יום שלישי, 3 בספטמבר 2013

ביקורת סרטים: סרטים על הגריל.

 
 
"פלאות"


אבי נשר, אחד מהיוצרים הישראלים המצליחים ביותר, עם להיטים כדוגמת ״הלהקה״ המיתולוגית ו״סוף העולם שמאלה״ המצליח, הוציא לאור סרט בעל שלל כוכבים. עבור הקולנוע הישראלי הדל, לא מדובר באלמנט מובן מאליו.

״פלאות״ מגוללת את סיפורו של ארנב (אורי חזקיה), צעיר ירושלמי, שעובד כברמן. כאשר שלושה חרדים מכניסים לדירה מול ביתו גבר (יהודה לוי) מכוסה בשמיכה, הוא מבין שהמצב אינו כשורה. בו זמנית, פונה אליו חוקר פרטי (אדיר מילר) שמעוניין להשתמש בדירה של ארנב לצורך תצפית. תחילה ארנב מסרב, אך לאחר פגישה עם הקליינטית (יובל שרף) ארנב מסכים, וכך מתחילה דרמה מלאת מסתורין.

אבי נשר טען כי ייחודו של הסרט הוא בעובדה כי הוא מתרחש בירושלים. הרשו לי לגחך. לא הייתה לכך חשיבות עלילתית, ומלבד גיוון בנוף, לא מדובר בעובדה משמעותית. מצד שני, יש לציין לטובה את הדרך בה נפתרה התעלומה, כאשר גם הצופים שניחשו את פתרון התעלומה מראש, נשארו מרותקים לסרט, כיוון שפתרונה נעשה בהדרגה, במשך כל הסרט, כך שבכל נקודה במהלכו הסרט לא שיעמם, למרות שאורכו קרוב לשעתיים. נכון, היו מספר סצינות מיותרות, אך כשמסתכלים על התמונה הכללית, הסרט ריתק לכל אורכו.

יתרה מכך, כאשר הצופה יוצא מהסרט, הוא רואה את מרבית הנקודות מתחברות ובצורה הגיונית, אלמנט הגורם לצופה להבין כי הושקע בהכנת הסרט זמן רב. נכון, הסרט מבוסס על סיפור אמיתי, אבל בכל זאת, הוכנה לצורך הסרט עבודת תחקיר מרשימה שיש להעריך.

במהלך הסרט חל שימוש באנימציה. צר לי להגיד, אך לא ראיתי שום סיבה לשימוש זה. הוא היה מיותר לחלוטין, ובעיקר עורר גיחוך בקרב הקהל.

לאור העובדה ששאנן סטריט כתב את הסרט ביחד עם אבי נשר, פסקול הסרט נכתב על ידי "הדג נחש", ובעקבות כך, הקהל שמע פסקול איכותי בצורה יוצאת דופן לסרט קולנוע ישראל.

מלבד היותו אחד מהקומיקאים הגדולים בישראל (כמו ש״רמזור״ הוכיחה), אדיר מילר הוכיח יכולת משחק נהדרת, ומדובר בליהוק מוצלח. גם הליהוק של יהודה לוי היה נכון, ובסרט זה השחקן הוכיח שוב שהוא אחד מהשחקנים הטובים בישראל. יובל שרף הוכיחה שהיא הרבה יותר מפנים יפות, כאשר ללא ספק לקחה פיקוד בסרט, ולפי דעתי, מדובר באחת מהשחקניות הטובות כיום בישראל.

לעומתם, הליהוק של אורי חזקיה היה פשוט מגוחך. אורי חזקיה הוא קומקיאי לא רע, אך לדעתי, מדובר בשחקן דרמטי מזעזע, שלמרות שיש לו כריזמה מספקת, בשום פנים ואופן אסור היה ללהק אותו לתפקיד כלשהו, בוודאי שלא לתפקיד הראשי.

לדעתי, ניתן היה להוריד את הדמות של אפרת גוש לחלוטין, שכן דמותה לא תרמה לעלילה בשום צורה שהיא, ואותי היא בעיקר עצבנה. בין השאר, בגלל העובדה כי אפרת גוש היא זמרת אך בהחלט שלא שחקנית.

לסיכום, אולי זה בגלל שנכנסתי לסרט בלי ציפיות, לפי דעתי, מדובר בסרט ראוי בהחלט, בוודאי בנוף הישראלי.

הציון שלי: 
7.


S

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה זה ה- S בסוף?

אנונימי אמר/ה...

ה-S בסוף זה מישהו\י שהחליט\ה שזה הכינוי האינטרנטי שלו\ה................

nן אמר/ה...

אני בשוק!!!
עושים ל-24 עונה 9 במקום סרט?!

אנונימי אמר/ה...

שקד? זה אתה?