יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע התשיעי של עונת 2016-2015



ברשת NBC צריך לציין את הפתיחה הטובה של Chicago Med. אין ספק שנתונים של 2.2 נק' מדד ו 8.64 מיליון צופים בשנה הנוכחית הן נתונים טובים, בוודאי עבור רשת NBC. עדיין מוקדם להצהיר זאת, היות ומדובר בפרק אחד בלבד, אבל במידה והמותג של Chicago יצליח גם הפעם יוצר בלוק של 4 סדרות של דיק וולף בימי שלישי ורביעי: שלשת סדרות ה Chicago ו Law &Order: SVU. כמו כן, במידה והסדרה תצליח זה יעניק תוקף למה שטענתי במשך השנים האחרונות: הניסיונות להשיק קומדיות בערב יום שלישי נידון לכישלון (אולי לא רק בימי שלישי). מעניין יהיה לראות מה יעשו ברשת עם הדרמה, אשר הייתה אמורה לעלות במשבצת השידור הזאת. יכול להיות מצב שהיא תידחה לאזור אביב-קיץ. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות את נתוני הסדרה בפרקים הבאים בכדי לקבל מדד טוב יותר.

ברשת ה CW מעניין להביט על נתוני הסדרה Arrow. אפשר לומר שהסדרה שומרת על יציבות. מצד אחד, בימים הטובים ביותר שלה, לדוגמא כאשר היא משדרת פרק קרוסאובר עם "קונסטנטין" היא מצליחה להתרומם לנתונים של 1.1 נק' מדד, אבל גם בימים הגרועים ביותר שלה, לפחות עד עתה, היא יורדת לנתונים של 0.9 נק' מדד. מעניין לראות זאת לאור העובדה שמרבית מסדרות הרשת מאבדות גובה, כגון The Vampire Diaries, אשר בשבוע שעבר הידרדרה כבר לנתונים של 0.5 נק' מדד. גם The Originals היא אורחת קבועה במועדון 0.4 נק' מדד העונה, כאשר היא הניבה זאת חמש פעמים מתוך שבעת פרקי העונה עד כה. מעניין יהיה לראות באם הרשת תפתח סדרת קומיקס נוספת גם לעונה הבאה, או שמא שלש סדרות זה מספיק.

ברשת FOX המצב של Rosewood הוא כל כך רע שלא ברור אם לצחוק או לבכות. הסדרה Empire, אשר הצליחה בשבוע שעבר להתאושש מעט עם נתונים של 4.4 נק' מדד (מ 4.2 נק' מדד בשבוע שלפני כן), אולם Rosewood הצליחה לנפק 1.5 נק' מדד בלבד. גם במספר הצופים הכללי המצב רע. Empire ניפקה 11.34 מיליון צופים, אולם Rosewood הצליחה להגיע ל 4.72 מיליון צופים בלבד. כלומר, הסדרה מאבדת כשני שליש מהתמיכה ש Empire  מעניקה לה ועושה רושם שהמצב לא משתפר ככל שהעונה תתקדם. לא ברור בשביל מה הרשת הייתה זקוקה לסדרה הזאת, היא לא מציגה שום דבר חדש, חוץ מהעובדה שהיא גרסה אפרו-אמריקאית של Bones, פחות או יותר. אולי בחצי השני של העונה הרשת תצליח לשנות את המזל שלה. עצה שלי ? שלא יבנו על זה. קשה לי לראות להיטים בעתיד הקרוב שלה.

ברשת CBS אי אפשר שלא לתהות על החלטת הרשת לגבי ערבי שני וחמישי. לאחר שעושה רושם ש Supergirl התייצבה (אלא אם תיפול שוב בנתוני הרייטינג), כאשר עלתה לנתוני 1.8 נק' מדד ו 7.77 מיליון צופים. לא ברור מדוע ברשת לא השאירו את The Big Bang Theory ביום שני וציוותו אותה עם Mom, Supergirl ו Scorpion. ערב זה נראה הגיוני הרבה יותר מאשר העובדה שציוותו אותה ל Life In Pieces, אשר מתבוססת בבינוניות שלה וזאת למרות ההובלה של Big Bang. ערב יום שני שהצעתי היה גורם לערב חזק הרבה יותר, אשר גם היה שומר על הנתונים של Supergirl טוב יותר. למען האמת, אפילו אם היו מנסים זאת למשך שבוע או שניים לאחר הפרק הראשון של Supergirl, אולי זה היה מסייע ל Supergirl לשמר מספר רב יותר של צופים ממה שיש לה כעת. חבל.

ברשת ABC, צריך לדבר על ערב הקומדיות של יום רביעי. מדהים לראות עד כמה הערב של הרשת יציב. אפילו The Middle, אשר נדמה היה שהיא בדרך לביטול, מצליחה לשמור על נתונים מספיק טובים בכדי שיעניקו לה עונה נוספת. נתונים אלו, אשר נעים (פרט ל Modern Family שנמצאת מעט מעליהן) סביב 2.2-1.8 נק' מדד יציבים עד עתה לאורך כל העונה. הנתון המעניין הנוסף הוא, שדווקא The Goldbergs, אשר משודרת לפני Modern Family, מניבה נתונים טובים יותר מ Black-Ish, אשר משודרת אחריה (בשבוע שעבר הנתונים היו 2.2 נק' מדד ו 7.07 מיליון צופים לעומת 1.9 נק' מדד ו 6.15 מיליון צופים). אולי זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד זאת, אבל אולי קהל אפרו אמריקאי גדול מחליט לצפות דווקא ב Empire ולא ב Black-Ish. מעניין יהיה לעקוב אחר הנתונים של הסדרות כאשר Empire תצא לחופשה.


2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה אחי על כל המידע
אם אפשר את הלוח של CW לעונת חורף 2016

JamesCrow אמר/ה...

לא נראה לי שזה כלכך קשור לקהל האפרו-אמריקאי.
במקרה של אמפייר אני אישית החלטתי להפסיק לצפות אבל יש לה קהל מכל הגוונים.

בלאקיש לעומת זאת מכילה לא מעט הומור המתייחס לקהל הזה - וגם הומור משפחות כללי.
נראה לי שהקהל של בלאקיש כולל גם לא מעט חובבים של השחקן הראשי - למרות שהקודמיה הקודמת שלו בוטלה דיי מהר.