יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע החמישי של עונת 2016-2015



הנתון המעניין והברור של השבוע שעבר, ושל השבועות שקדמו לכך, מצוי אצל רשת CBS. רשת הברודקאסט השמרנית ביותר בארה"ב נכשלה באחת מהמטרות שלה לעונה הנוכחית: לרשת אין אפילו סדרה אחת, אשר מובילה את טבלת הרייטינג בשעה עשר בערב. רשת NBC שולטת בימים שני עד חמישי עם Blindspot והמותג של Chicago ואילו רשת ABC שולטת בימים חמישי וראשן עם "המדריך לרוצח" ו Qantico. אפילו בערב יום שישי הסדרה Blue Bloods כבר לא שולטת בכל שבוע ולעיתים 20\20 של רשת ABC עוברת אותה. עצוב להגיד זאת, אבל לא עושה רושם שלרשת יש אפילו מתחרה רצינית לשעה זו, כאשר התקווה הגדולה ביותר שלה לעונה הנוכחית, Code Black, היא כישלון מוחלט ולא צפויה לקבל עונה נוספת.

הנתון הבולט של רשת ה CW בשבוע שעבר היה של הסדרה Supernatural. הסדרה שבעונה שעברה הניבה 0.81 נק' מדד בממוצע, בשבוע שעבר היא הניבה 0.6 נק' מדד בלבד. בשנה שעברה היא הדרדרה ל 0.6 נק' מדד רק פעמיים וגם אז זה קרה רק לקראת סוף העונה (פרקים 17 ו 21), לאחר ששעון הקיץ יצא לדרך. השנה זה קורה כבר בפרק הרביעי של העונה. עובדה זו מעלה את השאלה, האם כוחה של הסדרה הוותיקה בעונתה ה 11 אוזל ? סביר מאד להניח שהסדרה תצליח להתאושש לנתונים מעט טובים יותר, אבל אפשר כבר לזהות שהסדרה פגיעה. זה עדיין לא אומר שהיא מועמדת לביטול, רחוק מכך, היא עדיין נחשבת לאחת מהסדרות החזקות של הרשת, אבל עדיין אפשר לזהות בנתונים הללו תמרור אזהרה עבור ההפקה והרשת. הסדרה, אשר עד לפני שנה נראה היה שיכולה להמשיך ללא הגבלה מתחילה לגלות שיש גם גבול ליכולות שלה. 

אצל רשת FOX חייבים להתייחס לנתונים של הסדרה Sleepy Hollow. אין כמעט ספק שהעובדה שהסדרה קיבלה עונה שלישית קשורה יותר למצב הדרמות הרעוע של הרשת, מאשר לכוחה של הסדרה, אולם עושה רושם שהריבוט של הסדרה בעונה זו (כן, הסדרה עברה ריבוט מבחינה קריאטיבית וכולם רואים זאת) נכשל בצורה ברורה. נתונים של 0.8 נק' מדד ו 2.89 מיליון צופים הם נתונים שגם ברשת הנכשלת הזאת לא יכולים לקבל. נכון, רשתות ABC ו CBS שולטות בערב זה עם Scandal ו"ערב הפוטבול" ואפילו רשת NBC מנפקת נתונים בינוניים עם The Blacklist, אבל הנתונים הללו של הסדרה בעונתה השלישית הם פשוט נתונים מחרידים. קשה לראות מצב שהסדרה מצליחה לקבל עונה רביעית. במידה וזה אכן יקרה זה יראה שהמצב של רשת FOX הפך לבלתי הפיך. הסיכוי לכך ? נמוך. 

הנתון הבולט בשבוע שעבר של רשת ABC הוא הפרק הרביעי של הסדרה "ש.י.ל.ד.". הסדרה הניבה בפרק זה 1.5 נק' מדד וזאת לאחר שבשבוע הקודם הניבה 1.37 נק' מדד. אם נוציא מהמשוואה את הפרק הפותח של העונה, אשר בדרך כלל מנפק את הנתונים הגבוהים ביותר הרי שהסדרה נעה סביב נתונים של 1.5-1.4 נק' מדד. השאלה הנשאלת קשורה דווקא ל Supergirl של רשת CBS. מאחר ו Gotham מניבה העונה נתונים של 1.5-1.3 נק' מדד, The Flash של רשת ה CW מצליחה להישאר על 1.4 נק' מדד ו Arrow נעה סביב 1.1-0.9 נק' מדד, האם נכון להיום זה הכוח האמיתי של סדרות הקומיקס, אשר אמנם מצליחות בצורה סבירה (בעונה הראשונה של Gotham ובתחילת הדרך גם The Flash ההצלחה הייתה גבוהה יותר), אבל לאחר התחלה הגיונית היא מתייצבת סביב נתונים בינוניים (מלבד The Flash ברשת ה CW, שגם היא בהשוואה לשאר רשתות הברודקאסט מנפקת נתונים בינוניים) ? לא נצטרך להמתין זמן רב בכדי לגלות זאת, Supergirl תעניק לנו את התשובה. 

ברשת NBC חייבים להזכיר את הנתונים של הסדרה Chicago Fire בפרקה השני. נכון, נתונים של 1.6 נק' מדד בשעה עשר בערב של יום שלישי הם נתונים סבירים בהחלט. אולם אם משווים אותם לנתוני הפתיחה של העונה שעברה מדובר באכזבה. בעונה הקודמת, הסדרה הניבה נתונים של 2.6, 2.3 ו 2.1 נק' מדד בשלשת הפרקים הראשונים של העונה ואילו השנה הנתונים עומדים על 1.8 ובשבוע שעבר על 1.6 נק' מדד. סיבה אפשרית לנתונים הללו היא עלייתה המאוחרת ובכך שלא נהנתה מהפתיחה החזקה של העונה של The Voice ונאלצה להצטרף רק כאשר כוחה של האחרונה ירד מעט. להפקה אין מה לחשוש, מדובר בנתונים טובים עבור הרשת, אבל מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני סדרת הספין אוף החדשה של המותג, Chicago Med, בכדי לראות עד כמה המותג חזק. מה דעתכם, גם הספין אוף הזה, כמו Chicago P.D, יצליח ? 

2 תגובות:

שי אמר/ה...

תודה, אני מניח שChicago Med יצליח, כי קרוב לוודאי יהיה יותר דומה לפיילוט הדלת האחורית שלו מהעונה הקודמת ולא יהיה חלילה מיושן ומשמים כמו code blackלמשל...

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה
שאלה.. האם זאת העונה האחרונה של once upon a time או שיש סיכוי לעונה נוספת?
תודה