יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השמיני של עונת 2016-2015



רשת ABC עומדת בפני בעיה רצינית לקראת העונה הבאה. ברשת היו חייבים לעשות זאת כבר לקראת העונה הנוכחית, אולם עושה רושם שלקראת העונה הבאה ברשת יהיו חייבים לבצע ניקיון כללי בכל מה שקורה בשעה עשר בערב. הסדרות של הרשת בשבוע שעבר בשעה זו הציגו נתונים בלתי מתקבלים על הדעת. ביום שני, הסדרה Castle, שבלאו הכי קיבלה הארכה ברגע האחרון לעונה הנוכחית, הניבה 1.0 נק' מדד ו 6.24 מיליון צופים בלבד. ביום שלישי, הסדרה Wicked City, שכבר בוטלה, הניבה 0.4 נק' מדד ו 1.69 מיליון צופים בלבד ! ביום רביעי, הסדרה Nashville הידרדרה ל 1.0 נק' מדד ו 4.55 מיליון צופים. גם Qantico, שכביכול נחשבת להצלחה, ואף קבלה הזמנה לעונה מלאה בעונתה הראשונה, הניבה בסך הכל 1.3 נק' מדד ו 4.38 מיליון צופים. כאשר Revenge שודרה והניבה נתונים דומים, טענו בארה"ב שהיא עומדת בפני סכנת ביטול. לרשת יש רק את "המדריך לרוצח" וגם היא נמצאת בירידה גדולה בעונתה השנייה (1.9 נק' מדד בשבועות האחרונים לעומת ממוצע של 2.96 בעונה הראשונה !) יהיה מעניין לראות את הלוח של הרשת בעונה הבאה בכל מה שקשור למשבצת השידור הזאת. האם ברשת יעשו ניקיון כללי לאורך כל הרצועה ? קשה לי להאמין. ובכל זאת...

ברשת CBS, אין ספק שהנתון הבולט הוא של Elementary. הסדרה נפלה ל 0.8 נק' מדד ו 5.16 מיליון צופים. אלו נתונים מחרידים עבור כל רשת וקל וחומר עבור רשת CBS. קשה להאמין שברשת לא ראו את הנולד והבינו שהסדרה בפני קריסה. בשל כך, תמוהה החלטה של הרשת להעניק לה 24 פרקים בעונה זו. הסדרה גם איבדה הובלה סבירה של "מרוששות" אשר הניבה 1.6 נק' מדד ו 6.34 מיליון צופים. האם הרצון של הרשת לייצר פרקים עבור סינדיקציה (בתום העונה הסדרה תעמוד על 96 פרקים) גבר על ההיגיון הבריא של אפשרות בריחת מפרסמים ? יהיה מעניין לראות מה ברשת יעשו במידה והירידה תימשך, האם היא תנסה להעביר אותה ליום אחר ? (ראשון אולי במקום CSI:Cyber) או תדחה את הפרקים האחרונים לקיץ. בכל מקרה, קשה להאמין עד בלתי אפשרי שהסדרה תזכה לעונה נוספת. הנתונים הללו אפילו לא יאפשרו שיקול למנהלי הרשת.

ברשת ה CW צריך להביט על נתוני ערב יום שני. לאחר התחלה קטסטרופלית, הסדרה Crazy Ex Girlfriend מתקדמת לאיטה. מקריסה טוטאלית בפרק השלישי אשר הניב 0.2 ו 666 אלף צופים (כן, לא מדובר בבדיחה), ל 0.28 נק' מדד ו 945 אלף  ובשבוע שעבר ל 0.32 ו 948 מיליון צופים. עדיין מדובר בנתונים לא מספיק טובים עבור קבלת עונה נוספת, אולם במידה והסדרה תצליח להמשיך בתהליך הגדילה לכיוון 0.5 נק' מדד (ובשלב זה הסיכוי לכך נמוך מאד) יכול מאד שברשת ישקלו להשאיר אותה בחיים, בעיקר משום שברשת רוצים סדרה שתתאים לאופי של Jane The Virgin, שגם היא לא מניבה נתונים גבוהים (ממוצע של 0.39 נק' מדד ו 1.008 מיליון צופים בעונה השנייה עד כה), אולם היא חביבת המבקרים ולכן ברשת נוטים בדרך כלל לתת לסדרות הללו הזדמנות נוספת. אפשרות נוספת עבור הרשת היא להעביר את הסדרה בעונה הבאה ליום שישי (מתפנה מקום עתה כש"הטופ מודל הבאה" מתבטלת ואולי גם Reign) ואז לעבור לערב חדש לחלוטין ביום שני. מה לדעתכם עדיף ?

