יום ראשון, 18 באוקטובר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע הרביעי של עונת 2016-2015



ברשת ABC צריך להביט על נתוני הסדרה החדשה Qantico. הסדרה הניבה בשבוע שעבר נתונים של 1.6 נק' מדד ו 5.75 מיליון צופים. נכון, הסדרה The Walking Dead חזרה בשבוע שעבר לעונה חדשה, אבל עדיין ברשת ראו לנכון להעניק לסדרה שישה פרקים נוספים. עד כדי כך מצבה של רשת ABC (וגם CBS) קשה בשעה עשר בערב, כך שברשת לוקחים אפילו הצלחה בינונית בערב זה ומנסים לנצל אותה כמה שאפשר. בעונות קודמות, כאשר הסדרה Revenge הניבה נתונים דומים, פרשנים אמריקאים טענו כי עתידה לוט בערפל. דרך אגב, יכול להיות שהסיבה שברשת לא העניקו לה עונה מלאה (כלומר, הזמינו לה 3 פרקים נוספים) היא, משום שברשת חושבים להעלות דרמה נוספת בלוח השידורים' Of Kings And Prophets. במידה ויחליטו להעניק לסדרה 3 פרקים נוספים אולי ברשת יחליטו להוריד את מספר הפרקים של Of Kings And Prophets עוד יותר (מספר הפרקים שלה קוצץ). 

ברשת NBC צריך להביט על נתוני הסדרה Blindspot. הסדרה השיגה בשבוע שעבר 2.5 נק' מדד ו 8.45 מיליון צופים. הסיבה שצריך להביט על הנתונים היא שלאחר ירידה בשני הפרקים הקודמים הסדרה הצליחה להתייצב ואף לעלות מ 2.4 ל 2.5 נק' מדד. רק השבוע נוכל לראות באם מדובר במגמה והאם הסדרה הצליחה לייצב לעצמה את קהל המעריצים באופן קבוע או שמדובר בתופעה מקרית. גם מבחינת חלוקת הנתונים הסדרה יציבה באופן יחסי, כאשר בחצי השעה הראשונה, לאחר The Voice, הסדרה הצליחה לייצר 2.7 נק' מדד ואילו בחצי השעה האחרונה 2.4 נק' מדד. כל רשת הייתה קונה את הנתונים הללו, במיוחד בשעה עשר בלילה. הנתונים הללו מזכירים מאד את נתוני הסדרה The Blacklist בעונה וחצי הראשונות. דרך אגב, עוזרת לסדרה העובדה ש Castle ו NCIS:LA לא מצליחות להתרומם בנתוני הרייטינג. 

ברשת FOX חייבים להדגיש את הנפילה המתמשכת של הסדרה Rosewood בערב יום רביעי ובמיוחד בשבוע שעבר. נכון, בשבוע שעבר כמעט כל הסדרות בערב זה ירדו בנתוני הרייטינג שלהם בשל משחק הבייסבול ששודר במקביל, אולם להניב נתונים של 1.4 נק' מדד לפני סדרה בעלת נתונים של 4.7 נק' מדד (Empire), הרי שמדובר בכישלון ענק. לו הסדרה הייתה משודרת בכל ערב אחר היא הייתה יורדת מתחת ל 1.0 נק' מדד ובכלל לא היה לה סיכוי לשרוד. אולם, לאור מצב הסדרות של הרשת יכול מאד להיות שיש לה סיכוי לשרוד. ככל שהשבועות נעים קדימה הבור של רשת FOX רק הולך ומעמיק ונראה שלרשת אין פתרונים. הסדרות שמחכות לרשת בחצי השני של העונה, מלבד אולי החזרה המתוקשרת של The X Files, לא נראות כלהיט, או אפילו מייצרות באז מספיק חזק בכדי להראות שיש לרשת אפשרות ללהיט. מעניין יהיה לראות האם מצב הרשת יחמיר השבוע עוד יותר. זה אפשרי ? 

ברשת ה CW מדהים לראות שהסדרה The Flash מצליחה לשמר את כוחה. בפרק השני של העונה השנייה הסדרה הצליחה לעמוד על 1.4 נק' מדד, נתונים זהים לנתוני הפרק הראשון של העונה. גם במספר הצופים הכללי חלה ירידה קטנה מאד מ 3.58 ל 3.49 מיליון צופים. הצופים שחשבו שהסדרה תשחזר את נתוני פתיחת הסדרה שגו באשליות, אולם עדיין מדובר בנתונים מעולים והעובדה שהסדרה יציבה מראה שסביר להניח שגם אם היא תחווה ירידה היא לא תהיה גדולה מדי. אולם, עדיין היא לא מצליחה לסחוב אחריה את iZombie, אשר הניבה בשבוע השני של העונה 0.5 נק' מדד בלבד. מעניין יהיה לראות שילוב של The Flash עם הספין אוף החדש Legends of Tomorrow. השאלה כרגע היא רק מתי זה יקרה (משום ששיבוץ שונה נראה לא הגיוני), משום שהרשת כבר הזמינה 5 תסריטים נוספים ל iZombie ובמידה והם אכן יאושרו לפרקים, אזי יכול מאד להיות שזה יקרה רק בסוף חודש מרץ או בחודש אפריל 2016. מישהו יכול לחכות עד אז ? 


ברשת CBS צריך להביט על מה ש Madam Secretary עשתה בשבוע שעבר. שבוע שעבר היה נקודת מפנה, משום ש The Walking Dead, מפלצת הרייטינג, חזרה בעונה חדשה. עובדה זו גרמה ל Blood & Oil, הסדרה החדשה של רשת ABC, לקרוס מ 1.3 ל 0.9 נק' מדד, אבל הסדרה Madam Secretary הצליחה בשבוע זה דווקא לעלות בנתוני הרייטינג מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד ואילו במספר הצופים הכללי חלה ירידה קלה מאד מ 11.79 ל 11.15 מיליון צופים בלבד. עובדה זו מצביעה על כך שהסדרה, פחות או יותר, מצאה את מקומה, היות והממוצע של הסדרה בעונה הקודמת עמד על 1.44 נק' מדד ו 11.82 מיליון צופים. יתרה מכך, בסוף העונה הראשונה, בשני הפרקים האחרונים שלה, היא הניבה רק 1.0 נק' מדד בכל אחד מהם. כלומר, כאשר הסדרה חזרה בעונה חדשה, היא חזרה לממוצע שלה. עובדה זו תקל עליה לקבל עונה נוספת. עצוב להגיד זאת, אבל נתונים דומים לאורך העונה אמורים להעניק לה עונה נוספת כמעט ללא בעיות. כן, עד כדי כך נתוני הרייטינג של הרשת בערב יום ראשון הידרדרו. 

אין תגובות: