיפשי לאור העובדה שמדובר בשתי סדרות שונות לחלוטין, אולם עושה רושם שיכול להיות שלרשת יש כעת אופציות נוספות במידה ויחליטו לחדש את שתיהן. לגבי אחת מהן (Bones), הסיכויים סבירים, לגבי השנייה, כמעט ולא קיימים.

ברשת NBC מדהים לדבר על זה שבוע אחרי שבוע, אבל גם הפעם חייבים להזכיר את The Blacklist. עושה רושם שהסדרה התקבעה על נתוניה לעונה הנוכחית. הסדרה ככל הנראה תנוע סביב 1.5-1.4 נק' מדד. השבוע, הסדרה גם רשמה עליה מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד. וכל זה קורה, כאשר Heroes ממשיכה לספק נתונים גרועים והשבוע היא ממשיכה ליפול ל 1.0 נק' מדד בלבד. מעניין יהיה לראות את השיבוץ של הרשת בחצי השני של העונה בשעה שמונה בערב לאחר ש Heroes תסיים את דרכה. בכל מקרה, מתפתחת לרשת NBC בעיה גדולה בלוח המשדרים ובאופן מעשי, חור שחור בלוח המשדרים. רשת ABC סבלה במשך מספר שנים מהבעיה הזאת עד אשר השיבוץ של "האנטומיה של גריי" פתר לה את הבעיה הזאת. לא עושה רושם שלרשת יש משהו דומה בקנה בזמן הקרוב. גם Blindspot, אשר אמורה לעבור בשנה הבאה ליום חמישי בכדי לפנות את הדרך לסדרה חדשה, לא אמורה לספק את הפתרון. לפי דעתי, גם היום, לו הייתה משודרת אחרי The Voice הייתה מנפקת נתונים טובים יותר מאלו של Chicgo Fire ואולי אפילו מאלו של Blindspot. חבל. אפשר היה להפוך אותה לסדרה מצליחה יותר ממה שהיא כרגע. 

ברשת ABC בוודאי הביטו בדאגה גדולה על נתוני הסדרה How to Get Away with Murder בשבוע שעבר. לאחר שנדמה היה שהירידה בנתוני הרייטינג בתחילת העונה השנייה נראו אולי כמקריים, עושה רושם שמשבוע לשבוע מתברר שמדובר במגמה. לראשונה מאז שהסדרה עלתה לאוויר היא ירדה מ 2.0 נק' מדד ועצרה על 1.8. עדיין מדובר בנתונים טובים, אבל לאור העובדה שהסדרה הייתה להיט היסטרי בעונתה הראשונה עושה רושם שהיא מאבדת גובה ככל שהיא מתקדמת. נכון, לא הייתה לרשת השבוע את "האנטומיה של גריי", בכדי שתעניק לה את הדחיפה לכל הערב, אבל עדיין מדובר בבעיה גדולה מאד עבור הרשת במידה והירידה האיטית, אבל המתמשכת, של הסדרה תימשך. למען האמת, לא ברור מדוע הסדרה מאבדת גובה, יכול להיות שהציבור מאס במחזור החומרים או שהקונספט של הסדרה הגיע למיצוי כבר אחרי עונה אחת, משום שמבחינה קריאטיבית מדובר בדיוק באותה פורמולה של העונה הראשונה. 

ברשת ה CW אין ספק שערב יום שני של הרשת הוא כישלון גדול. אבל מי באמת לא צפה את זה מגיע ? מישהו חשב שהסדרה Crazy Ex-Girlfriend תניב נתונים טובים יותר מ 0.2 נק' המדד שהיא הניבה בשבוע שעבר ? מישהו באמת חשב שזה הזמן, לאחר שש עונות של Glee, שהאחרונות שבהן היו כישלון, להעלות סדרה בעלת מוטיבים מוזיקלים זו הדרך להצלחה ? במיוחד לאור התחרות הגדולה בערב יום שני עם The Voice, "רוקדים עם כוכבים" ועתה גם Supergirl ? אולם, גם נתוני הסדרה Jane The Virgin לא מבשרים טובות לרשת. 0.3 נק' מדד ו 940 אלף צופים בלבד, אשר הסדרה הניבה בשבוע שעבר הם על הגבול לחידוש (מצחיק להגיד זאת על סדרה, אבל לרשת ה CW, אלו נתונים גבוליים ומטה), אולם ירידה נוספת בנתונים לא תשאיר לרשת אפשרויות אחרות מלבד ביטול, למרות שהמבקרים אוהבים אותה. אולי מעבר ליום שישי הוא הסיכוי האחרון שנשאר לה בשלב הזה, אלא אם באורח מופלא היא תתרומם שוב. מישהו חושב שזה אפשרי ? 

אין תגובות: