יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

פרסום: אז מה חדש אצל רשת NBC לקראת החצי השני של העונה ?



רשת NBC קיצרה את מספר הפרקים של שתי הקומדיות החדשות שלה: Superstore בכיכובה של אמריקן פררה ו Hot & Bothered של אווה לונגוריה מ 13 ל 11 פרקים לכל אחת מהן. המהלך מגיע לאחר שמנהלי הרשת החלו לגבש את לוח השידורים לחצי השני של העונה. בהפקות קיבלו את ההודעה לאחר שכבר היו בחצי הדרך להפקת 13 פרקי העונה ולכן המהלך היה ריאלי. הקומדיה השלישית של הרשת לחצי השני של העונה, הסיטקום Crowded, שגם נראית כמוצר הטוב ביותר מבין השלושה, אמורה לעלות בשלב מאוחר יותר של העונה, אולי אפילו בסמוך לעונת הקיץ והיא אמורה ליהנות מ 13 פרקים מלאים. (צריך גם לציין שכסיטקום היא גם הזולה מבין הקומדיות)

ההחלטה לקצר את מספר הפרקים של הקומדיות הנ"ל קשורה להחלטות שיבוצים לחלק השני של העונה, אבל גם מההחלטה לקצץ בתקציב בכדי לעמוד ביעדים בתחום אותם הציבו לעצמם לפני תחילת העונה. צריך גם לזכור שבקיץ הבא לרשת יהיו קלפים חזקים מאד: האולימפיאדה, אשר גם תוכל לשמש כמקפצה לסדרות חדשות ו\או ישנות וועידות לפני הבחירות לנשיאות, אשר גם אמורים לעלות כסף רב עבור הרשת. ברשת חושבים שהרצה של 10 עד 11 פרקים יתנו להם אינדיקציה לגבי הפוטנציאל של הקומדיות.

במציאות של הכלכלה הבעייתית של ימינו, בתוספת נתוני רייטינג של אותו יום (ולא רק של השידור המקורי), רשתות הברודקאסט מנסות להיות פרגמטיות בהזמנת מספר הפרקים לסדרת שלהן, כאשר הן בוחרות את מספר הפרקים שלוח המשדרים שלהן מאפשר להן ולא יותר מכך. רשת ABC ביצעה וממשיכה לבצע זאת בשנים האחרונות, כאשר היא העניקה מספר פרקים מוגבל לחלק מהסדרות שלה שחלקן גם הפכו ללהיט (Scandal קיבלה הזמנה ראשונה ל 8 פרקים, Agent Carter קיבלה גם היא מספר פרקים זהה, Secrets & Lies קיבלה הזמנה ל 10 פרקים).

בתחום של הקומדיות, רשת NBC חסכה לעצמה מקום בלוח המשדרים, כאשר ביטלה את הריבוט ל Coach, שכבר אושר לסדרה. מצד שני, הרשת גם אישרה עונה שנייה ל The Carmichael Show, שככל הנראה אמורה גם היא לעלות בסביבות אביב או קיץ 2016. צריך גם לזכור, שלרשת יש קומדיה בשם You & Me And The End Of The World, שאושרו לה 10 פרקים.

צריך גם לזכור, שהרשת מתקשה מאד בתחום הקומדיות בשנים האחרונות, יש לה בלוח המשדרים של עונת
2016-2015 את מספר הקומדיות הנמוך ביותר מבין ארבע רשתות הברודקאסט (רשת ה CW לא מעלה קומדיות), שתי קומדיות, אשר סוגרות שעה אחת בלבד בערב יום שישי הנידח ואחת מהן, הקומדיה החדשה Truth Be Told, התחילה בצורה חלשה מאד ו Undateable מצליחה בצורה פחות מבינונית, למרות שדווקא רשמה עליה קטנה בשבוע השני שלה, זה עדיין לא מספיק ובשבוע השלישי חזרה לנתונים גרועים.

רשת NBC כבר ביצעה התאמה ללוח המשדרים כאשר Best Time With Neil Patrick Harris קיבלה הזמנה ראשונית ל 10 תוכניות, אך אז בוצעה התאמה ל 8 פרקים, כאשר התבררה שעת השידור שלה ביום שלישי. שמועות גורסות שתכניות אלטרנטיביות חדשות נוספות שאמורות לעלות בחצי השני של העונה יסבלו מקיצוץ במספר הפרקים שלהן בכדי להתאימן ללוח המשדרים.

אין קיצוץ במספר הפרקים של הדרמות החדשות של הרשת. Shades Of Blue של ג'ניפר לופז, אמורה לשמר את 13 הפרקים שהוזמנו לה, כאשר היא גם קרובה לסיים את הפקת כל 13 הפרקים הללו ועדיין לא קיבלה הודעה אחרת. Game Of Silence קיבלה כבר בחודש מאי הזמנה ל 10 פרקים בלבד. Heartbreaker, הייתה אמורה להיות משובצת כבר בעונת הסתיו הנוכחי וקיבלה דחייה בשל הריונה של הכוכבת הראשית, מליסה ג'ורג'. בהפקה הספיקו לצלם חמישה פרקים פרקים לפני ההפסקה בכדי שג'ורג' תלד והיא אמורה לחדש את ההפקה בינואר 2016. הסדרה הזאת יכולה לסבול מקיצוץ בכדי להתאים לצרכי הרשת. הרשת כבר העניקה לדרמה אחת של הרשת, Blindspot, הזמנה לתשעה פרקים נוספים ובכך מספר הפרקים שלה עומד על 22 פרקים. לרשת יש גם ציפיות גדולות מהיצירה הבאה של המותג Chicago, הכוונה היא ל Chicago Med, אשר עלייתה לאוויר הוקדמה מהחצי השני של העונה לחודש נובמבר בשל הריונה של מליסה ג'ורג' והזזתה של Heartbreaker לחצי השני של העונה.


  הערה: הכתבה מבוססת על ניתוח של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

תגובה 1:

שי אמר/ה...

תודה על הניתוח
האם הקומדיה המדוברת אצלך היא You, Me and the Apocalypse [כי לא מצאתי משהו אחר שזהה למה שאתה כתבת], אם כן היא זולה יותר מכיוון שהיא הפקה משותפת עם רשת שידור בריטית [והיא מצוינת ומצחיקה ביותר, ד"א] השאלה האם מוצר כזה שהוא גם יותר בריטי בהומור שלו יצליח בNBC לדעתך? [אאל"ט רוב השחקנים חוץ מרוב לאו וזו מויל וגרייס, הם בריטיים גם כשהם משחקים אמריקאים]
ומה לדעתך גרם להצלחה המטאורית של BLINDSPOT? השיבוץ שלה [אחרי (?)THE VOICE] ?? כי למרות שהשחקנים בסדר הסדרה עצמה די שבלונית וצפויה, ועלילת המשנה שלה גרועה למדי ולא מושכת להמשיך לצפות, לדעתי...