יום שני, 23 בספטמבר 2013

בוודאי שמתם לב ש...



העונה השביעית של הסדרה Mad Men תחולק לשתיים. הידיעות שהגיעו מרשת AMC בישרו שהעונה השביעית והאחרונה של הסדרה, אשר תכיל 14 פרקים, תחולק לשני חלקים של שבעה פרקים כל אחד. החלק הראשון ישודר בשנת 2014 והשני בשנת 2015. ואני שואל, מדוע ? האם הגענו למצב שכל עונה אחרונה של סדרה תמרח ? וגם אם העונה מחולקת לשתיים מדוע בהפרש של שנה ? הרי לא מדובר במספר פרקים רב, אלא בשבעה פרקים. בכך, העונה למעשה מחולקת לשתי מיני סדרות קטנות. מדוע לא לקרוא לכך שתי עונות ? סביר להניח שיהיה קליף האנגר בין שני המקבצים. לפי דעתי מדובר בזלזול בצופים על חשבון ניסיון למתוח את החבל ולנצל את הפרקים האחרונים של הסדרה. כמו כן, העובדה שבסופו של דבר לא תופק לסדרה ספין אוף, היא לדעתי, החלטה נבונה.

רשת AMC מפתחת ספין אוף ל The Walking Dead. החלטה גרועה של רשת AMC התקבלה בשבוע שעבר, כאשר התבשרנו שמפתחים ספין אוף ללהיט ההיסטרי של הרשת. למרות המיספרים הגבוהים שהסדרה הפיקה בעונה השלישית, לפי דעתי מדובר בהחלטה, אשר תוכל לגמור את עתידה של הסדרה. ניתן לומר שלסדרה יש קהל צופים נאמן, אבל ההצלחה ההיסטרית של העונה השלישית מקורה בקהל שהצטרף ו"עלה על הגל" של הצלחת הסדרה. קהל שכזה בדרך כלל גם עוזב את הסדרה באותה מהירות שהצטרף אליה ושימוש יתר באותו עולם יגרום לעזיבת צופים מהירה יותר בשל חשיפת יתר. כפי שאני רואה את הדברים, הנושא מוצה ואולי לסדרת האם יש עוד עונה או שתיים בשיא, אבל לאחר מכן צפויה להיות נפילה ויצירת ספין אוף צפוי לזרז את התהליך.

הסדרה Camp ככל הנראה בוטלה. לא מדובר בחדשות מפתיעות לאור נתוני הרייטינג הבעייתיים של הסדרה, אבל שם הסדרה נמחק מאתר הרשת וזה בדרך כלל אומר שהסדרה לא נמצאת על סדר היום שלה. למען האמת, אתפלא מאד אם נזכה לראות עונה שנייה של הסדרה. תוכנית קיץ נוספת של הרשת, Siberia, סבלה מאותו גורל של Camp ונראה שגם היא בדרך החוצה. הודעה רשמית עדיין לא נרשמה ואולי גם לא תצא בקרוב, אבל סביר להניח שפרקים נוספים שלה לא יראו אור יום.

קיים סיכוי שסדרת קומיקס נוספת קורמת עור וגידים. "מארוול" מתכננים לפתח סדרה על פי הדמות של הסוכנת קארטר. הסדרה אמורה לעסוק בפגי קארטר, החברה של קפטן אמריקה, ואשר תספר את תולדותיה כסוכנת חשאית מהרגע שקפטן אמריקה אבד וקפא בתוך הקרח. מדובר בשלבים ראשונים של הפרויקט ואחד מתוך מספר פרויקטים של "מארוול", אשר נכון לעכשיו מחפשים לו תסריטאי ראשי. כמו כן, לא ברור באם היילי אטוול, אשר גילמה את הדמות בסרט הקולנוע של "קפטן אמריקה" תשוב לגלם את הדמות בסדרת הטלוויזיה. ואני אומר, מדובר דווקא בפרויקט מעניין מאד, מה אתם חושבים ?

נקבע מועד לעליית סדרת מדע בידיונית חדשה. הסדרה Atlantis אודות היבשת הדמיונית קיבלה תאריך עלייה לאוויר בברטניה והפרק הראשון ישודר ביום שבת ה 28 בספטמבר. מדובר בכחודשיים לפני שהסדרה אמורה לעלות בארה"ב (23 בנובמבר 2013). סביר להניח שלא יעבור זמן רב והיא כבר תגיע לרשת. אז, חובבי סדרות המדע בידיוני, רשמו את התאריך ביומנים שלכם (יש כזה דבר כיום, יומנים ?) ותתכוננו.

קומדיה בריטית מצחיקה חוזרת בקרוב מאד. הקומדיה Citizen Khan, תחזור לעונה שנייה בת שישה פרקים החל מה 4 באוקטובר. ואני אומר, סמנו בהחלט את התאריך הזה, משום שמדובר בקומדיה מצחיקה ולאחר שמתגברים על המבטא, ניתן ליהנות ממנה מאד. למי שלא יודע, הסדרה מתרכזת במר קאהן, אזרח בריטי-פקיסטני, אשר מחד רוצה לשמר את התרבות שלו, אך מצד שני גם נשאב אל תוך החברה הקפיטליסטית הבריטית.

הגרסה הבריטית ל The Bridge תעלה בקרוב למסכים. כזכור, העונה הראשונה של הגרסה האמריקאית עומדת בפני סיום ובקרוב נזכה לראות גם את הגרסה הבריטית, אשר שמה יהיה The Tunnel. במקרה של הגרסה הבריטית, מדובר ברצח דיפלומטית במנהרה המחברת בין בריטניה לצרפת. בניגוד לגרסה האמריקאית, הצמד המוביל של הסדרה (בתמונה) מוכר מאד: קלמנס פוסי המדהימה ביופיה ("אחת שיודעת", "הארי פוטר") תגלם את הדמות הנשית הראשית של הסדרה, אליס ווסרמן, וסטפן דילאנס (משחקי הכס") יגלם את הדמות הגברית, קארל.

7 סדרות יסיימו (או כבר סיימו) את העונה שלהן השבוע ו 38 תכניות יעלו (או שכבר עלו) בעונה חדשה:

הסדרות שיסיימו (או שסיימו) את העונה השבוע:

יום ראשון: Dexter, Ray Donovan, Copper, Devious Maids.
יום שלישי: Web Therapy.
יום חמישי: The Almighty Johnsons.
יום שבת: Cedar Cove.

התכניות שיעלו (או עלו) השבוע בעונה חדשה:

יום ראשון: Downton Abby.

יום שני: Castle, How I Met Your Mother, Mom, Two Broke Girls, Hostages, The Voice,
The Blacklist.

יום שלישי: S.H.I.E.L.D, Lucky 7, Ncis, Ncis L.A, Person Of Interest, The Wrong Mans, Chicago Fire, The Goldbergs, Trophy Wife.

יום רביעי: The Middle, Modern Family, Nashville, Criminal Minds, Revolution,
 Back In The Game, CSI, South Park.

יום חמישי: Grey's Anatomy, Glee, The Big Bang Therory, Crazey Ones, Elementary,
 The Michael J Fox Show, Parenthood, Two and a Half Men, Parks and Recreation.

יום שישי: Hawaii 5-0, Blue Bloods, Undercover Boss.

יום שבת: Atlantis.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על כל הידיעות.. וחבל על קאמפ, הייתה חמודה. סיביריה לעומתה הייתה איומה ובהחלט לא נתגעגע ;)

nן אמר/ה...

היי לפני כמה זמן שאלתי שאלה ונראלי פספסת, בכמ אשמח לשמוע את דעתך
שאלה: האם CULT תמשיך לעונה שניה, היה לה רייטינג טוב?
ובכלליות מה דעתך על אלונה טל והמשחק שלה? גם בסוכן מחוק, ורוניקה מארס...

אסף אמר/ה...

נראה לי שזה מתאים לנושא "שמתם לב":

פרסי האמי מבססים - שוב ושוב - את הנצחון המוחץ של ערוצי הכבלים על פני הרשתות.
אז נכון שפרסי האמי נחשבים שמרניים ולעיתים נראים מגוחכים, אבל אם מסתכלים על 10 הפרסים הנחשבים (סדרה, שחקן, שחקנית, שחקן משנה ושחקנית משנה - דרמה וקומדיה), רואים:
2 פרסים לרשתות (אחד ל-ABC ואחד ל-CBS.
8 פרסים לכבלים (ארבעה ל-HBO, שניים ל-AMC ושניים ל-Showtime)

החלק המעניין יותר הוא שבתחום הדרמה אין בכלל נוכחות לרשתות. ערוצי הכבלים זוכים בכל 5 הפרסים, וגם אם מוסיפים את פרסי הבימוי והכתיבה לא מוצאים רשתות.

זאת מגמה שברורה לי בתור צופה - הדרמות של הרשתות פחות מעניינות, פחות מושקעות מבחינת כתיבה, ולאחרונה גם משמעותית פחות מושכות אליהן שחקנים טובים.

מעניין איך יראו הפרסים בעוד שנתיים-שלוש, בעקבות המעבר של הרשתות לסדרות קצרות יותר, בעלות סיפורים המשכיים ולא פרוצדורליות.