יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: דקסטר, שובר שורות, קאלט, בני ערובה, מרוששות, מרלין, ברוקלין 9-9, מבוקש לחקירה, "ש.י.ל.ד.ס.", תיאוריית המפץ הגדול, האנטומיה של גריי ועוד...

מספר הודעות:

1. מחר תחל פינת המלצת מוזיקה שבועית חדשה. כולי תקווה שתיהנו, תנסו את ההמלצות ותגיבו עליהן.

2. ביום שלישי אפרסם ניתוח של השבוע הראשון לעליית עונת החורף 2014-2013 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות.

3. המבנה, נכון לעכשיו, של הבלוג יישמר, כאשר ביום ראשון תפורסם "פינת המענה לקוראים" ואם היא קצרה תתווסף אליה פינת המלצת המוזיקה, במידה ו"פינת המענה לקוראים" תהיה ארוכה, פינת המלצת המוזיקה תדחה ליום שני. ביום שלישי תפורסם החל מהשבוע הבא "פינת D1D1 רואה סרטים", ביום רביעי "שלב סיכום עונה" וביום חמישי ניתוח של נתוני רייטינג. לגבי יום שני, תהיה חלוקה בין פינת "בוודאי שמתם לב ש..." ל"פינת האנקדוטות" או ביקורת סרטים שלא אני ערכתי, או כתבת ניתוח או ביקורת על סדרה חדשה.

תבלו.


ועכשיו, נתחיל עם השאלות והתשובות השבועיות.

השאלה הראשונה היא שאלת המשך לשאלה שנענתה בשבוע שעבר, והיא מתייחסת להתייחסות שלי לסדרות:

היי D1D1,
תודה על ההמלצה לסדרות!
Dexter - חשבתי על לראות, האם הסדרה הסתיימה סופית?
Burn Notice - ממש לאחרונה סיימתי לראות את כל הסדרה, אחת הסדרות האהובות עליי!
Rush - לא מצאתי אותה בכלל בכמה מאתרי הכתוביות והסדרות הישראלים שחיפשתי
Kyle XY - ראיתי, סדרה נחמדה להעביר את הזמן
Monk - קראתי את התקציר וזה לא ממש הלהיב אותי, מצטערת
Alias - הסדרה האהובה עליי!
Underbelly - קראתי תקציר עליה אבל לא ממש הבנתי במה היא עוסקת, תוכל לפרט קצת?

בקשר לקאסל, המנטליסט, בניחוש חוקר וקליפורניקיישן, תכננתי לראות אבל חסרים לי מספר פרקים לכן אני דוחה את זה.

ראיתי שהרבה שאלו על שובר שורות, אם אמרת שהרייטינג שלה שובר שיאים אז למה החליטו לבטל אותה? והאם שווה לי לראות? או שהיא בסגנון הסמויה (שממש לא אהבתי)

אחרי סוכן מחוק התחלתי לראות דמג'ס, יותר מידי אקשן, אז כשאני אסיים אולי יש לך סדרה קלילה או קומית להמליץ? (בסגנון קומיוניטי, מקום טוב באמצע, קוגר טאון, עירוני בלו מאונטיין, חיים בלתי צפויים)

תודה רבה על התשובה!



תגובה:

לגבי דקסטר, כן, הסדרה הסתיימה ביום ראשון שעבר אחרי שמונה עונות. דובר על יצירת ספין אוף, אך לא נראה לי שזה ייצא לפועל.

לגבי Rush, אין לה תרגום, אולם האנגלית בה קלה והסדרה מעולה. סדרת המשטרה הטובה ביותר שראיתי בשנים האחרונות והיא מגיעה בכלל מאוסטרליה.

לגבי מונק, כדאי לנסות, מדובר באחת מהסדרות הטובות ביותר שנראו. השחקן הראשי, טוני שאלוב, מגלם את הדמות בצורה מושלמת.

לגבי Underbelly, מדובר בדרמת פשע המבוססת על אירועים שקרו במציאות באוסטרליה: מלחמת כנופיות, רציחות, מאבק על סמים, טריטוריה, שוטרים מושחתים, רציחות, התנקשויות ועוד...העונה הראשונה הייתה מופלאה.

לגבי שובר שורות, כי הסדרה הגיעה למיצוי מבחינה קריאטיבית, או שכנראה היא יקרה מדי בכדי לחדש אותה. ראיתי מספר פרקים שלה ולא אהבתי ולכן זנחתי אותה. הרבה התלהבו ממנה, והיא נחשבת "איכותית", אבל עבורי היא הייתה משעממת.

לגבי דמג'ס, סדרה גדולה. בהחלט שווה צפייה.

לגבי המלצות לקומדיות, מלבד "תיאוריית המפץ הגדול" ו"משפחה מודרנית" לא ראיתי קומדיה באיכות גבוהה בשנים האחרונות. אולי New Girl בעונתה הראשונה (העונה השנייה הרסה הכל).

השאלה הבאה מגיעה מ Dimon Frankoni:

היי, אני מעריץ גדול של הסדרה young justice, בערוץ הילדים כבר נגמרה העונה הראשונה לסדרה אך מתיי תעלה העונה השנייה? אני מקווה שתענו לי כי זה מאוד דחוף.



תגובה:

אני מצטער, אבל אני לא מתעסק עם מה שקורה עם שידור הסדרות בארץ ולכן אין לי מידע על כך. אם למישהו יש מידע על כך, שיענה במקומי בתגובות.

נעבור לשאלה מחן:

היי לפני כמה זמן שאלתי שאלה ונראלי פספסת, בכל זאת, אשמח לשמוע את דעתך:
שאלה: האם CULT תמשיך לעונה שניה, היה לה רייטינג טוב?
ובכלליות מה דעתך על אלונה טל והמשחק שלה? גם בסוכן מחוק, ורוניקה מארס...



תגובה:

לסדרה Cult היה רייטינג מחריד והיא בוטלה לאחר מספר פרקים בודדים.

לגבי אלונה טל, בעקרון אני אוהב אותה עוד מימיה ב"פיג'אמות". האם היא תהיה חקוקה בזכות המשחק שלה ? לא ממש. היא מצליחה בצורה סבירה בארה"ב, אבל לא מעבר לכך. נחמד לראות אותה על המסך, בעיקר משום שהיא ישראלית וזו גאווה, אבל אני לא נדהם מכישרון המשחק שלה.

היו גם ביקורות לגבי הביקורת סרטים שהברתי על הסרט Silver Linings Playbook :

ביקורת ראשונה:

אופטימיות היא שם המשחק זה סרט ארוך ומשעמם. לדעתי דווקא הדבר היחיד שכן עובד בסרט הוא הכימיה בין לורנס לקופר. לא מובן לי על מה היה כל הרעש סביב הסרט הזה הוא פשוט סרט גרוע. והמשחק של לורנס הוא טוב אבל ממש לא שווה אוסקר.

ביקורת שנייה:

לא סרט ששניהם ירצו לזכור? לורנס זכתה באוסקר על הסרט הזה, אין ספק שהיא תרצה לזכור.
סרט שנכתב בצורה נהדרת ומראה את הבעיה של חולים בדו קוטביות בצורה מעולה ואף קומית ומוצלחת, אין לי שום דבר רע להגיד על הסרט הזה.

ביקורת שלישית:

לא סרט ששניהם ירצו לזכור? לורנס זכתה באוסקר על הסרט הזה, אין ספק שהיא תקצה לזכור.
סרט שנכתב בצורה נהדרת ומראה את הבעיה של חולים בדו קוטביות בצורה מעולה ואף קומית ומוצלחת, אין לי שום דבר רע להגיד על הסרט הזה.


תגובה:

תראו, העובדה שג'ניפר לורנס זכתה באוסקר לא אומרת כלום מבחינתי. ב90% מהמקרים זוכים שחקנים או שחקניות באוסקר לא בגלל המשחק, אלא בגלל טרנד או כביכול בגלל שהמבקרים מחשיבים את הנושא ל"איכותי", כמו במקרה הזה של הדו קוטביות. עבורי, הביקורת נשארה כפי שהייתה, אני דבק בה. אני לא ראיתי כימיה בין לורנס לקופר. אולי בחירת המילים שלי לא הייתה נכונה והייתי צריך לומר שפשוט לא מדובר בסרט טוב ולכן גם הם לא יזכרו אותו ככזה.

ועכשיו, שאלה הומוריסטית:

היי,
אולי תעשה גם פינה של 'D1D1 קורא ספרים'? יכול להיות מעניין :)



תגובה:

למען האמת, חשבתי על זה...
אבל כרגע, כפי שראיתם, אני חוזר להמלצות מוזיקה, אני מקווה שתנסו את המלצת המוזיקה שלי, למרות שמדובר בשירים קצת ישנים ומעולם הפופ (ואני יודע שלא כולם אוהבים מוזיקת פופ). כולי תקווה, שגם תגיבו על הבחירות שלי.

יש גם שתי שאלות על סדרה חדשה:

שאלה ראשונה:

לגבי הסדרה "Hostages" - מה הסיכוי שלה לא להיות מבוטלת במהלך העונה?
במידה והיא תשמור על נתונים יציבים, יש סיכוי ש-CBS ישדרו את כל פרקי העונה הראשונה?
והאם לCBS יש בכלל משהו אחר לשדר אם הם מבטלים את זה, או שהאלטרנטיבה היא שידורים חוזרים של דרמה/ קומדיה כלשהי במשבצת השידור?

שאלה שנייה:

אז אתה ממליץ להמתין לאיילת זורר ויאיר לוטן בערוץ 10 במקום לצפות בביצוע האמריקאי עם טוני קולט ודילן מקדרמוט שלפי הרייטינג נראה כי לא תשרוד?! [לא שהפיילוט היה כזה טוב, עוד סדרת טוויסטים שמזכירה את נמלטים, אך לא מספקת עשירית..]



תגובה:

כרגע, מצבה לא טוב, בעליל. נצטרך לראות אם הסדרה תמשיך להידרדר. נצטרך גם לראות את המצב של כל הדרמות של הרשת, יכול מאד להיות שהיא תועבר ליום אחר (שישי ?) ואולי יחזירו בנתיים את Hawaii Five-O, אפשרות אחרת היא גם ויתור כואב על שעת השידור. הכל תלוי בתוצאות השבועות הקרובים, אולם המצב שלה לא נראה טוב.

לגבי הגרסה הישראלית, עדיין לא ראיתי פרק אחד שלה ולכן אי אפשר להשוות. בכל מקרה, תמיד עדיף לנסות את הגרסה הישראלית. גם אם הגרסה האמריקאית תבוטל היא תשודר בשלב כלשהו (קיץ), או שתצא ב DVD ותעלה לרשת, כך שבכל מקרה אפשר יהיה לראות את סופה.

אדיר לוי חזר:

1. אתה חושב שלפי הפתיחה של מרוששות , יש מצב שיבטלו אותה העונה???

2. ויש לי שאלה על 90210 שלא שאלתי כי רק אתמול סיימתי את העונה ה5 , רציתי לדעת מה אתה חושב על פרק סיום הסדרה ?



תגובה:

1. העונה ? לא, אלא אם יקרה לה אסון ברייטינג והיא תצנח הרבה יותר. כרגע היא בטוחה.

2. אין תגובה. לא מדברים יותר על 90210. נקודה.

שאלה נוספת על סדרה חדשה:

מה זה "ש.י.ל.ד.ס" ?



תגובה:

.Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D - מתבסס על קבוצת סוכנים מעולם הקומיקס של "מארוול" ומסרטי הקולנוע שעסקו בהם.

מקבץ שאלות נוסף:

1. מה דעתך על הסרט קרוב להפליא ורועש להחריד?

2. מה דעתך על הסדרה שחר האתמול? כמה עונות יש? האם היא עדין משודרת?



תגובה:

1. עוד לא יצא לי לראות אותו ולכן לא אוכל להגיב. כשאצפה (ואני לא יודע מתי זה יקרה) אדווח את דעתי.

2. הסדרה בוטלה אחרי 13 הפרקים של העונה הראשונה.

Gal Brener העלה שאלה על סדרה בריטית:

מה דעתך על העונה הרביעית והחמישית של מרלין?



תגובה:

לגבי העונה הרביעית של "מרלין", אחת מהקוראות של הבלוג פרסמה ביקורת לאחר שהעונה הסתיימה ואני די מסכים איתה. להלן הלינק:

http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2012/04/blog-post_9373.html

לגבי העונה החמישית של הסדרה, בקרוב אפרסם "שלב סיכם עונה" עליה.

יש גם שאלה על סדרה שלא רבים שואלים עליה:

וואו SVU בעונה 15 בתוצאות הטובות וCSI היחידה שנשארה [כמו שSVU היחידה ששרדה מL & O ] בעונה ה-14 בגרועות... אני יודע שהיה קליפהאנגר בCSI (למרות שאין לי מושג האם היה שווה ערך לזה הפיצוצי שהיה בSVU, כי נטשתי לפני כמחצית העשור...).

D1D1 האם לדעתך זה ימשיך להיות כך, כמדומני כתבת ב'עתידות' שלך שSVU לא אמורה לשרוד עוד הרבה זמן, לכאורה [כמו שכתבת על בונז- לצערי נבואה שכן מוכיחה עצמה...]



תגובה:

זו הייתה ההפתעה הגדולה עד עתה של לוח המשדרים החדש. את האמת ? לא ראיתי את זה מגיע. אבל, עם נתונים כאלה ? היא צפויה לחזור. דיק וולף ינסה לשבור את השיא למספר העונות של סדרה. השיא עומד כרגע על 20 שנה. במצב הזה, יכול מאד להיות שהוא יהיה קרוב לכך. מדובר על עוגן רציני עבור הרשת. מעניין יהיה לראות אם המגמה תשמר. למזלה הטוב, אין לה תכנית היסטרית להתחרות מולה. זו עדיין רק התחלת הדרך. נחכה לנתוני השבועות הקרובים.

ועכשיו, בקשה:

אני מעוניין לדעת לגבי כמה סדרות באיזה מדינות הן משודרות , אתה יודע איפה אפשר למצוא את המידע הזה ? ( לגבי הסדרות הספציפיות האלו לא רשום בויקיפדיה )



תגובה:

אם זה לא בויקיפדיה, צריך להתחיל לחפש, כי אין לי מידע שכזה או להצביע על אתר שעושה זאת. אם למישהו יש מושג, הוא מוזמן לענות במקומי.

שאלה על נתוני הרייטינג:

לא אמרת את נתוני הרייטינג של הפרק השני של המפץ הגדול.



תגובה:

הנתונים התווספו.

השאלה הבאה מבקשת את דעתי לגבי עונה חדשה של סדרה וותיקה:

מה דעתך על פרק הפתיחה של האנטומיה של גריי? ומה הסיכוי לדעתך לחידוש ועוד כמה עונות יצפו לה..



תגובה:

עוד לא יצא לי לראות את הפרקים כך שאני לא יכול להגיב. בכל מקרה, בסוף השנה מבחינת נתוני רייטינג הסדרה תנפק את מה שצריך, הבעיה תהיה להחתים את השחקנים הוותיקים על חוזים חדשים. לפי דעתי, בכל מקרה, ברשת לא יוותרו בקלות על אחד העוגנים שלהם. הבעיה ? שיאה של הסדרה (לפחות מבחינת נתוני הרייטינג) מאחוריה והיא צפויה לאבד גובה, כך שבעוד שלש שנים, לכל המאוחר, היא לא תהיה על המסך.

וכרגיל, הגיע השלב לשאלות שהגיעו במייל:

היי,
לאור הביקורות יצא לי לצפות בסרט האשליה, תודה רבה על ההמלצה, סרט נהדר.
מקווה שייצא לך לראות ולבקר עוד סרטים טובים.

יש לך סרטים להמליץ שדומים לסרט?
אתה יכול להסביר את הקטע שמופיע לאחר הקרדיטים?

תודה ושבוע טוב



תגובה:

כן, יש מספר סרטים, אבל הם לא עדכניים:

"אמן האשליות" (The Illusionist), בכיכובם של אדוארד נורטון וג'סיקה ביל היה סרט מופלא, אך התרחש בסוף המאה ה 19 או תחילת העשרים. הוא גם עוסק בקסמים. פשוט סרט ענק. מומלץ בחום. הסרט יצא בשנת 2006.

סרט טוב מאד נוסף שיצא בשנת 2006 ועסק באותם נושאים היה "יוקרה" (The Prestige) עם מייקל קייין, כריסטיאן בייל, יו ג'קמן וסקארלט ג'והנסון. כריסטיאן נולן ביים את הסרט.

לגבי הקטע בסוף הסרט, אולי פתח לסרט השני שעובדים עליו ? או שפשוט ניסו להראות לאן החבורה הייתה צריכה ללכת בכדי לקבל את מה שמגיע להם בעקבות העובדה שהם עכשיו חלק מהארגון הסודי.

ויש גם מקבץ שאלות:

1. מה העתיד שאתה צופה לבני ערובה?

2. מה הצפי שלך לגבי csi? האם זה תחילת הסוף שלה?

3. מה הסיכויים שהרשימה השחורה תמשיך עם אותם נתונים?

4. יש לך הסבר הגיוני לנתונים של "שיקאגו פייר" בשבוע שעבר ?

5. איך svu הוציאה כאלה נתונים?

6. האם נתונים כאלה יכולים לסמן על תהליך שמתרחש כבר שנה שניה לגבי רשת nbc וחזרתה (החלקית לפחות) לקדמת הבמה?

7. האם s.h.i.e.l.d צפויה להדיח את ncis מהבכורה בשלישי?

8. האם הפתיחה של מבוקש לחקירה תעיד על עתידה?

9. לברוקלין 9-9 היה בכלל סיכוי?



תגובה:

1. לא עתיד ורוד, אם בכלל יש עתיד.

2. אולי, אם כי במקרה שלה, תמיד אפשר להעביר אותה ליום שישי או ראשון, למען האמת, ציפיתי שזה מה שיקרה השנה. אולי ברשת יבינו שטעו.

3. לא גבוהים. אם היא תשרוד על 3.0 נק' מדד זה יהיה הישג אדיר.

4. כן, זה מה שקרה בשנה שעברה ל Go On של מת'יו פרי לאחר ששודרה אחרי The Voice

5. זה באמת נשגב מבינתי. אולי בגלל הערב החלש והרוויה מCriminal Mind

6. עדיין מוקדם לפסוק, צריך לחכות לפחות עוד 5 או 6 שבועות בכדי לקבל אינדיקציה.

7. בסופו של דבר, לפי דעתי לא. וזאת משום ש NCIS נשארת יציבה. "ש.י.ל.ד.ס." סדרה חדשה והיה סביבה הייפ. צריך להמתין עוד שלשה שבועות בכדי לראות היכן היא תעמוד לאחר הירידה הצפויה ברייטינג.

8. כרגע לא, אני לא צופה לה בעיות לעונה נוספת. זאת כמובן, אם לא יקרה קטסטרופה.

9. לא. תקראו את הניתוח שלי לפני תחילת העונה ותבינו לבד.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איזה כיף!!!!!
מעניין מה יהיה כשתהיה גמלאי!?!?!?!?
***
כשקראתי את תגובותיך בפינה הנה"ל הרגשתי שאתה כתוב אותה בהתרגשות ובהתלהבות...
עוד מישהו חושב כמוני?

אנונימי אמר/ה...

היי D1D1,
תודה על התגובה בקשר להמלצת סדרות! אני חושבת שאני אנסה את משפחה מודרנית בקרוב, ראיתי פעם ראיון של אלן דג'נרס עם סופיה ורגרה והיא ענקית, אני מקווה שכמוה גם הסדרה. המפץ הגדול אני רואה, וכן סדרה שווה!
ודמג'ס היא סדרה מצויינת, במיוחד לאור העובדה שהיא שודרה ברשתות כבלים קטנות לכן מבחינה קריאטיבית היא לא התמסחרה. ראיתי ראיון פעם של רוז ברין (אלן פרסונס) עם ג'ונת'ן רוס ומסתבר שהיא בכלל אוסטרלית עם מבטא, עשתה עבודה מצויינת להסתיר את המבטא לא שמתי לב, ובכללי היא, גלן קלוז וטייט דונבן שחקנים מצויינים.
תודה על ההמלצות ושבוע טוב :)

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על כל האינפורמציה והתשובות.
בלוג הטלויזיה מספר 1 ברשת!!

למי ששאל על קומדיות, בנוסף לאלה שD1D1 המליץ כדאי גם לנסות את parks and recreation שתורגמה בישראל למחלקת גנים ונוף. סידרה מצחיקה מאוד של איימי פולר יוצאת סאטרדיי נייט לייב. (מסביבות הפרק ה-6 הצחוק מתחיל אז לא להתייאש לפני...)

אמיר אמר/ה...

שכחת לפרסם את נתוני הרייטינג של person of interest

ועוד דבר: האם תוכל לערוך לשלב סיכום לעונה השנייה של הסדרה ?

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה לגבי SVU ובני ערובה, ועל השאר כמובן...
מצחיק יהיה לראות אם CSI תסיים את דרכה במשבצת שבה החלה - ביום ו'....

ואני שוב חוזר לגבי האתר tvrage שבו כתוב ליד שם הסדרה היכן היא משודרת
כולל אפילו ישראל ויפן
ראו למשל:
http://www.tvrage.com/shows/id-33472

ליאת אמר/ה...

המלצת מוזיקה!
אני עוד זוכרת את הימים שהייתה ממליץ על שירים בבלוג בצד! איזה ישן זה.
מחכה בקוצר רוח :)

אנונימי אמר/ה...

דווקא לא התכוונתי בהומור לפינה של הספרים. הייתי רציני מאוד. מציע לך לשקול את זה שוב.

שאלה אחרת - הסוף של דקסטר לטעמך?
ומה אתה חושב של שובר שורות? לדעתי הסדרה מס' אחת בתולדות הטלוויזיה מאז ועד היום.