ברשת FOX אי אפשר שלא לדבר על ההידרדרות של הסדרה Empire. הסדרה החלה את דרכה בעונתה השנייה עם נתונים של 6.66 נק' מדד ו 16.184 מיליון צופים. מאז, הסדרה נמצאת במצב של איבוד גובה, כאשר רק בפרק החמישי חלה עליה קלה מ 4.66 ל 4.85 נק' מדד ומ 12.233 ל 12.281 מיליון צופים בלבד ! בשבוע שעבר הסדרה ירדה לנתונים של 4.2 נק' מדד ו 11.20 מיליון צופים. מדובר באיבוד של כשליש מנתוני הסדרה מאז פרק תחילת העונה. נכון, עדיין מדובר בנתונים גבוהים מאד, אולם מדובר גם בנתונים הגרועים ביותר של הסדרה מאז הפרק השלישי של העונה הראשונה. מעניין לראות באם מצבה של הסדרה ישתנה בחלק השני של העונה, כאשר היא תצוות שוב עם "אמריקן איידול", שילוב שבעונה שעברה היה שילוב מנצח.

ברשת NBC ראוי להתייחס לנתוני הסדרה Blindspot. במידה וברשת ימשיכו את הטרנד שלהם להעניק לסדרות שלהם עונה אחת בלבד מאחורי התכנית The Voice (פרט לניסיון של חצי עונה נוספת ל The Blacklist), הסדרה צפויה לעבור בשנה הבאה למשבצת שידור אחרת, כאשר אפשרות ריאלית היא ציוות עם The Blacklist (אותם מפיקים). ולכן, אולי מתוך רצון לנסות לראות כיצד היא תשרוד ללא ההובלה של The Voice. אפשרות אחת לעשות זאת היא לראות אילו נתונים הסדרה מניבה בשני החצאים של השעה. בשבוע שעבר, בחצי השעה הראשונה הסדרה הניבה 2.4 נק' מדד ו 8.24 מיליון צופים. בחצי השעה השנייה הנתונים ירדו ל 2.0 נק' מדד ו 7.04 מיליון צופים. שבוע קודם לכך הנתונים עמדו על 2.4 ו 2.1 נק' מדד ו במספר הצופים הכללי הנתונים הראו 8.44 אל מול 7.48 מיליון צופים. לפני שבועיים, הנתונים היו: 2.3 אל מול 2.1 נק' מדד ו 8.52 אל מול 7.65 מיליון צופים. נכון, לא מדובר בירידה משמעותית, משום ברשת יחתמו על הנתונים של החצי השני של השעה בעונה הבאה. נכון, לא מדובר במדע מדויק וסביר להניח שהנתונים ירדו מעט יותר, אולם עדיין זו תהיה הצלחה עבור הרשת. לא ניתן יהיה לבחון לחלוטין את התיאוריה כל עוד הסדרה לא תשודר ללא התמיכה של The Voice. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הירידה ברייטינג של אמפייר היתה צפויה. כצופה קשה לשמור על עניין גבוה לאורך זמן בסדרה שהיא אופרת סבון.
קשה לי להאמין שאמריקן איידול תוכל לשפר את המצב בהרבה.
זה רק מדגיש את החוזק של סדרות כמו המתים המהלכים והמפץ הגדול שמצליחות לשמור על רייטינג גבוה גם בעונות 6, 7. בזמן שסדרות אחרות שמתחילות בבום גדול לא מצליחות לשרוד מעבר ל3 עונות במקרה הטוב.