יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע השני של עונת 2016-2015



ברשת CBS הנתון המעניין בשבוע שעבר נוגע לסדרה Limitless ולערב יום שלישי של הרשת. אין כמעט ספק לכל מי שמבין מעט בטלוויזיה אמריקאית שהמותג של NCIS נמצא בשקיעה. סדרת האם הניבה בשבוע שעבר 2.2 נק' מדד, אבל סדרת הבת ("ניו אורלינס") התייצבה על נתונים של 1.7 נק' מדד, נתונים שהיא התרגלה לראות בתום העונה הראשונה שלה (הפרק ה 22 הניב גם 1.6 נק' מדד). אולם, דווקא הסדרה החדשה Limitless, אשר משודרת בשעה עשר בערב רשמה קפיצה ל 1.9 נק' מדד והשאירה כמעט את כל כוחה מפרק הפיילוט שלה (בנק' מדד הנתונים זהים, במספר הצופים הכללי הירידה היא מזערית). נכון, במספר הצופים הכללי הסדרה רשמה ירידה מ 12.860 ל 9.730 מיליון צופים של קודמתה, אבל ברשת בהחלט יכולים לחייך למספר שניות. רק לאחר הפרק הרביעי בסדרה אפשר יהיה לקבוע באם מדובר בהצלחה וגם אז זו תהיה הצלחה מתונה, משום שעד לפני שלש שנים נתונים כאלה היו משאירים את ההפקה של הסדרה במתח עד תום העונה באם היא תחזור לעונה נוספת.

ברשת FOX צריך להביט בנתוני הסדרה Gotham בערב יום שני. נכון, להניב נתונים של 1.6 נק' מדד הם לא סיבה למסיבה עבור הפקת הסדרה, אבל כאשר לוקחים בחשבון שהסדרה Minority Report הניבה נתונים של 0.9 נק' מדד הנתונים נראים בצורה אחרת. הסדרה הצליחה לשמר את הנתונים מערב הבכורה של העונה השנייה (אך בכל זאת מדובר בירידה אל מול נתוני פתיחת הסדרה בעונה הראשונה שלה, אשר עמדו על נתונים שנעו בין 2.2 ל 2.5 נק' מדד, כמובן שצריך להוציא את נתוני הפרק הראשון, אשר הניב נתונים של 2.8 נק' מדד) ולאור המבט על כל לוח השידורים של הרשת אלו נתונים סבירים בהחלט, גם לאור העובדה שהסדרה מתחרה מול The Voice ו The Big Bang Theory, "רוקדים עם כוכבים" ורשת ה CW עוד לא העלתה את לוח השידורים החדש שלה. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרה כאשר רשת CBS תעלה מולה את הסדרה Supergirl.

ברשת NBC חייבים להביט בהשתאות על נתוני הרייטינג של הסדרה Chicago P.D. הסדרה חזרה מחופשה אל נתונים של 1.7 נק' מדד ו 6.652 מיליון צופים. לאור העובדה שהרשתות מתקשות להשיק סדרות בשעה 10 בערב, ובמיוחד רשתות CBS ו ABC (מלבד אולי השנה Qantico של ABC ו Limitless של רשת CBS, וכן Blindspot של רשת NBC, אם כי חייבים עדיין לחכות לנתוני הפרקים הבאים בכדי לראות אם ההצלחה הבינונית של הסדרות הללו תשארנה על כנה), ולמרות שקשה לי להאמין שהנתונים הגבוהים יחסית הללו יישמרו, העובדה שהרשת מצליחה לשמר, לפחות לזמן קצר, נתונים בינוניים של מותג קיים בהחלט מראים על סדרה בריאה. כמו כן, הסדרה שמרה על הנתונים של קודמתה Law & Order: SVU שגם היא הניבה 1.7 נק' מדד. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הסדרה השבוע ולראות גם כיצד תחזור Chicago Fire ביום שלישי בשבוע הבא בכדי לראות את המצב הכללי של המותג.

ברשת ABC הנתון המעניין בשבוע שעבר היה של הקומדיה Black-Ish. לאחר שבתחילת העונה הראשונה, הקומדיה היוותה הצלחה גדולה מאד החלה הידרדרות איטית עד לסוף העונה הראשונה. ההידרדרות ממשיכה גם בעונה השנייה ולא, חזרה מחופשה עם נתונים של 2.4 נק' מדד, הם לא הנתונים האמיתיים שלה, כך עושה רושם, הנתונים בפרק השני החזירו את הסדרה לגודלה האמיתי, לפחות בעונתה השנייה. נתונים של 1.8 נק' מדד הינם אכזבה גדולה עבור מנהלי הרשת, אשר חשבו שיש להם להיט נוסף בידיים. אולם הנתונים הללו הציבו סימן שאלה גדול לגבי עתיד הסדרה. מדובר בנתונים הגרועים ביותר מבין 4 הקומדיות של הרשת בערב יום רביעי, אפילו נמוכים מאלו של The Middle בעונתה השביעית (הניבה 2.2 נק' מדד בשבוע שעבר). ברשת בוודאי מביטים בדאגה לגבי נתוני הסדרה, משום שבמידה והנתונים אף ימשיכו לרדת ברשת יחשבו לשנות את שעת השידור של הסדרה.

ברשת ה CW עדיין לא העלו את לוח המשדרים שלהם לעונת 2016-2015, אולם בכל זאת ראוי לציין שהתכנית Whose Line Is It Anyway הניבה ביום שני האחרון נתונים של 0.4 נק' מדד ו 1.252 מיליון צופים. נתונים יפים מאד עבור תכנית שמחיר ההפקה שלה נמוך מאד. עושה רושם שהריבוט של התכנית עבר בהצלחה, למרות שהיא משודרת ביום שני העמוס אל מול The Voice של רשת NBC ו"רוקדים עם כוכבים" של רשת ABC. 

אין תגובות: